Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettet mitt faller ned når torrent fil er ferdig

Anbefalte innlegg

Hei!

Nettet mitt faller veldig ofte rett etter at jeg har lastet ned en torrentfil med forskjellige bittorrent program.

Når det skjer må jeg dra inn og ut ledningen på trådløse boksen, pluss adsl boksen fra telenor..

Det som skjer er at nettverkskortet mitt mister kontakt med selve trådøse routern, men den kobler seg på igjen veldig raskt. Men når jeg da logger meg på ip adressen til routern står det at jeg er frakoblet, og det funker ikke trykke connect. må fysisk gå til selve adsl boksen og koble av og på.

om noen vet hva som er årsaken til dette, ta kontakt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Nettet mitt faller veldig ofte rett etter at jeg har lastet ned en torrentfil med forskjellige bittorrent program.

Når det skjer må jeg dra inn og ut ledningen på trådløse boksen, pluss adsl boksen fra telenor..

Det som skjer er at nettverkskortet mitt mister kontakt med selve trådøse routern, men den kobler seg på igjen veldig raskt. Men når jeg da logger meg på ip adressen til routern står det at jeg er frakoblet, og det funker ikke trykke connect. må fysisk gå til selve adsl boksen og koble av og på.

om noen vet hva som er årsaken til dette, ta kontakt.

6991945[/snapback]

Høres ut som et problem fra en edderkopp :p

Har du sjekket om det finnes noen oppdaterte drivere til det trådløse nettverkskortet ditt? Hos meg hadde jeg også trøbbel med at nettilgangen forsvant med jevne mellomrom etter at ruteren ikke klarte å henge med på alle torrent sessionene. Oppdaterte firmware på ruteren, og siden har den vært atskillig snillere, selv om den gir seg en skjelden gang.

Lenke til kommentar

Torrent tar stortsett hele nettlinja! Så ta og gå inn på innstillinger så stiller du på hvor mye nedlasnings hastighet og opplastning! prøv å begrenese di litt! kanskje max hmm 150-200kb\s download og 100oppload! om du har 2mbit nettlinje!

Jeg hadde samme problemet før selv! etter jeg satt max grense på download og oppload så klikket ikke dette lengere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...