Gå til innhold

Kulturo: Gir ut ny Beatles-CD

Pysj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så dette er bare en måte å tjene mer penger på om jeg forstår det her rett?

6995802[/snapback]

Skulle stemme bra det ja.

Men er det ikke michal jackson som tjener på at det blir gitt ut da? Det er da han som sitter på rettighetene så vidt så jeg har forstått;)

7020775[/snapback]

Michael Jackson? :hmm:

Lenke til kommentar
Michael Jackson? :hmm:

7020786[/snapback]

http://www.nrk.no/musikk/1.863335

Han eier vel perhaps forsatt noen av rettighetene vil jeg tro.

7020977[/snapback]

Han eier vel rettighetene på sangene, ikke på innspillingene. Her er det innspillingene det er snakk om. Jackson tjener ikke ett flatt øre på at sanger spilt inn av beatles blir spilt på radioen, men han tjener på det hvis andre spiller inn sangene, eller om noen kjøper notene til beatles-sanger. Han har også rett til å bestemme hvem som skal kunne spille inn covere av sangene han har rettighetene til. Skal man derimot sample en beatles-innspilling, må man spørre Apple Corps om lov..

Dessuten er det ikke snakk om hele beatles-katalogen han har, tror jeg, men det siste er jeg veldig usikker på...

Lenke til kommentar
Han eier vel rettighetene på sangene, ikke på innspillingene. Her er det innspillingene det er snakk om. Jackson tjener ikke ett flatt øre på at sanger spilt inn av beatles blir spilt på radioen, men han tjener på det hvis andre spiller inn sangene, eller om noen kjøper notene til beatles-sanger. Han har også rett til å bestemme hvem som skal kunne spille inn covere av sangene han har rettighetene til. Skal man derimot sample en beatles-innspilling, må man spørre Apple Corps om lov..

Dessuten er det ikke snakk om hele beatles-katalogen han har, tror jeg, men det siste er jeg veldig usikker på...

7021454[/snapback]

Aha, takker, var jeg ikke klar over :)
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...