Gå til innhold

Problemer med driver til geforce 6600gt

Tmz

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et Geforce 6600 GT 256 mb skjermkort, men jeg har et problem. Når jeg laster ned nyeste driver får jeg ikke spillt av filmer ol. Når jeg prøver å åpne en film blir pcen ekstremt treig og klikker helt, så jeg må restarte den. Det funket med den gamle driveren som jeg fikk med på cd da jeg kjøpte pcen, men den er over 2 gammel og fpsen i spill blir dårlig.

Det jeg gjorde når jeg instalerte driveren var først å slette gamle drivere i kontrolpanel,

får så å innstalere den nye. Driveren fant jeg på www.nvidia.com under Graphics Drivers < Geforce TNT2 < Windows XP/2000.

Noen som kan gi meg en liten veiledning på hvordan dette skal gjøres? Har jeg gjort noe feil under innstaleringen, eller er det ikke riktig driver til mitt kort?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok nå har jeg gjort følgene:

Lastet ned Drivercleaner Pro, og slettet alt som hadde med Nvidia,Ati osv. Etter de var slettet restartet jeg datamaskinen.

Det jeg gjorde nå var å teste om det gikk å spille av filmer når jeg ikke hadde en driver innstalert. Det funket fint...

Så prøvde jeg å innstalere den nye driveren i enhetsbehandling. Etter driveren var innstalert restartet jeg pcen og prøvde å spille av en film og jeg fikk akkurat det samme problemet som jeg hadde.

Forresten, etter jeg avinnstalerte nvidia driverene i drivercleaner var fortsatt /:c/Nvidia/win2kxp/91.47 mappa der.

Men som sagt, alt fungerte fint før jeg innstalerte driveren, altså uten noen driver, men med en gang den ble innstalert ble alt bare tull. Håper at en datakyndig person gidder å hjelpe meg med dette problemet da det er sykt irriterenes. :)

Lenke til kommentar

Vet ikke, har aldri lastet ned nye drivere til cpu og lydkort, tok de som fulgte med på cden. Testa forresten en eldre driver (81.98) og den funka, uansett ville det vært best om jeg fikk de nye driverne til å funke.

Lenke til kommentar

Jeg har nesten samme problem. Jeg får heller ikke innstalert sjerkortet mit.. Jeg har lastet ned de nyeste driverene og innstalert dem. Men når jeg restarter så vil ikke windows starte. Pcen restartes av seg selv og jeg kan velge forskjellige moduser "sikkerhetsmodus" osv. Tar jeg "Start windows på vanlig måte" så kommer jeg ikke inn. Velger jeg "Start windows med sist fungerende innstillinger" så kommer jeg inn i windows men sjermkortet er ikke innstalert... Når jeg ser filmer så er det dårlig kvalitet, når jeg blar nedover i Mozzilla Firefox så "hakker" det nedover...

Noen som kan hjelpe meg?

Takk.

Lenke til kommentar

Har du prøvd med driveren som følger med på cd? De funker for meg, bare de nye driverne som jeg ikke får til å funke. Nå er ikke problemet mitt slik at filmene blir dårlig kvalitet eller at det begynner å hakke litt. Pcen stopper helt og det blir umulig å gjøre noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...