Gå til innhold

Laptop til runt ca 6500?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skulle gjerne hatt til hjelp, til valg av en rimelig (ca 5000,-) laptop! :)

Den må ha godt tråløst nettverks kort.. :) Skal koble meg opp med naboen.. er ca 10m eller no.. tror jeg

Fant denne på et netbutikk.. den passer bra til meg...

"Bærbar PC for deg som er førstegangskjøpende, handler på budsjett eller rett og slett trenger en PC til surfing av nettet. Denne PCen kan fint brukes til de fleste applikasjoner der high-end grafikk eller kraftig prosessor ikke er et krav."

Har sett på 2 alternativer foreløpig...

Fujitsu Simens Amilo PRO V2035 C.M. 370 Litt lite ram da men...

HP Compaq nx6325

Mine "krav" kan jeg si er...

* Godt tråløst nettverkskort

* 512mb+ ram

* "ok" skjermkort

* 15,4" skjerm

* 40gb+ hd

Håper på noen svar... :innocent:

Endret av Haze2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det meste du kan skaffe deg for 5k er: 512MB (256x2) 40-60 gb, intel pentium m eller celeron, kansje amd turion 64. Grafikkort: 64 mb, hvist du finner en pc med 128 mb. Låner den sannsynligvis minne fra rammen din, altså det er ganske dårlig.

Lenke til kommentar
Tror det meste du kan skaffe deg for 5k er: 512MB (256x2) 40-60 gb, intel pentium m eller celeron, kansje amd turion 64. Grafikkort: 64 mb, hvist du finner en pc med 128 mb. Låner den sannsynligvis minne fra rammen din, altså det er ganske dårlig.

6991082[/snapback]

Oki! men.. har du noen tips? link? :)

Hva med denne?

Lenke til kommentar
Så vidt jeg kan se, har alle de pcene delt grafikkminne, og det gir dårlig ytelse, så det er ikke "ok".

Skal du ha noe bra så sats på noe slikt: Acer TravelMate 4652LMi 7995 kr.

Ellers så er Radeon X1300 et brukbart skjermkort.

7000416[/snapback]

eh.. Da er jo vi oppe i 8000 kr. Litt drøyt når grensen hans er 5000 kr. ;)

Endret av Sindre1001
Lenke til kommentar

Advent 3083 er trolig billigste nypris inkl. mva. på laptop i dag (ca 4500), med 512MB ram og WLAN. Erfaringer får du spørre noen andre om.

Et alternativ er lillebroren Advent 3082 med 256MB ram (så kan du selv legge til en brikke) og uten WLAN, om dette ikke er nødvendig.

HP Compaq nx6325 som du linker til i første innlegg, koster kun 5208,- hvis du kjøper gjennom Dropzone.no, som kun leverer til bedrifter/offentlig sektor, ellers starter den på 6244,- fra MPX.

Lenke til kommentar
Advent 3083 er trolig billigste nypris inkl. mva. på laptop i dag (ca 4500), med 512MB ram og WLAN. Erfaringer får du spørre noen andre om.

Et alternativ er lillebroren Advent 3082 med 256MB ram (så kan du selv legge til en brikke) og uten WLAN, om dette ikke er nødvendig.

HP Compaq nx6325 som du linker til i første innlegg, koster kun 5208,- hvis du kjøper gjennom Dropzone.no, som kun leverer til bedrifter/offentlig sektor, ellers starter den på 6244,- fra MPX.

7000890[/snapback]

kun 14,1" skjerm på de maskinene der... må nesten ha 15,4" ja...

Kan øke min max grense til 6500,-

Som sakt trenger ingen killer maskin... skal kansje spilles litt på, men for det meste til surfing, word e.t.c

Endret av Haze2003
Lenke til kommentar
Så vidt jeg kan se, har alle de pcene delt grafikkminne, og det gir dårlig ytelse, så det er ikke "ok".

Skal du ha noe bra så sats på noe slikt: Acer TravelMate 4652LMi 7995 kr.

Ellers så er Radeon X1300 et brukbart skjermkort.

7000416[/snapback]

Oki... joda.. linken din virker toppers den... men.. som sakt er prisen litt for høy.. har satt max grense på 6500,-

EDIT : Ingen flere tips??

Endret av Haze2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...