ukjell Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hei Jeg vil drøfte denne påstanden: " Klassisk musikk er den mest spilte sjangeren i verden.." Stemmer dette? Skjønner at det er vanskelig å komme fram til et svar, men det kan bli en fin diskusjon Lenke til kommentar
sixx Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Det er i hvertfall ikke langt i fra! i filmer, tv program osv brukes det utrolig mye klassisk... Men jeg vil anta at pop musikk er mest spillt uansett. "folk flest" hører ikke så mye på klassisk mens de er på konsert, hører på mp3 spillern osv. Men sånn i underbevisstheten(filmusikk osv) er nok klassisk veldig my brukt! så ting brukes til forskjellige formål da på en måte. det går ikke ann å si at den sjangern er mer spillt enn en annen liksom... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hvis man ser historisk saa vil man jo kunne hevde at den klassiske musikken har noen hundre aars forsprang saa jeg ville kunne tro det, men samtidig saa har jo den moderne musikken mye lettere for aa bli spilt (MP3-spillere, CD-spillere, Kassetspillere og saa videre) Lenke til kommentar
white_pony Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Tvilsomt. Verdens største sjanger er rock. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Klassisk er vel muligens den sjangeren som går best på kryss av kulturer og landegrenser. Men å si at det er den mest spilte, tror jeg er å gå langt. Når man hører hva som spilles på radio, er nok pop/rock det mest utbredte. Lenke til kommentar
Reverend_Jim Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Tvilsomt. Verdens største sjanger er rock. 6992599[/snapback] Hvor pokker tar du dette fra? Lenke til kommentar
white_pony Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Tvilsomt. Verdens største sjanger er rock. 6992599[/snapback] Hvor pokker tar du dette fra? 6993394[/snapback] Jeg tror det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå