Gå til innhold

Jalapenos, farlig med for mye?

April

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er strekt, men ikke farlig å spise det. Mange som tåler å spise sterk mat. Du kan få sår i halsen og magen hvis du ikke tåler å spise sterk mat, dette varier totalt fra person til person.

6992950[/snapback]

Jeg syntest at det er kjempe godt, men har hørt et par ganger at folk har blitt syk av det. Har ikke noen sikre kilder på dette, så jeg lurte på om det var noen her som hadde noe mening om det?!

Lenke til kommentar
Det er strekt, men ikke farlig å spise det. Mange som tåler å spise sterk mat. Du kan få sår i halsen og magen hvis du ikke tåler å spise sterk mat, dette varier totalt fra person til person.

6992950[/snapback]

Jeg syntest at det er kjempe godt, men har hørt et par ganger at folk har blitt syk av det. Har ikke noen sikre kilder på dette, så jeg lurte på om det var noen her som hadde noe mening om det?!

6992973[/snapback]

Sjangsen for typer kreft øker litt ved at man spiser sterk mat, de som har blitt syk av det har nok prøvd det og likte ikke det rett og slett... Da kan man bli liggende ør og forfjamset :p

:yes::yes: Hvis du liker det du spiser er det ikke farlig for deg :yes::yes:

....

:whistle:

Lenke til kommentar
Har ikke hatt noe problemer der enda, har aldri hatt det heller.

For dere Jalapenos elskere, prøv Jalapenos og Snøfrisk på knekkebrød! Det er livretten min :love:

6994786[/snapback]

Digger jalapenos, men hva er snøfrisk?

6994833[/snapback]

Snøfrisk er smøreost av geitemelk! :love:

Lenke til kommentar

6992950[/snapback]

Sant, såvidt jeg veit..

Lenke til kommentar
Sjangsen for typer kreft øker litt ved at man spiser sterk mat,

6993132[/snapback]

Hææ? Hvor har du egentlig dette fra? Er vel heller det motsatte som er tilfelle i så fall. At spicy mat faktisk kan være kreftforebyggende!

Uansett, Jalapenos kan man trygt spise uansett. Ikke er de voldsomt sterke og de inneholder mye c-vitaminer!

Lenke til kommentar
Sjangsen for typer kreft øker litt ved at man spiser sterk mat,

6993132[/snapback]

Hææ? Hvor har du egentlig dette fra? Er vel heller det motsatte som er tilfelle i så fall. At spicy mat faktisk kan være kreftforebyggende!

Uansett, Jalapenos kan man trygt spise uansett. Ikke er de voldsomt sterke og de inneholder mye c-vitaminer!

7000100[/snapback]

Fra Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide :yes:

Lenke til kommentar
Jalapenos er nok ikke så farlig, bare 2500 - 8000 på Scoville skalaen, derimot  bør man være mer forsiktig med feks Habanero som ligger fra 100.000 - 350.000 Scoville.

http://en.wikipedia.org/wiki/Scoville_scale

7003837[/snapback]

Ouch, pepperspray som ligger på 2 000 000... Det svir nok som faen i øynene!

Men, habanero er nok ikke direkte deilig, nei.

Tabasco lå overraskende lavt.

Ødela en god knippe mat med det når jeg var yngre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...