Gå til innhold

Dekomprimere DIVX

Anbefalte innlegg

Jeg har en PC som begynner å bli litt oppi åra, men den burde være fin for å se på DIVX fortsatt. Det er en Pentium 2 300 MHz. Noen filmer går bra, mens andre hakker litt.

Siden DIVX er et format som komprimerer filmene veldig, og det er denne dekomprimeringa som tar mye prosessorkraft, så lurte jeg på om det er mulig å ta den i to deler. Diskplass har jeg nok av, 60 GB.

Jeg veit ikke hvor stor en film er ukomprimert, men hvis jeg tar det i to omganger, så jeg etter første dekomprimering får en film på f. eks. 7 GB. Slik at det er mye mindre dekomprimering å gjøre akkurat i det jeg skal se på den.

Er det noen som har noen innspill til denne metoden, eventuelt vet hvordan jeg skal gjøre det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

åja d ja......

er du klar over hvor STOOOOR en ukomprimert film egentlig er???

en liten film på ca 20 sec tok 120megg hos meg...

og avspilling gikk ikke så bra da ikke HDD min klare å levere slike STOOOORE datamengder.....

nei, du må nok komprimere filmen på nytt, i litt mindre komprimering enn den originale...

mvh Kolbjørn "CapsLock" Fredheim

Lenke til kommentar

gjør som fyren før sa, rekomprimer men med langt høyere bitrate, f.eks. 5000 eller høyere, CBR - ikke noe poeng i multipass VBR for bare å se en film. Ukomprimert avi tar som nevnt ikke bare forferdelig med plass, men hakker som satan også da hd'en ikke klarer å lese kjapt nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...