trulte10 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Leiligheten eg bor i skal ha tilgang til et trådløst nettverk. Mitt problem er at eg ikke finner det trådløse nettverket i nettverkslisten. Eg har en Hp dv 9074. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Det er antakeligvis fordi det trådløse nettverket er satt opp med skjult SSID. Spør eieren hva nettverket heter, deretter installerer du dette fra vinduet hvor du har listen over trådløse nettverk. Lenke til kommentar
trulte10 Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 vet hva det heter, men hvordan installere det? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Vel, når du har åpnet vinduet som du vanligvis ser listen over trådløse nettverk, så har du et valg som heter "Installer et trådløst hjemmenettverk eller lite kontornettverk". Logisk, ikkesant? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Høyreklikk på det trådløse ikonet ved siden av klokka (Kanskje det er et kryss på det i ditt tilfelle) Da velger du "Vis tilgjengelige trådløse nettverk..". Så trykker du på "Endre rekkefølgen for foretrukkede nettverk". Da kommer dette opp: Her trykker du på Legg til-knappen. Da kommer dette opp: Her skriver du inn SSID på nettverket, nettverksnøkkelen og bekrefter igjen (Kryss av at nettverksnøkkelen tildeles automatisk for meg først, ellers så får du ikke skrevet nøkkelen). Så trykker du OK på alle vinduene som kommer opp. Flytt nettet ditt øverst, om du har tilgang til flere nett, så slipper du å stresse med å velge om du vil koble til ditt nett hver gang. (Se bilde 3.) Da skal du være oppkobla Edit: Ok, den måten er enkelst og går fint også. Endret 3. oktober 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
trulte10 Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Takker og bukker. Skal prøve no. Lenke til kommentar
trulte10 Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 var ikke så lett dette. Hvilke alternativ skal eg bruke ved Installeringen av det trådløste hjemmenettverket. har innebygd usb adapter. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Følg den meget gode beskivelsen til MrGlenn - den er akkurat hva du er ute etter... Det andre som blir nevnt her skal være lettere, men ikke nødvendigvis bedre... PS: Du har all info så som SSID, nøkkel, nøkkelindex osv, sant? *Tronaldo* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå