ponnihest Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) For en uke og to siden hadde plommetreet og nærliggende vekster besøk av flere ti-talls sommerfugler i flere dager, som slurpet i seg plommer som bare det. Jeg fikk tatt bilder, og her er de beste. For det meste bare justert kurvene for å få mer kontrast. Hva synes dere? Dette er jeg mest fornøyd med selv. Canon 28-135 Canon 28-135 Nesten likt det over. Canon 28-135 Tamron 70-300 Endret 3. oktober 2006 av kattekwinnen Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 synd du bommet på den første.. nr to syns jeg var flott.. ser ut som om den poserer stolt den fjerde manglet du vinger siden du ikke kom høyt nok over den hehe. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Jeg synes det første bildet var suverent, det kunne godt "bommet" enda mer. Refleksen på antennetuppen ser litt rar ut og blomsten ble kansje for skarp nede i høyre hjørne men det gjør ikke mye fra eller til. De andre bildene bortsett fra det siste er mer dokumentarbilder og fungerer fint som det. Endret 3. oktober 2006 av Kristallo Lenke til kommentar
TurboDigital Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Har vært borti samme fenomen på hytten. På en busk av samme typen var det 25 sommerfugler samtidig! Sommerfugler er ganske skye, og det er fordel med litt avstand. dersom du liker nærfotografering, bør du investere i en macrolinse- gjerne en 105 mm eller større brennvidde, slik at du kommer litt unna. Lykke til videre.. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Tøffe bilder. Nr: 1. Fokuset er litt for nært, da det er blomsten som blir fokusert på, og ikke sommerfuglen. Blir for uskaprt mellom vingene. 2/6. 2. Utrolig flott! Sommerfuglen poserer stolt på blomsten sin! I firefox: dobbelklikk på bildet, så det åpnes i full optimal størrelse. Zoom en gang inn på hodet til sommerfuglen. Det ser ut som han lukker øynene, retter seg opp i ryggen og setter nesen i været. Helt klart at denne sommerfuglen var klar over kamera, og tøffet seg litt! Toppkarakter! 6/6. 3. Veldig fint! Litt for kjedelig kanskje, i forhold til 2'eren, 5/6! 4. Her bommet du. Blomsten skygger for sommerfuglen. Ellers ville bildet blitt utrolig flott, da du fikk sommerfugler i front. 2/6. Og så er det slik med bilder at man kan kaste de som ikke er så vellykkede. Bilde 2 og 3 var utrolig! Alt i alt en kjempe-prestasjon, hvis man ser vekk ifra de kastede bildene (1 og 4.) Sammenlagt: 6/6! Men, en knapp 6-er. EDIT: Lagt til en "guide" i uthevet skrift. Endret 10. oktober 2006 av tissedam Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Takk for gode tilbakemeldinger, allesammen (og tissedam for gode gjennomgang ) Men jeg liker bilde nr. 1 for godt til å kaste det Kom til å tenke på at blomstene de satt på minner meg veldig om American wedding, ikke spør meg hvorfor... Softboks og blitz ble forresten muligens/mest trolig også brukt.. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg likte faktisk det første best jeg også, de andre var litt mer oppstilte og statiske. Det første hadde et kult skråplan, og veldig klar dybde som sommerfuglen "går inn i". Får følelsen av at den står på spranget til å fly. Fokus får bare være fokus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå