mghogli Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hepp! Litt usikker om jeg burde slengt denne inn under bærbare datamaskiner men shit la gå.. Jeg lurer bare på hva som er best ytelse på av et "ATI Mobility FireGL v5200" og et "ATI Mobility Radeon X1600 (PCIE)" Begge kortene har 256 MB minne, men jeg regner med det er forskjell på de. Noen som har noe vettugt å komme med? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 FireGL er nesten ubrukelig til 3d-spill, men veldig godt om du driver med 3d-programmering og en del sånt. Om du skal spille med pc'en er det _ingen_ tvil om at X1600 vil være best. Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 OK, ja men det er kjekt å vite. Hva med bildebehandling? Er ikke jeg som skal ha den nemlig.. det er fadern som skal ha ny maskin til jobben.. blir nok ikke så mye spilling på ham, men han vil ha god ytelse uansett. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 noen firegl kort klarer nesten det samme som radeon kortene i spill, men de er som tore_v1 sier; Firegl er workbench card til 3d programering(3d studio, CAD osv), mens Radeon er til 3d Grafikk (Spill, Demoer osv) det samme gjelder nvidia, der har du Quadro som workbench og geforce for "spill" (go / mobility er bare at det er til baerbare maskiner) "Litt usikker om jeg burde slengt denne inn under bærbare datamaskiner men shit la gå.." denne ligger da under skjermkort og tv kort da Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 ok! ja men da tror jeg at jeg har fått den infoen jeg trenger. Takktakk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå