Gå til innhold

Fps problem Geforce 6200!

weeds

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sliter med å holde 100 fps under smoke i cs 1.6!

En smoke så ramler jeg ned til 40-50 fps. Med 6600 kortet mitt ramler jeg ned til 60-70. Når jeg tar en timerefresh så får jeg 480-550 med 6200 kortet og med 6600 kortet får jeg 580-620 ca. Med mitt gammle Geforce 2 GTS kort klarte jeg 100 fps konstant med svakere cpu.

CPU: AMD 64 3800 RAM: Corsair twinx 2 gb 3200 c2pro. Jeg har CS på egen disk Raptor disk.

Kjenner også folk som kjøre 100 hele tiden med Geforce FX kort etc.. merkelig greier ?

Noen som vet hvilke Forceware driver evnt NGO etc drivere som funker best til CS1.6?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke også ganske svak minnebuss på 6200 versus f.eks de eldre FX-korta?

Men tror det er turbocachen hvor grafikkortet jobber mot systemminnet som skaper problemene. Er jo langt større forsinkelse og mindre båndbredde når grafikkortet jobber mot systemminnet versus f.eks GDDR2 på kortet - selv om minnebussen er "bare" 128-bits.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke Turbocache versjonen. dette er gf6200 128. Nei kortet skal være sterkt nokk for å klare CS1.6 uten dropp med 1 smoke ? når 9600 Pro kort og div andre eldre kort som FX serien klarer dette utmerket:P Jeg har tilogmed ikke stabil FPS i smoke med 6600 Kort og det ligger 50 mhz lavere på core ? men har bedre fps i smoke med 6600 enn 6200. ligger vell i andre grunner ? :D

Lenke til kommentar

Er det nylig at du testet eldre skjermkort i CS? Hvis ikke, kan det jo være at Valve har justert opp hvor tung røyken er med tanke på prosessorkraft for å rendere dette. Men jeg mener også du kan stille ned partikkelmengde eller noe slikt i option eller console for røyken. Den blir litt mindre pen, men i det minste vil du holde deg over 60 FPS.

Lenke til kommentar

Alder og navn er ikke noe god indikator på hvor bra et skjermkort er. F.eks er det helt vanlig at et gammelt toppkort eller mellomklassekort slår et nytt lavklassekort. Hvilket FX-kort er det du spesifikt prater om? Man har alt fra FX5200 til FX5950.

F.eks kan vi sammenligne Radeon 9600 Pro med geforce 6200:

Minnebåndbredde: 600MHz*128bit=9,6 GB/s vs. 550MHz*64bit=4,4 GB/s

Pixel rate: 400MHz*4 pixel pipelines = 1,6 Gpixels/s vs. 300MHz*4 pixel pipelines = 1,2 Gpixels/s.

Et geforce FX 5700 Ultra (midt på treet) har til sammenligning 14,5 GB/s minnebåndbredde og 1,9 Gpixels/s.

Av disse kortene er geforce 6200 definitivt tregest.

Lenke til kommentar

ATI er ikke ustabilt i OpenGL, men nVidia er marginalt raskere til å rendere OpenGL-kode enn ATI. ATI derimot har sine fordeler i DirectX.

Men har du prøvet å kjøre CS i DirectX framfor OpenGL? Regner med det ikke er CS: Source - i og med at Source ikke lengre støtter OpenGL som jeg kjenner til.

Men jeg vil fortsatt anbefale deg å stille på parametrene for smoke via console om dette er mulig. Husker hvertfall det var mulig å stille kompleksiteten på røyken via option i CS 1.1.

Lenke til kommentar
husk å ha koblet molex kontakten til, noe du sikkert har gjort. Derimot sjekk med rivatuner.exe om du kan pipemodde kortet ditt fra 4 til 8.

6996962[/snapback]

Tar jeg ikke helt feil, så vil vel maskinen nekte å boote hvis man glemmer av denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...