April Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg lurte på om noen kunne svare meg på en ting. Er det farlig å spise for mye Jalapenos? Takk for tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Det er strekt, men ikke farlig å spise det. Mange som tåler å spise sterk mat. Du kan få sår i halsen og magen hvis du ikke tåler å spise sterk mat, dette varier totalt fra person til person. Lenke til kommentar
April Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Det er strekt, men ikke farlig å spise det. Mange som tåler å spise sterk mat. Du kan få sår i halsen og magen hvis du ikke tåler å spise sterk mat, dette varier totalt fra person til person. 6992950[/snapback] Jeg syntest at det er kjempe godt, men har hørt et par ganger at folk har blitt syk av det. Har ikke noen sikre kilder på dette, så jeg lurte på om det var noen her som hadde noe mening om det?! Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Det er strekt, men ikke farlig å spise det. Mange som tåler å spise sterk mat. Du kan få sår i halsen og magen hvis du ikke tåler å spise sterk mat, dette varier totalt fra person til person. 6992950[/snapback] Jeg syntest at det er kjempe godt, men har hørt et par ganger at folk har blitt syk av det. Har ikke noen sikre kilder på dette, så jeg lurte på om det var noen her som hadde noe mening om det?! 6992973[/snapback] Sjangsen for typer kreft øker litt ved at man spiser sterk mat, de som har blitt syk av det har nok prøvd det og likte ikke det rett og slett... Da kan man bli liggende ør og forfjamset Hvis du liker det du spiser er det ikke farlig for deg .... Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jalapenõs er sinnsykt godt! Tviler på at man kan bli syk av det, da er det vel heller at man ikke tåler sterk mat. Dette kan vel føre til diaré? Lenke til kommentar
April Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Har ikke hatt noe problemer der enda, har aldri hatt det heller. For dere Jalapenos elskere, prøv Jalapenos og Snøfrisk på knekkebrød! Det er livretten min Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Eneste som vil skje hvis du spiser for mye jalapenos er noen dobesøk. Mvh Erling Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Har ikke hatt noe problemer der enda, har aldri hatt det heller. For dere Jalapenos elskere, prøv Jalapenos og Snøfrisk på knekkebrød! Det er livretten min 6994786[/snapback] Digger jalapenos, men hva er snøfrisk? Endret 3. oktober 2006 av TommyTheGun Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 En kompis av meg spiste tre beger med Jalapenos en gang. Fyren kastet opp i en uke i etterkant. Lenke til kommentar
April Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Har ikke hatt noe problemer der enda, har aldri hatt det heller. For dere Jalapenos elskere, prøv Jalapenos og Snøfrisk på knekkebrød! Det er livretten min 6994786[/snapback] Digger jalapenos, men hva er snøfrisk? 6994833[/snapback] Snøfrisk er smøreost av geitemelk! Lenke til kommentar
pengegaute Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Mye jalapenos har vel samme effekt som sterk indisk mat: Du kjenner det på dassen neste dag. Lenke til kommentar
Superior Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jalapenos er da ikke så veldig sterke? Det stoffet som gjør jalapenosen sterk er faktisk sunt med mindre en overdriver. Lenke til kommentar
oddity Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Det er strekt, men ikke farlig å spise det. Mange som tåler å spise sterk mat. Du kan få sår i halsen og magen hvis du ikke tåler å spise sterk mat, dette varier totalt fra person til person. 6992950[/snapback] Sant, såvidt jeg veit.. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Sjangsen for typer kreft øker litt ved at man spiser sterk mat, 6993132[/snapback] Hææ? Hvor har du egentlig dette fra? Er vel heller det motsatte som er tilfelle i så fall. At spicy mat faktisk kan være kreftforebyggende! Uansett, Jalapenos kan man trygt spise uansett. Ikke er de voldsomt sterke og de inneholder mye c-vitaminer! Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Sjangsen for typer kreft øker litt ved at man spiser sterk mat, 6993132[/snapback] Hææ? Hvor har du egentlig dette fra? Er vel heller det motsatte som er tilfelle i så fall. At spicy mat faktisk kan være kreftforebyggende! Uansett, Jalapenos kan man trygt spise uansett. Ikke er de voldsomt sterke og de inneholder mye c-vitaminer! 7000100[/snapback] Fra Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Mye jalapenos har vel samme effekt som sterk indisk mat: Du kjenner det på dassen neste dag. 6998724[/snapback] Du kjenner det før dassen også, i form av ekstrem tarmgass... Kvalmeste jeg har vært bort i. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Jalapenos er nok ikke så farlig, bare 2500 - 8000 på Scoville skalaen, derimot bør man være mer forsiktig med feks Habanero som ligger fra 100.000 - 350.000 Scoville. http://en.wikipedia.org/wiki/Scoville_scale Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Jalapenos er nok ikke så farlig, bare 2500 - 8000 på Scoville skalaen, derimot bør man være mer forsiktig med feks Habanero som ligger fra 100.000 - 350.000 Scoville. http://en.wikipedia.org/wiki/Scoville_scale 7003837[/snapback] Ouch, pepperspray som ligger på 2 000 000... Det svir nok som faen i øynene! Men, habanero er nok ikke direkte deilig, nei. Tabasco lå overraskende lavt. Ødela en god knippe mat med det når jeg var yngre. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Habanero er nydelig i wok. Det at sterk mat kan gi løs mage varierer stort fra person til person. I mitt tilfelle stabiliserer det magen og gjør den fin og fast. Endret 5. oktober 2006 av Neophus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå