Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke koblet meg til trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

jeg har gått til innkjøp av en trådløs ruter av typen D-Link Rangebooster N 650. oppsettet på den har gått greit (jeg er på kablet nett via den nå), men jeg får ikke i stand det trådløse nettet. eller, dvs, jeg får det opp (på oversikten over tilgjengelige trådløse nettverk ser jeg det, med full signalstyrke), men når jeg prøver å koble til, kommer det opp et vindu hvor det står:

Vent mens windows kobler til nettverket nn.

venter på nettverket...

prøvde å koble til med en annen bærbar også, det samme skjedde da.

noen som vet hva som kan være galt? alle forslag mottas med takk!

Pera

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at du også har satt opp/aktivisert det trådløse nettet i ruteren? Er ikke alltid det er aktivt som standard. Sjekk ellers om det ligger inne noe krav til registrerte MAC adresser etc., dvs. at ruteren kun aksepterer maskiner med definerte MAC adresser.

Ellers er det jo en egen historie med kryptering osv.

Edit: Sjekk også at de trådløse maskinene støtter den protokollen som er satt opp i ruteren, og endre ev. dette i ruteren til 802.11 a-g.

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Regner med at du også har satt opp/aktivisert det trådløse nettet i ruteren? Er ikke alltid det er aktivt som standard. Sjekk ellers om det ligger inne noe krav til registrerte MAC adresser etc., dvs. at ruteren kun aksepterer maskiner med definerte MAC adresser.

Ellers er det jo en egen historie med kryptering osv.

Edit: Sjekk også at de trådløse maskinene støtter den protokollen som er satt opp i ruteren, og endre ev. dette i ruteren til 802.11 a-g.

6992706[/snapback]

har nok aktivisert det trådløse nettverket ja. tror ikke jeg har noe krav til registrerte mac-adresser (har hvertfall ikke aktivert det, og synes det er litt rart dersom det er på som standard).

jeg har skrudd av krypteringen for å se om det hjalp (hadde det på først.

jeg har prøvd med bare G, bare B, G og B blandet og G,B og N blandet. ingen av de går

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...