Drittsekken Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Registrer lav 5V på PC'en, hva er det i hovedsak som trekker mye av 5V. Trodde HDD og CD stasjoner brukte mest 12V (minimalt med 5V), HK har jo ikke forandret seg noe. Jeg kan utelukke varm PSU da denne står på utsiden av kabinettet og har veldig godt med luft. Har: - Abit NF7 HK - AMD XP2500 @3200 VCore=1,725 - 2x SCSI HDD - 1x SCSI CD-RW - ATI RADEON 9800 PRO AGP kort - Adaptec SCSI kontroller PCI kort - Pinacle PCTV PCI kort Har koplet fra FDD, CD-ROM og Tape stasjon Edit: spørsmålstegn! Endret 3. oktober 2006 av Drittsekken Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Det er ikke sikkert du har lav spenning, selv om en sensor sier så. Man må alltid sjekke med et voltmeter før man kan si noe sikkert. Hvis PC ikke er ustabil så er det jo et godt tegn. Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Takker for svar, sjekket med fluken og det så greit ut. Skal justere grensene på alarmene. Var litt skeptisk siden jeg nettop har kræsjet en PSU og kjører litt halvveis nå siden den jeg har nå er mindre. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hva legger du i lav spenning? Og det at en spenning er lav betyr ikke automatisk at den er hardt belastet. Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har nettopp hatt krasj på PSU'en min, har satt inn en ny som er mindre (300W). Derfor følger jeg litt med at det ikke kan være noe annet feil i maskinen. Jeg har en spenningsovervåker som gir alarm ved avvik på 5V og på 12V. Denne begynte å klage på at 5V var for lav. Jeg tenkte at det kunne være noe som overbelastet denne, men etter råd fra Hårek målte jeg spenningen med multimeter og fant ut at den var OK. Har ikke råd til ny PSU akkurat nå, så jeg vil ikke ødelegge den jeg har. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Trodde HDD og CD stasjoner brukte mest 12V (minimalt med 5V), HK har jo ikke forandret seg noe. De bruker ca 50/50 i watt . 12V til drev/spindel-motor osv , 5v til elektronikken . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå