Gjest Slettet+7412534 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hei folkens Vi har en mattelærer på skolen som ikke klarer å lære noen av oss (vi er en klasse på 30) noen ting. Vi har prøvd alt, og det ser ut som selve metodene til læreren ikke virker. Vi har tatt det opp med den det gjelder, men bare blitt avvist. Vi fikk beskjed fra skolens ledelse om at vi måtte skrive et formelt klagebrev. Dette må skje så raskt som mulig. Ettersom jeg er klassens representant så skal jeg skrive brevet. Problemet er bare hvordan jeg skal formulere meg. Tenke først å ta med hva saken gjelder. Så skal alle i klassen skrive under. Tenke å ta med et vedlegg med konkrete eksempler der læreren har "tabbet seg ut". Noen tips til hvordan jeg skal sette opp dette brevet? Takker på forhånd Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Mitt beste tips: ikke gjør det det systemet funker ikke! Blir ikke tatt til følge worth shit! Jeg skrev et brev der jeg bla. hadde prøveresultater med 98% stryk i en klasse på 30 å støtte meg til. Fikk underskrift fra de aller fleste i klassen, hjalp ikke. det eneste det skaffet meg var en pissed lærer og 2 kar. ned i faget Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Til "mottaker" (dato) Vi i klassen er litt opgitt for tiden. Læreren vår " osv. osv." - "Forklare hva som skjer, gi eksempler" - "Hvordan finne en løsning" Underskrifter Synes det er veldig vktig det med å finne en løsning. Skal du ta opp et tema du ikke er fornøyd med, er noe av det viktigste du gjør å legge fram en løsning på problemet. EDIT: Uthevet skrift Endret 3. oktober 2006 av tissedam Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7412534 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Takker for svar. Skal skrive et utkast nå. Vi får håpe det hjelper noe da Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Takker for svar. Skal skrive et utkast nå. Vi får håpe det hjelper noe da 6992212[/snapback] Ja. Post utkastet her da, så kan vi se gjennom. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Klassen til en jeg kjenner mislikte norsklæreren deres. De boikottet norsktimene og fikk faktisk ny lærer. .wee: Forstår de godt. Forferdelig lærer. Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Dere burde prøve å gjøre alt for å få byttet lærer, ingenting er værre enn å gå glipp av pensum pga en elendig lærer. Vi hadde en norsklærer i VK1 som gikk sin egen vei, fulgte altså ikke pensum, og hadde bare dritt å si om læreboka. Problemet er da når vi nå går på VK2 og nærmer oss eksamen, vi må jo repetere halve VK1-pensum. Ikke la det gå sånn med matte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7412534 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Holdt nesten på å glemme dette. Klagebrevet ble sånn. Til: **** 03.10.06 Fra: Elever i klasse *** Klage på lærer i matematikk Dette året er veldig avgjørende og viktig for oss elever. Matte er også et meget krevende fag, som flere av oss sliter med fra før. Vi er flere elever i *** som har hatt problemer med vår matematikklærer *** Vi har flere ganger forsøkt å ta opp problemet, med den læreren det gjelder uten å få noen respons. Det konkrete problemet er at flere av elevene ikke klarer å lære seg matematikken som *** underviser. Vi har prøvd å få henne til å bruke andre læringsmetoder, uten hell. Det er også konkrete eksempler på saker hvor vi mener *** har behandlet oss elever urettmessig. Den 2/10 ble nesten halvparten av klassen sendt ut av klasserommet på grunn av mangel på kalkulator. Vi har prøvd å forklare at flere av elevene venter på stipend og derfor ikke har hatt råd til å kjøpe kalkulatoren. Kalkulatoren er heller ikke så lett å få tak i, verken ny eller brukt. Det kom vi ikke noe vei med, og samtlige av de utsendte elevene fikk en ordensanmerkning. Den 18/9 ble en elev kastet ut på gangen på grunn av mangel på bok. Det var flere av elevene som manglet bok, men de fikk lov til å se sammen med noen andre elever. Dette viser tegn på forskjellsbehandling. Holdningen *** har vist ovenfor oss elever synes vi heller ikke er akseptabel. *** har en ”er dere så dumme” holdning, som ikke hjelper i et allerede krevende fag. Vi elever er klar over at vi har et stort ansvar for vår egen læring. Og vi mener at vi har gjort vårt beste for å prøve å forstå faget. Alle elevene har selvsagt som mål og gjøre det best mulig i faget matematikk, i likhet med alle andre fag. Vi tror at en mulig løsning på problemet kan være ekstrahjelp i faget. Vi har fått beskjed om at det jobbes med saken, og det synes vi er gledelig. Det er ingen ting vi heller vil, enn å ha et godt klassemiljø hvor elever trives og gjør det bra både akademisk og sosialt. Thomas *** Elevrådsrepresentant for *** Vedlegg 1: Liste med underskrifter Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Fint klagebrev, godt formulert. Verken = hverken. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Ser bra ut det klagebrevet der. Får håpe det virker. Mvh Erling Lenke til kommentar
April Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Det beste er å få det fikset fortest mulig. Meg og klassen min hadde verdens verste lærer i data undervisning på VK1... Han begynte skoleåret med å si: "Til og med jenter kan få en 4 i dette faget..." Vel, vi sendt klagebrev, vi snakket med ledelsen. Vi fikk ikke ny lærer da, men vi ordnet opp med han og han ble litt mer rettferdig på det området at til og med jenter kan data :!: Lenke til kommentar
Veronica Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Dere er heldige hvis dere får byttet lærer. Det fikk ikke vi og nå sitter jeg igjen med ekstremt dårlig karakter på standpunkt. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Verken = hverken. 6993524[/snapback] Verken er lov å bruke. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Verken = hverken. 6993524[/snapback] Verken er lov å bruke. 6993617[/snapback] Bla bla bla. Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Dere er heldige hvis dere får byttet lærer.Det fikk ikke vi og nå sitter jeg igjen med ekstremt dårlig karakter på standpunkt. 6993605[/snapback] Det er kjedelig at fremtiden din til en viss grad blir bestemt av hvilken lærer man får. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7412534 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Nå har vi i hvert fall tatt det første steget. Så får vi se hva som skjer. Takk for all responsen folkens Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Nå har vi i hvert fall tatt det første steget. Så får vi se hva som skjer. Takk for all responsen folkens 6993827[/snapback] Hvis læreren er så ille som du skal ha det til, så fortjener dere en ny. Vi har en pervers jævel på skolen som alle klager på, føler meg nesten inspirert til å skrive klagebrev jeg også. Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Denne læreren har blitt tatt i å runke i friminuttet... Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Verken = hverken. 6993524[/snapback] Valgfritt, faktisk. Det så veldig flott ut. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Nå har vi i hvert fall tatt det første steget. Så får vi se hva som skjer. Takk for all responsen folkens 6993827[/snapback] Hvis læreren er så ille som du skal ha det til, så fortjener dere en ny. Vi har en pervers jævel på skolen som alle klager på, føler meg nesten inspirert til å skrive klagebrev jeg også. Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Denne læreren har blitt tatt i å runke i friminuttet... 6994252[/snapback] Sikker på at det ikke bare er rykter? Burde ihvertfall fått sparken, du burde ta det opp. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Nå har vi i hvert fall tatt det første steget. Så får vi se hva som skjer. Takk for all responsen folkens 6993827[/snapback] Hvis læreren er så ille som du skal ha det til, så fortjener dere en ny. Vi har en pervers jævel på skolen som alle klager på, føler meg nesten inspirert til å skrive klagebrev jeg også. Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Denne læreren har blitt tatt i å runke i friminuttet... 6994252[/snapback] Sikker på at det ikke bare er rykter? Burde ihvertfall fått sparken, du burde ta det opp. 6995939[/snapback] Ja, ganske mye rykter ute og går. Skal ikke mye til før alle på skolen vet om det, og gjerne andre skoler også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå