lucky666 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hvilken skal jeg kjøpe av:Samsung SyncMaster 225BW Eller:Samsung SyncMaster 204B Det går for det meste i spill her i heimen,og nå skal jeg ha min første lcd skjerm. Kom gjerne med andre alternativer i samme prisklasse. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hmm du er klar over at du sammenligner en widescreen mot en "vanlig" skjerm? Hvis du hovedsakelig skal spille med den, ville jeg tro at valget er enkelt: 22-tommers widescreen. Eller? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Ja,den sammenligningen var netopp tanken.Er altså widescreen bedre i spill? Det er det motsatte av hva jeg har hørt. Nå linket jeg til en 20 tommer som har fått meget god omtale.Den andre vet jeg ikke så mye om. Sånn prismessig vil det da være et "kupp" å kjøpe 22" wide da? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg skulle tro at widescreen-skjermer vil helt ta over markedet for spillere etterhvert, da så godt som alle nye spill ganske sikkert vil ha støtte for widescreen-oppløsninger, og mange spill har det allerede. Hvis du sitter på mange "gamle" spill som du fortsatt bruker, kan du som regel få dem til å kjøre i riktig format, enten ved hjelp av innstillinger på skjermen, eller i gfx-kortet. Noen foretrekker jo også å kjøre 2 vanlige skjermer ved siden av hverandre i stedet for 1 widescreen, men dette blir jo en forholdsvis dyr løsning, + at du får en ekkel stolpe midt i bildet. Lenke til kommentar
Mr_Bilbo Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hei! Jeg satt med akkurat samme problemstillingen frem til tidligere idag, da jeg bestemte meg for 225BW'en. Det er en annen tråd som omtaler denne her på forumet for skjermer. Der finner man også linker til et par omtaler av denne, og den får veldig gode kritikker, særlig når det gjelder spill. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Ser i en annen tråd her på forumet at Samsung SyncMaster 225BW sliter med en del "baklys".Riktignok er det kun synlig med svart skjerm i et mørkt rom. Kom gjerne med anbefalinger om flere skjermer i samme prisklasse noen.Har null peiling på LCD og trenger hjelp Lenke til kommentar
Daniel Hovden Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Har 204B selv og er veldig fornøyd kjempe god bildekvalitet -FriedDude- Lenke til kommentar
Mr_Bilbo Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hva med denne da? Viewsonic 22" LCD VX2235WM Angående dette her med "baklys", hvor ofte sitter man faktisk i et helt mørkt rom og spiller eller surfer på nettet for den saks skyld? "Baklys" er det på de fleste av skjermene i denne prisklassen uansett og da særlig i et mørkt rom. Dersom du vil unngå denne "effekten" tror jeg du må litt opp i pris, Dell og Nec samt Eizo har et par gode 20 og 22 tommere, men da må du noe/en del opp i pris i forhold til de 2 du har listet opp. En skjerm er den komponenten man ofte har lengst før den blir byttet ut, så å lete litt rundt og hvis nødvendig legge noen kroner ekstra på bordet er å anbefale. Etter selv å ha lest en mengde tester og innspill på diverse skjermer i ulike størrelser og prisklasser virker det på meg som at "noe" å utsette er det på de fleste skjermer, det kommer bare an på bruken og personen som bruker den. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Her er en fersk test av en annen 22-tommer widescreen: Acer 22 widescreen Her får den meget god omtale, synes jeg. Ellers er jeg enig med Herr Lommelun over her, ingen skjerm er perfekt. Har selv en Dell 2007wfp nå, og den er utmerket for mitt bruk. Men nå som den ikke er på tilbud lenger, er den ikke like konkuransedyktig som den var. Endret 3. oktober 2006 av thomit Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Da tolker jeg det dithen at Viewsonic 22" LCD VX2235WM og Samsung SyncMaster 225BW er "like gode".Noe også magefølelsen min og prisen på dem tilsier.Faktisk er Viewsonic litt billigere hvis en skal flisespikke Nå har jeg hatt Samsung Syncmaster 959nf crt en god stund,og er veldig godt fornøyd med den.Det er rart med det,men har en hatt en vare fra en produsent en er fornøyd med,har en lett for å falle tilbake til den. Men jeg tror ikke en vil gå feil uansett om en velger Viewsonic eller Samsung i dette tilfelle.Skal bestille en av de nærmeste dagene,og kom med input alle med erfaring.Jeg har uansett satt ei øvre grense til 4000kr. Har et Club3D 7900GTX skjermkort.Med hvilken oppløsning kommer det mest til sin rett? I 1600x1200 eller 1680 x 1050 oppløsning? Eller blir det hipp som happ. Endret 3. oktober 2006 av lucky666 Lenke til kommentar
Mr_Bilbo Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Har akkurat pakket opp min nye Samsung 225BW, og den kan anbefales sterkt. Veldig enkel installasjon og klare fine farger, har ikke merket noe særlig til det såkalte baklys problemet. Bruker man litt tid på å fin-justere skjermen og fargene blir det helt perfekt.... Lenke til kommentar
just_me Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) svaret er : http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...odhs1&sku=59238 men det spørs om lomeboka er enig. men uansett en helt kogne skjerm Endret 5. oktober 2006 av just_me Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Ja,hadde jeg hatt råd,hadde det nok blitt en Dell på meg uten tvil. Mr_Bilbo:Kan du komme med et lite mini review da du har testet Samsungen litt? Litt om hvordan den funker i spill og film f.eks Overbevis meg,så jeg får bestemt meg.Ja,jeg er en vingle Petter Det er nærmest umulig å klare å bestemme seg for hvilken skjerm en skal velge. Har også tenkt litt på LG204WT-SF 20" wide.Rundt tusenlappen billigere enn Samsung 22". Lenke til kommentar
thomit Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Jeg skulle tro at den vesentlige forskjellen mellom Samsung 225bw og f.eks. LG 204wt er prisen og størrelsen. Det er begge TN-paneler, og kvalitetsmessig vil de vel falle noenlunde likt ut. Ikke glem Acer 22-tommeren da, det virker som et godt kjøp, da den vel er billigere enn Samsung/Viewsonic 22" Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Bestiller Samsung 225bw nå jeg. Skal plage dere dere med et spørsmål til:En del nyere spill støtter vel widescreen,men hvordan gjør jeg med de "gamle" spillene? Er det noen innstillinger i grafikkort driveren jeg må stille,eller må jeg lage profiler i driveren for hvert spill som ikke støtter wide? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå