erlingwe Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hei, Har vræka DVD-romen på laptopen. Koster over 800 for ny original, ca. 500++ for ekstern DVD-rom. Er i tillegg på jakt etter en ekstern harddisk. Tanken slo meg derfor at det kanskje er penger å spare (og litt moro) på å bygge meg en liten server som kan tjene som filserver og dvd/cd-rom.. Noen som har lignende løsninger selv? Jeg er vant til windows, men hadde vært gøy å satt opp linux en gang. Det viktigste er at det skal være lett å bruke.. Hvordan får jeg f.eks. brent ut en cd sånn i praksis? Hva finnes av programvare og hardware? Er mulig det kunne lønne seg å bygge et slags mediacenter med en gang. Vel, jeg tror dette kan bli et morsomt prosjekt, men vil gjerne ha noen tips og ideer. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Spørsmålene dine har egentlig ikke noe med nettverk å gjøre, jeg vil anbefale Linux-gruppen under programvare. Det finnes programvare for å brenne CD/DVD i Linux, som jeg tror ikke er spesielt vanskelig å bruke. Det er litt vanskelig å skjønne om du har tenkt å sette opp en annen maskin som server, eller om du vil ha laptopen med ekstern harddisk og brenner som server. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå