Gå til innhold

Innholdsfortegnelse i Word


Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger å friske opp wordkunnskapene. Hvordan laget man en innholdfortegnelse som oppdaterer seg selv, med flere nivåer? Jeg vet at jeg må velge overskrift, men jeg skal ha sånn:

 

1. Innledning.................s.1

1.2 Diverse

2. Hovedtema

2.1Undertema

2.2Undertema 2

 

Jeg vet for så vidt hvor det er, men jeg får ikke tallene til å stemme. Trenger lynkurs ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må formatere overskriftene som overskrift 1, overskrift 2, osv.

 

Hovedtema bør ha "Overskrift 1"

Undertema 1 bør ha "Overskrift 2"

Undertema 2 bør ha "Overskrift 2" dersin det ikke er et underpunkt til undertema 1.

 

Når dette er gjort setter du inn et blankt ark der du skal ha innholdsfortegnelsen Kan bruke Ctrl + enter til det.

 

Deretter går du på sett inn > stikkordregister og tabeller (eller noe sånn)

Finn Innholdsfortegnelse på en av Fanene der og trykk OK.

Da skal det være en pen innholdsfortegnelse i dokumentet ditt.

 

For at innholdsfortegnelsen skal oppdatere seg må du høyreklikke på den og si at den skal oppdatere sidetall eller hele saken.

Lenke til kommentar

Hvis du ønsker å ha en innholdsfortegnelse som varer lenger enn 5 minutter uten å lage krøll bør du holde deg langt unna innrykk i innholdsfortegnelsen. Gjør som valentino skriver og bruk ulike overskriftstiler på overskrifter på ulike nivåer. Da vil den justeres og nummereres korrekt hver gang, ikke bare første gangen.

Lenke til kommentar

Ja, eg veit at dette ikkje er eit svar på det trådstartrer spør etter, så ikkje klag på det.

 

Vist du skal lage større dokument, og/eller dokument med t.d. matematiske formler, så vil eg anbefale å bruke latex eller lyx. Då sparer du deg for mykje arbeid med formatering o.l. Og du kan tenke meir på kva dokumentet skal innehalde, og mindre på kordan det skal sjå ut.

Lenke til kommentar

Om du bruker Word slik Word bør brukes og ikke slik en eller annen markedsføringsidiot hos Microsoft stilte det inn fordi han trodde det var lurt å lure folk til å gjøre det tungvint, er det overhodet ikke noe arbeid å holde orden på alt av formateringer o.l. i store og komplekse dokumenter.

Lenke til kommentar

Kva med prosjekt som er delt opp i mangen seperate dokument? Klarer word å automatisk lage TOC, liste over diagrammer, grafer o.l.?

Autoformatering(inkludert nummerering) av kildelister, referanser/kryssreferanser o.l.?

 

Ein annan ting, så sist eg hold på med eit prosjekt med fleire personer, så var versjonskontroll noko herk å få til i word.

Lenke til kommentar
Hvis du ønsker å ha en innholdsfortegnelse som varer lenger enn 5 minutter uten å lage krøll bør du holde deg langt unna innrykk i innholdsfortegnelsen. Gjør som valentino skriver og bruk ulike overskriftstiler på overskrifter på ulike nivåer. Da vil den justeres og nummereres korrekt hver gang, ikke bare første gangen.

6994599[/snapback]

 

Dette oppdaget jeg ja. Skal prøve meg mer i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...