palandersberge Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Har nå fått min HP Pavilion dv9074, men jeg tror jeg har en død piksel eller hva det heter. Ingenting jeg kan gjøre med dette vel? Og en liten ting som dette kan man vel ikke få en ny på grunn av? Endret 3. oktober 2006 av palandersberge Lenke til kommentar
remmm Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Sett noen steder at du får en ny om du har døde pixler på skjermen din, men det er vell lite sansynlig at du får det. Om det er en svart prikk på skjermen er den død, men om den har en farge så er det en såkalt "stuck" pixel, de kan løsne om du er heldig Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 tror det kvalifiserer som DOA, og at du har rett på ny Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 hvis du nettopp har kjøpt den kan du muligens benytte angrerett (om du kjøpte på nett) elkjøp oppererer med 30 dagers åpent kjøp, men jeg er usikker på om det ikke gjelder datamaskiner (eller om det er mobiltelefoner). Du kan også prøve masseringstrixet om pixelen ikke er helt død Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 døde piksler kvalifiserer ikke til DOA, men om kjøpet ditt kvalifiserer til angrerettsloven kan du heve det innen 14 dager og bestille en ny og håpe at den ikke har samme feil. Lenke til kommentar
palandersberge Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 For å si det sånn: Dersom hele skjermen er svart, er den pikselen rød. Tok pcen ut av pakken for 15 min siden, mao var den sånn når jeg fikk den. Lenke til kommentar
remmm Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Da er det en stuck pixel. Altså en som sitter fast, finnes diverse program som skal hjelpe pixler som sitter fast løs, men det har aldri funket hos meg, prøvd et par ganger på den forrige skjermen jeg hadde. Lenke til kommentar
palandersberge Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 En ting er sikkert, det er sykt irriterende! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Det kvalifiserer ikke som DOA, og regnes ikke som en defekt PC. Som andre har sagt, om du har angrerett, bruk den, eller om den er kjøpt hos Elkjøp, benytt 30 dager åpent kjøp som de har. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 elkjøp oppererer med 30 dagers åpent kjøp, men jeg er usikker på om det ikke gjelder datamaskiner (eller om det er mobiltelefoner). 6992116[/snapback] 30 dagers åpent kjøp hos el-kjøp gjelder alle varer de fører, unntatt mobiltelefoner. Lenke til kommentar
palandersberge Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Nå er den halvdød...den blinker av og til, satser på at den våkner til live Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 høres ut som en prima kandidat for: http://www.hardware.no/guider/skjerm/dode_piksler/8178 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå