OeO Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Er ikke helt sikker på kategorien, går over mye rart, men men... Tenkte jeg skulle sette opp en 24/7 game server. Skal enten kjøre CS eller NS(Natural-Selection). Det jeg lurte på da var hvis den kjørte server files. (helst windows) var hva slags linje er å foretrekke og hva slags maskin...? ikke noe overkill, men noe som akkuratt holder, eller litt i overkant.. noen som vet noe om dette? [ Denne Melding var redigert av: boy2star på 2002-11-03 01:06 ] Lenke til kommentar
OeO Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 Ingen som noen gang har satt opp en cs-server med server programvaren? Lenke til kommentar
Pin Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 vel kommer jo an på hvor mange spillere du har tenkt til og ha på serveren, men si 12 da, hvor du har 5on5 + admin speccs da bør du ikke gå under 512 ddr ram xp1800 eller p4 1.8, men det er hvis du skal tilate cl_updaterate 100 og litt andre aggresive net settings, er ikkeno problem og sette opp en p3 450 som server, men da vil man ikke kunne kjøre agresive net settings etc. Skal du få det til og gå bra med overnevnte settings bør du ha en 10mbit linje. Igjen skal du ha en server til lett pracc så kan d funke med en 2mbit sdsl, men er ikke og anbefale hvis du vil nyte en bra opplevelse. Og ja har erfaring med cs servere siden beta 5.1.... adda disse linkene, les dem om du vil sette deg in i hvordan netcoden til hl funker, er egentlig veldig viktig om du skal optimalisere servere/klienter.. http://www.geekboys.org/docs/Half-Life%20N...20Explained.doc http://www.geekboys.org/docs/netcode2.php [ Denne Melding var redigert av: Pin på 2002-11-03 16:48 ] Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 funker fint med en p3-500 for hlds(half-life Dedicated Server) med CS i linux, vet ikke hvor mange spillere den kan takle menmen... hlds er jo også gratis! linja kan jeg ikke si noe om. Har du prøvd å søke på google etter info? kan finne mye fint bare man søker littegranne mvh Kolbjørn "CapsLock" Fredheim Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 *host host* http://server.counter-strike.net/help/requ...quirements.html *host host* Lenke til kommentar
OeO Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 Er ikke bare snakk om counter-strike heller da. Har ikke så gode erfaringer med requirements heller, derfor jeg heller spurte her... men takk for svar... Lenke til kommentar
nso Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 kan egentlig dele en liten er faring her jeg nå da hadde en god stund en cs-server kjørende på cs.stfu.no. dette var i begynnelsen en p3 700 (mener jeg å huske) med 768 mb sdram. når vi da kjørte 20 spillere, så opplevde vi at det ble litt lagg grunnet hardware, og at det avogtil kom en merkelig total nedfrysning som varte i ca. 2 sekunder (dette var før den første 1.5 hlds kom med sin freeze-bug) vi oppgraderte senere servern til en amd xp 1600+ med 1gb ddr ram og ymse andre godsaker, og opplevde da at vi ikke hadde noe lag som følge av hardwaren lenger, selv med 24 spillere.. så hvis du har en server av det kaliber, så skal det gå smooth :smile: forøvrig stod den på en 100mbit, hvor relevant det nå er, siden det vi opplevde var hw-relatert vi opplevde videre lagg grunnet omstendigheter utenfor vår kontroll, som da var selve nettverket den stod på.. så ting som routing/firewalling er ting du gjerne må sette deg ned å fikse litt på hvis du skal få full fres på latency Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå