vipergbf Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Har et lite problem med wlan her hjemme. Etter at den gode gamle switchen tok kvelden i litt dårlig vær for etpar dager siden, gikk jeg til innkjøp av en Belkin trådløs router. Installerer og kobler utstyret til, og sakene virket som dem skulle. Laptopen hadde ingen problemer med å surfe og de stasjonære PCene som er koblet til via kabel virket fin. Så begynte problemene. Nå vil ikke laptopen koble seg til routeren. Av og til finner den nettverket men klarer ikke koble seg til, eller det går usedvanlig seint. Det virker som den ikke finner noe som helst nå. "Nettverk utilgjengelig" får jeg opp som feilmedling. Hva er gale? Surfer fin om jeg plugger TPen i laptopen. Hjelp en stakkars kablemann ut i det ukjente trådløse univers Endret 3. oktober 2006 av vipergbf Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Fungerer det om du flytter laptopen ved siden av routeren? Lenke til kommentar
vipergbf Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Fungerer det om du flytter laptopen ved siden av routeren? 6992855[/snapback] Sitter 1meter ifra routeren med alle 3 pcene Lenke til kommentar
vipergbf Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Virker som laptopen ikke klarer å mota ip. Hmm.. På DHCP Client List står det likevel at laptopen er kobelet til routeren, både IP og MACadressen står oppgitt.. Endret 3. oktober 2006 av vipergbf Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hvis du har mulighet så får du prøve å feilsøke litt ved å prøve en annen router eller laptop. Det er fordel å kjøre uten kryptering til du får det til å funke. Lenke til kommentar
vipergbf Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Hvis du har mulighet så får du prøve å feilsøke litt ved å prøve en annen router eller laptop. Det er fordel å kjøre uten kryptering til du får det til å funke. 6993877[/snapback] Prøvde med 2 stk laptoper. Begynner å lure på om det er produktfeil her. Liksom ingen kontakt med aksespunktet. Finner nada. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Du kan jo prøve å resette routeren (stikke pennespiss i det lille hullet bak i ca 10 sek til lampene blinker foran). Lenke til kommentar
vipergbf Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Du kan jo prøve å resette routeren (stikke pennespiss i det lille hullet bak i ca 10 sek til lampene blinker foran). 6993993[/snapback] Done deal. Hjalp ikke stort det heller. Lenke til kommentar
Paradigm Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Du er sikker på at det er DITT nettverk du finner. Har satt opp en del nettverk hos folk og etter en stund av en eller annnen grunn finner pcn kanskje naboen sitt nettverk som ikke er kryptert og kopler seg opp her. Gå på innstillinger og slett alle "foretrukne" nettverk utenom ditt eget. Lenke til kommentar
vipergbf Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Du er sikker på at det er DITT nettverk du finner. Har satt opp en del nettverk hos folk og etter en stund av en eller annnen grunn finner pcn kanskje naboen sitt nettverk som ikke er kryptert og kopler seg opp her. Gå på innstillinger og slett alle "foretrukne" nettverk utenom ditt eget. 6994208[/snapback] Gjorde dette nå. Er ingen andre nettverker tilgjengelige i nærheten så har ikke noe problem med dette. Er så rart at det fungerte i går. Men da hadde jeg bare koblet til en stasjonnær PC, nå har jeg to koblet til, men det hjelper ingenting å koble den andre ifra igjen. Lenke til kommentar
Paradigm Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 hmmm har du også prøvd å slette all info om tilkoplingen på pcn din og sette den opp på ny? skrive inn passord osv... Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Tipper du har noe gale med DHCPen din. Prøv å sjekk hvor mange adresser den kan dele ut, og prøv også å tøm registeret over brukte IPer! Lenke til kommentar
vipergbf Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Tipper du har noe gale med DHCPen din. Prøv å sjekk hvor mange adresser den kan dele ut, og prøv også å tøm registeret over brukte IPer! 7005372[/snapback] Ser ut til at jeg har funnet ut av problemene her. Routeren står mellom to dataskjermer. Det liker den tydeligvis ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå