Caliber Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Hei. Som topic'et forteller skal jeg altså ha meg en ny maskin for å fylle de kommende høstdagene med litt glede. Har nettopp gjort meg ferdig med militæret, så har et godt budsjett (men det er ingen grunn til å bruke unødvendig mye penger). Tenker meg en maskin basert på core 2 duo. Ellers skal maskinen brukes til en del spilling, mye media, og ellers ganske så dagligdagse oppgaver. Maskinen skal overklokkes. Har fra før av et sett logitech z-5500, mus, tastatur, en hiper psu på 580w, en del disker som skal brukes, og et lian li bigtower. Her er et foreløpig oppsett jeg har lekt meg med, men er ute etter å få ned prisen. Er spesielt ute etter gode alternativer til minne (helst noen billigere brikker), samt tilbakemeldig på grafikkort. Har flust av gode vifter liggende, og det er verdt å merke seg at systemet kommer til å bli vannkjølt en gang inn i fremtiden. Ser frem til å høre fra dere! Oppsettet blir fortløpende oppdatert, så titt innom handlekurven fra tid til annen. Her ser dere det foreløpige forslaget! Endret 4. oktober 2006 av Caliber Lenke til kommentar
Zaimmer Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Hei! Jeg syns det oppsette så veldig bra ut. :!: btw...du hr ikke lyst på Litt Større kjøler?? :!: Dette minnet skal visst være bra til overklokking, og det er billigere. (er ikke sikker på det,syns å ha lest det et sted) Skjermkort ser bra ut Skjermen du har vlagt, har litt lang responstid...16ms DENNE har 8ms responstid, og er billigere ha en fin kveld! mvh Zaimmer! Endret 3. oktober 2006 av Zaimmer Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Sett på det minne-settet der og ja, men trenger å få det bekreftet før jeg slår til. Er fullt klar over at skjermen jeg har valgt ikke er helt optimal for spilling, men tilbakemeldinger på den tyder på at den takler spill relativt bra - på tross av 16ms responstid. Noen flere tilbakemeldinger? Lenke til kommentar
Mit Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg synes det ser ganske bra ut det Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 fin fart når man får utnytta pc8000 brikker Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Flott at oppsettet er "godkjent" så langt, men ser gjerne at dere er litt kritiske, hva enn det måtte være Kanskje det er noen deler som hadde vært å foretrekke som jeg ikke har fått med meg? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) kunne gjerne vært kritisk, men jeg syns det ser meget bra ut Endret 3. oktober 2006 av Fluesopp Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 uansett hva du finner på så må du ikke bytte ut skjermen.. jeg har storebroren og en kompiss av meg har akkurat den skjermen du har valgt og kan men si med sikkerhet at det er de beste skjemene jeg har sett og eid.. 110& fornøyd Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 uansett hva du finner på så må du ikke bytte ut skjermen.. jeg har storebroren og en kompiss av meg har akkurat den skjermen du har valgt og kan men si med sikkerhet at det er de beste skjemene jeg har sett og eid.. 110& fornøyd 6993163[/snapback] Høres lovende ut, har jo gjort en del research rundt dette oppsettet. Eneste som er litt kjedelig nå er at dell sitt 25%-tilbud på dette produktet nettopp ble avsluttet, men kjenner jeg dell rett kommer det igjen. @ Fluesopp: Da er det ikke mye å gjøre nei, takk så mye Lenke til kommentar
Mit Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Ifølge ''Beste HK for Core 2 Duo'' tråden klarer Asus P5W DH ''kun'' 400MHz FSB, så da kommer du ikke lengere enn 3.6GHz med den CPU'en Et Gigabyte GA-965P-DS3 klarer 480MHz FSB, så det kan kansje være et bedre valg for deg? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Ifølge ''Beste HK for Core 2 Duo'' tråden klarer Asus P5W DH ''kun'' 400MHz FSB, så da kommer du ikke lengere enn 3.6GHz med den CPU'en Et Gigabyte GA-965P-DS3 klarer 480MHz FSB, så det kan kansje være et bedre valg for deg? 6993213[/snapback] Er fullt klar over det, absolutt noe å vurdere. Har desverre dårlige erfaringer med gigabyte, men dømmer de ikke for det. Asus har jo ikke akkurat dårlige resultater da, men en del bedre klokk er tydeligvis mulig å oppnå ja... Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Har også tittet litt på Abit AW9D-MAX , noen meninger om disse to kortene opp mot hverandre? Lenke til kommentar
petterbaa Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 syns minnet var litt å ta i får jo ikke utnyttet det minnet med mindre du har en syk overklokk på prossesoren noe du ikke vil klare på bare luft kjøling, syns da det corsair minnet vil være ett mye bedre og også rimligere valg. men ikke ta det i cl 5 ta det i cl4 så kan du samtidig klokke det opp litt hvis du får det til med prossesorn. 400mhzx9=3,6GHZ som jeg mener er ett resultat du bør være fornøyd med med den kjølingen meningen er vel å ha ett stabilt system som kan brukes flere dager og spilles på i flere timer? er vel ikke meninga å få rekorder i klokketester og sånn? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 syns minnet var litt å ta i får jo ikke utnyttet det minnet med mindre du har en syk overklokk på prossesoren noe du ikke vil klare på bare luft kjøling, syns da det corsair minnet vil være ett mye bedre og også rimligere valg. men ikke ta det i cl 5 ta det i cl4 så kan du samtidig klokke det opp litt hvis du får det til med prossesorn. 400mhzx9=3,6GHZ som jeg mener er ett resultat du bør være fornøyd med med den kjølingen meningen er vel å ha ett stabilt system som kan brukes flere dager og spilles på i flere timer? er vel ikke meninga å få rekorder i klokketester og sånn? 6993502[/snapback] Det er tanken ja, heller mer mot de billigere brikkene. Systemet kommer til å gå på luft en god stund, men h2o er jo alltid å foretrekke som kjølingsmedium, så det kommer med tiden... Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Nå er hovedkort, kjøler og minnebrikker skiftet med det jeg mener er bedre alternativer egnet til mitt bruksområde. Skjermen tror jeg kanskje jeg venter med, hvis ikke noen jeg kan oppdatere meg litt på hvor godt den duger i spill. Er noe bekymret over responstiden (som diskutert), men den har jo tross alt fått veldig gode tilbakemeldinger... Hva syns dere? Siden jeg nå driver med finpussing av oppsettet har jeg også noen spørsmål jeg håper kan bli besvart. 1) Passer Thermaltake Typhoon til hovedkortet valgt; asus aw9d-max? Edit: Da var skjermkort endret til msi geforce 7900 gto, virker som et røverkjøp! Noen syn på den saken? Endret 4. oktober 2006 av Caliber Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Da virker det som om denne tråden har dødd litt ut... Ingen som har noen siste bemerkninger før jeg bestiller? Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Hei. Oppsettet så veldig veldig bra ut det. En ting å være OPS på er 7900GTO hvis du har tenkt å overklokke. Virker som om det sliter litt. Se denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=642539&hl= Ut i fra dette er det altså en grunn til at minnefrekvensen er satt ned, ergo tåler det ikke særlig OC. Etter som jeg har forstått er det raportert flere døde 7900GTO. (PS: dette er foreløpig bare spekulasjoner, men virker veldig realistisk) 1900XT kan jo være et bra alternativ hvis du ikke vil gå for 7900GTO basert på opplysningene. Endret 5. oktober 2006 av chrlod Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Hei. Oppsettet så veldig veldig bra ut det. En ting å være OPS på er 7900GTO hvis du har tenkt å overklokke. Virker som om det sliter litt. Se denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=642539&hl= Ut i fra dette er det altså en grunn til at minnefrekvensen er satt ned, ergo tåler det ikke særlig OC. Etter som jeg har forstått er det raportert flere døde 7900GTO. (PS: dette er foreløpig bare spekulasjoner, men virker veldig realistisk) 1900XT kan jo være et bra alternativ hvis du ikke vil gå for 7900GTO basert på opplysningene. 7008829[/snapback] Uff, nå ble jeg ganske så usikker her altså... Hadde jo opprinnelig tenkt å klokke kortet ja, men kanskje jeg bare burde si meg fornøyd med et kort som yter noe mindre enn et GTX, men som koster halvparten...? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hva med en av disse: 7900GT 2 395,- 7900GS 1 950,- 7800GTX 2 750,- Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Hei igjen. Tror nok jeg går for 7900 gto kortet, selv om jeg ikke får klokket det mye er det en veldig god pris for et såpass høytytende kort. Hva sier dere? Ellers har jeg lest fryktelig mye om core 2 quad, directx 10 og vista i det siste. Etter all lesingen er jeg virkelig usikker på om jeg skal gå for oppsettet jeg har satt opp her, eller vente til de overnevnte standardene kommer på banen. Trenger virkelig hjelp her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå