Gå til innhold

PS3 hadde varmeproblemer under TGS

Straffa

Anbefalte innlegg

TOKYO (MarketWatch) -- Sony Corp. (6758.TO) said Tuesday it heard that its PlayStation 3 on exhibit at last month's Tokyo Game Show might have encountered some trouble, fanning concerns about its crucial next-generation game machine.

The Japanese electronics company has already been plagued by difficulties in manufacturing a key component for the PS3, which forced it last month to delay the European launch of the game console by four months, missing the all-important year-end shopping season in one of its major markets.

"We heard that some trouble happened at TGS but haven't identified what happened. Therefore, we don't know exactly if it really happened or not and what the cause was," said a spokesman for Sony Computer Entertainment Inc.

Asked if Sony was investigating the issue, he said: "I don't think so." He declined to comment when asked if the PS3s on exhibit at the Tokyo Game Show had to be reset often.

Sony's shares were down 2.7% at Y4,600 at midday, after hitting a low of Y4,580 in earlier trading on the Tokyo Stock Exchange.

The spokesman was responding to a report issued Monday by Macquarie analyst David Gibson, who wrote that concerns about possible stability problems in the PlayStation 3 are likely to weigh on Sony's shares in the short term.

"We have heard that at the TGS PS3s had stability problems and had to be reset often. While the reason for this is unknown we suspect it may be due to overheating as a result of enclosing the units and the high temperatures at the venue. We understand that Sony is investigating the issue and has not determined the cause as yet," Gibson wrote.

"We are concerned that such a problem has occurred so close to full production (end-Sept) and is clearly negative news for the company," he wrote.

A spokesman for Sony Corp. said the Japanese company hadn't changed its plans to ship 6 million PS3 machines globally by March 2007.

Gibson wrote he was keeping his "outperform" rating on Sony's stock, saying Macquarie still believes that the company's electronics division is turning around and that "PS3 issues can be addressed in time for the launch."

Link

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir nok en del trøbbel med første bermen av konsoller denne gangen også ja.

6991397[/snapback]

Kanskje en fordel at Europa ikke får den før i Mars så de får luket ut feilene

6991416[/snapback]

Spørs hvor mye luking det blir, og hvor mye de må stresse for å få lagt til side Eurokonsollene, samtidig som de dekker Japan og USA da..

Men kjipest blir det for europeere som forhåndsbestiller fra USA, og får en defekt konsoll. Ser for meg et helvete med tanke på garanti o.l. i en slik situasjon :no:

Lenke til kommentar

at det var varmeproblemer under TGS kan jo ha flere årsaker. De er kanskje ikke perfekt produsert enda. Det skal nok sies. de første ut av fabrikken er vel skjeldent de beste. Det var nok også temmelig varmt inne på showet. Noe som nok gjorde at de ble litt varmere en de vil bli i kalde norge. "all hail cold fuckin norway"

Blir spennende og se dette ja.

Og angående importering av PS3 så er kanskje ikke det så lurt siden du da har INGEN garanti. Noe jeg vil ha på en såpass dyr konsoll. PSP var greit nok siden den var SYKT utsatt.

Lenke til kommentar

1) plasser 1 stk konsoll i en lukket plastboks med minimal, men "nok", lufting.

2) plasser tusner av mennesker i samme rom/hall som boksen.

3) La den stå å gå i evigheter.

4) Legg til ligningen at temperaturen i rommet/hallen er bra høy fra før.

Hehe, jeg er ikke overrasket over at de hadde temp. problemer på TGS, OM det var det som var årsaken. Bildet med en vifte rettet mot en PS3 har jo sirkulert litt

Jeg er faktisk mer overrasket over at dette ikke skjer oftere ;)

Lenke til kommentar

Og angående importering av PS3 så er kanskje ikke det så lurt siden du da har INGEN garanti.

trodde Sony hadde verdensomspennende garanti. slik var det hvertfall da jeg fiksa minidisc'en som jeg kjøpte i hong kong. leverte den på elkjøp, og de fiksa den.

6992344[/snapback]

jeg kan ha tatt feil, men husker det var en av faresonene som man gikk gjennom når man importerte PSPer. Men det var ingen feil på den så no harm done.

Bør ivertfall sjekke ut det før man kjøper, og de fikser den kanskje ikke før den er lansert og et system for defekte konsoller er satt i verk i vår verdensdel.

Lenke til kommentar
Vil faktisk tro at faktisk Sony har brukt litt mere tid på å feilsøke evt. varmeproblemer. Da vi merket veldig godt med X360 at den ble dugelig varm. Tror ikke de vil oppleve det samme.

Birger :)

6993576[/snapback]

Ja de må ha noen saklig heftige ribber på innsiden av konsollen i og med at den er nesten heilt stille (siest det). Men om folk stuer den vekk i det trange tar den nok kvelden kjappt slik som 360`en.

Lenke til kommentar

Nå er det jo rimelig varmt på slike messer da; de fleste stuer er vel ikke i nærheten av den varmen man får i en fullstappet messehall.

Men at det vil blir problemer med en del av PS3ene ved lanseringen er vel noe en må regne med; å lansere et produkt med mye ny teknologi i slikt volum uten at det er feil på en del av dem har vel aldri skjedd før og skjer neppe denne gangen heller.

Lenke til kommentar

Skal sies til Sonys forsvar at jeg aldri har verken opplevd eller hørt om noe problemer på sine PS2 konsoller. Jeg kjøpte en av de aller første som kom, og så sent som nå i skolesommerferien ble den glemt påslått i 3 uker. Kom tilbake og fortsatte spilleøkten fra der jeg slapp :)

Lenke til kommentar

Ikke jeg heller . Eide 6 ulike serier av Playstation 1 og har hatt 2 PS2 konsoller uten noe problemer. Kjenner ingen som har hatt noe problem heller selv om de har vært chippa til døds også. Sony kan å lage stabile maskiner.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Ikke jeg heller . Eide 6 ulike serier av Playstation 1 og har hatt 2 PS2 konsoller uten noe problemer. Kjenner ingen som har hatt noe problem heller selv om de har vært chippa til døds også. Sony kan å lage stabile maskiner.

6994110[/snapback]

Hva hadde du 6 ulike PSX maskiner om man får spørre?

Selv har jeg hatt 2stk PS2, og en tok kvelden.. den andre tok til slutt bare skiver som var av fargen lilla på undersiden..

Endret av Drunk In Public
Lenke til kommentar

6994110[/snapback]

Jeg har mer "strul" med ps2 enn med 360 personlig. Titt og ofte vil ikke ps2 lese platene og jeg må mikke og dalle med den for å få det til. Enda ikke hatt pes med 360 da.

Lenke til kommentar

6994110[/snapback]

Jeg har mer "strul" med ps2 enn med 360 personlig. Titt og ofte vil ikke ps2 lese platene og jeg må mikke og dalle med den for å få det til. Enda ikke hatt pes med 360 da.

6994200[/snapback]

Så snodig, at en knapt halvt år gammel konsoll virker bedre en eldgammel konkurrent, som i tillegg - etter all sannsynlighet - skal lese av ripete plater.

Nuvel, hater at jeg skriver innlegg som det der - men det der ble for dumt.

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...