tharshan Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Å sette radiatoren er uaktuelt, då dette er den einaste maskina som min og den tar eg med på LAN osv. Kabinettet er av aluminium, så eg veit ikkje heilt om det så lurt lage større hol. Men skal prøve få gjort det.... Så det er dette som er problemet...? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Selvfølgelig. Prøv å tenke litt logisk. Hvis ikke luft går gjennom radiatoren, hvordan skal den få transportert vekk varmen? Magi? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Selvfølgelig. Prøv å tenke litt logisk. Hvis ikke luft går gjennom radiatoren, hvordan skal den få transportert vekk varmen? Magi? 7871393[/snapback] hehe Men det kjeme jo varm luft i frå radiatoren 'Men dte blir så vanskeleg få pappa overtalt, og det blir sjølvsagt så 2x120 mm hol, det mindre, kan 2x80 er aktuelt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hvorfor skal du overtale faren din? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 2x80 hull er jo mye bedre enn hva du har nå, så det vil nok hjelpe det også. Vet at å trekke luften skal være bedre, men slik jeg selv har erfart er dette litt forskjellig fra oppsett til oppsett. På mott første oppsett var det best å trekke den igjennom, men maskinen jeg har nå får jeg bedre vanntemperaturer ved å blåse igjennom. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Fordi at han ikkje likar at eg drive på med dette.... Og eg har ikkje så god utstyr... Papppa ei sag som eg kunne kanskje ha brukt..... Men det verste blir vel å få ut radiatoren.... Nokon som har gode tips? Eg vil HELST ikkje demontere vannkjølinga.... Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Om du ikke vil gjøre noe med kabinettet kan du jo kjøpe en radiator som passer bedre til kabinettet ditt. Der du har vifter montert nå, hva med å få en radiator som passer der? Da slipper du å lage hull + at det alt er fester tilgjengelig. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hvilken skole går du på? Ungd. skolen? Videregående (hvilken linje i så fall)? Det kan da umulig være så vanskelig å finne tak i passende utstyr. Jeg skar viftehull med sirkelsag jeg. Stikksag er enda bedre. Dremel med rette kutteren funker det også. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Om du ikke vil gjøre noe med kabinettet kan du jo kjøpe en radiator som passer bedre til kabinettet ditt. Der du har vifter montert nå, hva med å få en radiator som passer der? Da slipper du å lage hull + at det alt er fester tilgjengelig. 7871484[/snapback] Å bruke meir pengar er heilt UAKTUELT! Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Å bruke meir pengar er heilt UAKTUELT! 7871519[/snapback] Så lån deg en stikksag eller dremel og skjær opp driten da for svarte! Ikke rart du har dårlig ytelse, det er jo bare to musehull som ligger i bunnen på kabinettet og som lufta pipler forsiktig igjennom. Du er garantert MYE bedre ytelse vis du fikser på det! Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Greit! DÅ skal eg vise denne tråden til pappa og spør han.... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Trenger faren din hjelpe deg da? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Trenger faren din hjelpe deg da? 7871611[/snapback] Ja, helst... Lika meg betre om han hjelper til Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Ja, helst... Lika meg betre om han hjelper til 7871644[/snapback] Ta ansvar gutt! Det lærer du mest av;) Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Går på ung. skule og der er det dårleg med utstyr!.... Men ein venn av meg går på vidare gåande skule, på kjøretøy, han kan skaffe meg verktøy Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Her ser dokke under kabinettet Eg har maaange vifter inn i kabinettet, så akkurat det skal ikkje vere noko problem, men eg har ei følelse på at varmen frå radiatoren som kjem inni kabinettet ikkje går ut igjen. 4x80mm vifte exhaust og 2x80mm intake. 7871181[/snapback] Hjelp, hva har skjedd med sunn fornuft og logikk?? Utrolig at du har klart å dra den tråden her så langt, enhver person må vel forstå hvorfor du får så høy temperatur?? Hvis ikke har noe gått veldig galt under forståelsen av hvordan vannkjøling fungerer(som i og for seg er meget simpelt)... Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 jo, skjøna korleis det virka då, men eg tenkte aldri på det med hol i botnen Skal prøve få gjortdet i helga også skl eg gje tilbak melding... Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Ja, då har snakka med pappa og han sa at ikkje hadde utstyret, men han skulle gjere på arbeidet sitt på lørdag! Så då skal vi kva temperaturen blir etter det. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Då tok med pappa med seg ei "sirkelbor" på 114 mm og lvi laga to hol under kabinettet. Temperaturen på skjermkortet sank med 20 grader!! Det e utruleg. Før låg den på 70 grader og nå ligger den på 50 grader. Eg vil berre seie tusen tusen takk! Og eg rettar ein spesiell takk til baronkanon, sablabra, Herr Brun, svortevik og kuldesjokk! Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 ka var det me sa?xD Lagte du et eller 2 hol btw? Lag 2 hål, og så tar du deg ein runde med støvsugaren i både raddis og vifter.. støv er ikkje bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå