vangen1 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hei, har planer om nytt skjermkort, men er usikker på om det kortet eg har tenkt å kjøpe passer til min litt eldre maskin. Kortet eg har tenkt på er dette: Gainward GeForce 7600GS 256MB Har følgande konfig no: Intel P4 2,40 GHz, 1 GB RAM, Video Card : Nvidia Corp GeForce4 Ti 4200, Mainboard : Micro-Star Inc. MS-6566E Chipset : Intel i845E Ifølge CPU-Z er AGP versjon 2.0 med transfer rate4 og max supported 4 og då vil vel gjerne ikkje dette kortet eg har sett ut fungere på min maskin? Noen med synspunkt på dette? Lenke til kommentar
Changis Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) har du mulighet til det saa koster det rundt 3-5000 aa faa oppgradert pc'en din til en goyal standard (dobbelkjerne og x1900/7900 serien med skjermkort) agp 4x begynner nok aa bli litt avleggs ja... men kortet vil nok funke, men tror maskinen din blir en liten flaskehals.. Endret 3. oktober 2006 av Changis Lenke til kommentar
vangen1 Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 har du mulighet til det saa koster det rundt 3-5000 aa faa oppgradert pc'en din til en goyal standard (dobbelkjerne og x1900/7900 serien med skjermkort) agp 4x begynner nok aa bli litt avleggs ja... men kortet vil nok funke, men tror maskinen din blir en liten flaskehals.. 6992270[/snapback] Kva legg du i flaskehals? 0,35 Cola eller Magnum Champagneflaske Kva meiner du eg bør investere i då, nytt hovedkort m.m? MVH Vangen1 Lenke til kommentar
Changis Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Flaskehals = tenk deg en 6 felts motorvei tettpakket med biler, men fin flyt.. (skjermkortet ditt) saa maa det igjennom et parti med bare 2 filer.. (Cpu)ikke lenger fin flyt (ikke faktiske beregninger, men mer en visualisjon av hva jeg mener ) hovedkort, CPU, PSU, Skjermkort og kanskje ram (har du DDR kan du oppgradere til sokkel 939 og beholde den (saa sant den er litt "up to date") Lenke til kommentar
vangen1 Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Flaskehals = tenk deg en 6 felts motorvei tettpakket med biler, men fin flyt.. (skjermkortet ditt) saa maa det igjennom et parti med bare 2 filer.. (Cpu)ikke lenger fin flyt (ikke faktiske beregninger, men mer en visualisjon av hva jeg mener ) hovedkort, CPU, PSU, Skjermkort og kanskje ram (har du DDR kan du oppgradere til sokkel 939 og beholde den (saa sant den er litt "up to date") 6992356[/snapback] Lenke til kommentar
vangen1 Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Flaskehals er er godt begrep, men kor smal blir denne i dette tilfellet. er dette 1000-1500 kr som ein like godt kan satse på Steffen Tangstad som vinner i skal vi danse, dvs rett ut av glaset? :!: Den oppgradering du nemner , då sit eg vel igjen med kun kabinett som e brukandes på den maskin eg har no? Kva prisklasse må ein opp i på ny maskin for å få en brukbar spill-PC? MVH Vangen1 Lenke til kommentar
Mit Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Her er det et forslag til en oppgradering: Super-PC2 om du vil legger mer i det kan du feks. smelle til med et X1900XT ellerno Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hva med å bare spare penger, og kjøpe ett brukt 9800xt kort elns for en billig penge? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Her er det et forslag til en oppgradering: Super-PC2 Det mangler RAM. Skal vel litt til om han har DDR2 som kan brukes... Lenke til kommentar
Mit Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Det hovedkortet tar DDR(1) og DDR2 så det blir ikke noe problem Lenke til kommentar
Changis Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 hadde selv dualsata kortet (naa dualvista 939) og det er faktisk et overaskende bra hovedkort. mye bedre en dyrere loesninger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Det hovedkortet tar DDR(1) og DDR2 så det blir ikke noe problem Åhh Hildrande du, det tar både AGP og/eller PCIe + DDR eller DDR2 !! Må jo være tidenes mest flexible oppgraderingskort! Dog 2 slotter til hver RAM type dah... Lenke til kommentar
Changis Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 det jeg hadde tok tilaamed AM2 alstaa 2 forskjellige minnetyper, to forkjellige skjermkort typer og to forskjellige sokler Lenke til kommentar
Mit Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Ja Asrock er syke på de rare løsningene :!: Lenke til kommentar
Changis Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 det mest fantastiske er vel at du ikke mister noe ytelse paa agp eller pci-e i forhold til lignende loesninger.. du kan kjoere 2 skjermkort til multi display (meget morro til f.eks. flight sim. ) Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) 7600 GS hadde antakelig vært en god oppgradering til den pcen men spørsmålet er om PSU takler skjermkortet ! Jeg har samme cpu og vurderer samme skjermkort .. Men har vært usikker på om min 300 watt PSU takler kortet .. Ellers ikke hør på 3leet folka her ... Den pcen kan bli mye bedre med nytt skjermkort ! PS: er også usikker på AGP4x men det kan gå .. spør sjappa.. Endret 3. oktober 2006 av Fjodorgrim Lenke til kommentar
Changis Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 seff blir den nok bedre, men kjoeper du en ferrari for aa kjoere e tredje giret? Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) hehe jojo.. men er 7600gs så rask da ? og 4200 ti er jo mye dårligere enn den takler .. PS: så akurat avataren din :-P :-D Endret 3. oktober 2006 av Fjodorgrim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå