karryboh Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg trenger hjelp! Hvordan fikser jeg til sånn at når jeg klikker på mappene mine kommer jeg direkte til innholdet i stedet for at en ny rute med "søk" spretter opp? Aner ikke hva som er galt !?! Noen som vil hjelpe? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg trenger hjelp! Hvordan fikser jeg til sånn at når jeg klikker på mappene mine kommer jeg direkte til innholdet i stedet for at en ny rute med "søk" spretter opp? Aner ikke hva som er galt !?! Noen som vil hjelpe? 6990923[/snapback] Kan du forklare litt bedre hva som er feil? Hva mener du med "en ny rute med søk spretter opp"? Lenke til kommentar
karryboh Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Jeg trenger hjelp! Hvordan fikser jeg til sånn at når jeg klikker på mappene mine kommer jeg direkte til innholdet i stedet for at en ny rute med "søk" spretter opp? Aner ikke hva som er galt !?! Noen som vil hjelpe? 6990923[/snapback] Kan du forklare litt bedre hva som er feil? Hva mener du med "en ny rute med søk spretter opp"? 6990937[/snapback] Ja du skjønner at når jeg f.eks klikker på Mine Bilder som ligger i på skrivebordet eller i mine dokumenter så i stedet for at innholdet kommer opp i samme rute innholdet i mappen, så kommer en ny rute som sier at jeg skal søke i denne mappen. Jeg får ikke frem innholdet dirkete ved dobbelklikk! Endret 3. oktober 2006 av karryboh Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg trenger hjelp! Hvordan fikser jeg til sånn at når jeg klikker på mappene mine kommer jeg direkte til innholdet i stedet for at en ny rute med "søk" spretter opp? Aner ikke hva som er galt !?! Noen som vil hjelpe? 6990923[/snapback] Kan du forklare litt bedre hva som er feil? Hva mener du med "en ny rute med søk spretter opp"? 6990937[/snapback] Ja du skjønner at når jeg f.eks klikker på Mine Bilder som ligger i på skrivebordet eller i mine dokumenter så i stedet for at innholdet kommer opp i samme rute innholdet i mappen, så kommer en ny rute som sier at jeg skal søke i denne mappen. Jeg får ikke frem innholdet dirkete ved dobbelklikk! 6990958[/snapback] Høyreklikk og se hvilken av valgene som er uthevet. Lenke til kommentar
karryboh Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Jeg trenger hjelp! Hvordan fikser jeg til sånn at når jeg klikker på mappene mine kommer jeg direkte til innholdet i stedet for at en ny rute med "søk" spretter opp? Aner ikke hva som er galt !?! Noen som vil hjelpe? 6990923[/snapback] Kan du forklare litt bedre hva som er feil? Hva mener du med "en ny rute med søk spretter opp"? 6990937[/snapback] Ja du skjønner at når jeg f.eks klikker på Mine Bilder som ligger i på skrivebordet eller i mine dokumenter så i stedet for at innholdet kommer opp i samme rute innholdet i mappen, så kommer en ny rute som sier at jeg skal søke i denne mappen. Jeg får ikke frem innholdet dirkete ved dobbelklikk! 6990958[/snapback] Høyreklikk og se hvilken av valgene som er uthevet. 6990970[/snapback] "Søk..." Er uthevet men jeg vil "Åpne" ikke søke.. Hvordan fikser jeg det da?! Endret 3. oktober 2006 av karryboh Lenke til kommentar
karryboh Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Er det noen som har forslag til meg?!? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Er det noen som har forslag til meg?!? 6998886[/snapback] Åpne Mappealternativer i kontrollpanel.. Under Generelt / Bla gjennom mapper merker du for ….Åpne hver mappe i samme vindu …..og ikke i eget vindu som du har nå. Klikk... Bruk.. og ..Ok... Endret 4. oktober 2006 av wiberos Lenke til kommentar
karryboh Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Takk for tappert forsøk... men uten å lykkes:( Problemet er at uansett om jeg trykker på åpne i nytt vindu eller i samme så kommer "Søk..." siden til windows frem. Det har altså ikke noe med åpne i samme eller nytt vindu funksjonen... Har du andre forslag? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) I hvilket som helst Explorer-vindu (mappe-vindu), velg menyen Verktøy | Mappealternativer (du finner den også i Kontrollpanel). Under fliken Filtyper ligger det nesten øverst hos meg "File Folder" og "Folder" (har engelsk versjon). Velg disse og klikk på knappen Avansert. I listen skal det stå "explore" og "open" (se skjermdump). Har du ikke disse valgene eller de ikke er satt som standard, prøv dette (fant etter et søk med Google): Have you ever double clicked a folder to open it, and it opened the search window? First check to see what the default action of the Icon is. Right Click the folder, is "Search" the default action (The one in bold)? The way to cure this problem is to open up the registry (start - run - regedit) and navigate to.. [HKEY_CLASSES_ROOT\ Directory\ shell] With "shell" highlighted, change the "default" data to "none" on the right-side. then go here:- [HKEY_CLASSES_ROOT\ Drive\ shell] With "shell" highlighted, change the "default" data to "none" on the right-side. The folder icons should be back to normal again! Edit: Og her kommer bilde :!: Endret 5. oktober 2006 av HappyRay Lenke til kommentar
karryboh Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg prøvde dette også... Funker ikke! Det er fortsatt Søk... som er uthevet ved høyreklikk på mappene og åpnes deretter. Vet du hva som kan være galt? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg prøvde dette også... Funker ikke! Det er fortsatt Søk... som er uthevet ved høyreklikk på mappene og åpnes deretter. Vet du hva som kan være galt? 7117167[/snapback] Da skal du bekrefte hva det står i instillinger for " snarvei ", når du høyre klikke på windows utførsker og velge egenskaper. Der skal du finne ut hvorfor du får søk som eneste alternativ. Det er en del som kan ordnes via mappealternativer / filetyper og de assorieringer for filtyper der, men jeg fraråder at du gjøre det uten at du forstår hva det kan forårsake. Men se på egenskaper for windows utførsker først du . Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Skjer dette om du lager en ny bruker og bruker den? Da kan du jo eventuellt bare flytte over filene til den nye brukeren... Lenke til kommentar
karryboh Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Skjer dette om du lager en ny bruker og bruker den? Da kan du jo eventuellt bare flytte over filene til den nye brukeren... 7138340[/snapback] Ja, dette skjer ved alle brukerne som blir laga:( Du over, kan du skrive litt mer utfyllende hva som skal gjøres? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå