Gå til innhold

Ny kategori for aktive kjølere


EC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har definert "aktiv kjøling" som en fellesbetegnelse på alle typer kjølere der kjølemediet er noe annet enn luft. Noen som har et bedre forslag? Husk at det skal dekke vannkjølere, kryokjølere, Vapochill, Prometeia og så videre.

 

Forslag mottas med takk.

Lenke til kommentar

Synes navnet er greit nok jeg, selv om Varj hadde et poeng i at HSFer også er aktive. Har ikke mange gode forslag om alternative navn, men kategoritittel bør absolutt inneholdet ordet "vann" av den enkle grunn at ikke alle tenker for mye om hva som skal hvor om det ikke står i klartekst. Mitt alternative forslag(selv om jeg ikke vet helt hvor godt det er) blir derfor "Vannkjøling og annen ekstremkjøling" eller bare "vann- og ekstremkjøling" alternativt "vann, peltier og ekstremkjøling" for at flere skal skjønne hvor de tusentalls "hva er et peltier?" postene skal :wink:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-11-03 23:36 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-04 07:26, skrev sedsberg:

Pèr definisjon så er kjøleribbe m/vifte faktisk passiv kjøling. Ting som f.eks. Peltier element er aktiv.


 

du tar selvsagt helt feil, jeg ser ikke engang logikken din... med mindre du henviser til din egen private definisjon

Lenke til kommentar

Jeg mener at kun Peltier og andre slike fryse-ting er _ekte_ aktiv kjøling, men selvfølgelig kan vann og komme under her, men vannet kjøler liksom ikke aktivt ned prossesoren, vannet tar mersom med seg varme fra blokken. Har selv vannkjøling og vil ikke påstå det er bedre enn luft... Men flott en slik kategori har kommet!

Lenke til kommentar

Fine greier det her! Men jeg håper dere er nøye med og informere, flytte eller stenge "vannposter" på feil plass.

 

Det burde kanskje også være en liten notis om hvor man diskuterer kjøling på forumet som du logger inn på via hardware.no. Ikke alle som kombinerer kjøling med overklokking. Det medfører noen kjøleposter på "annet om data" sikkert fordi de ikke er klar over det finner egne kategorier for det her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...