ekwathne Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Jeg har noen spørsmål angående lett motorsykkel. Hva koster sertvikatet og hva må man ta? Hva er den beste sykkelen man får til under 20 tusen? Tenker mest på slike rebels sykkler. Hva koster det med registrering og veiavgift? Hva er best, 2 eller 4 takts? Hvordan er reglene på øvelsekjøring? kan jeg øvelsekjøre med min far som har billappen? Mvh Erling Endret 3. oktober 2006 av ekwathne Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Setfikatet koster rundt 10k + trafikkalt grunnkurs Til rundt 20 får du nok en godt brukt Honda NSR. autodb.no ser du mange. Din far er nødt å ha mc lappen og en mc for å kjøre. Dere må også kunne snakke sammen mens dere kjører(comlink). Samt være synlig i trafikken (reflexvest). Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Se på denne sykkelen foreksempel, Honda Rebel. Hva er det å si på denne sykkelen? Hva koster omregistrering? Mvh Erling Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Syntes den er grei jeg! Det står sikkert noe på mopedportalen. Så du hadde laget topic der og. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Har allerede lagd en topic der. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Så du hadde laget topic der og. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Omreg er 1600.. Rebel er grei, men slapp, veldig slapp. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Den er kansje det men den er jo billig. Skal man ha noe bedre må man høyere opp i pris. Jeg sitter å tenker på lett mc atm, men tviler litt på at jeg får lov. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Lappen heter A1 og jeg tror du kan øvelseskjøre med faren din om han har tatt billappen før 1977. (Går ut i fra at han er over 25 og har hatt lappen sammenhengende i mer enn 5 år). 2-takter er oftest sprekere (spesielt når man tar sperrene) og er mye lettere og billigere å trimme en 4-taktere. 4-taktere er også ofte tyngre enn 2-taktere. 4-taktere bruker mindre bensin, støyer ofte mindre, har en mørkere og "lunere" lyd og er ofte mer driftsikre. Veiavgiften er ca. halvparten av bil-veiavgift. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Han må ha hatt MC lappen sammenhengende i 5 år ja Uansett, rebel er helt greit alternativ til billig sykkel, om du går fra moped til lett er det jo en helt ny opplevelse for deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå