Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Forstyrrelse på skjerm bildet/får ikke spilt spill

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et aldri så lite problem med skjermkortet mitt som er et PowerColor Radeon X800GT 256MB PCIE kort.

Mye forstyrrelse på skjermbildet i oppstarten og i windows. Jeg får heller ikke spilt noen slags spill.

Forstyrrelsen på bildet i windows bli borte når jeg forandrer på hardware akselerasjonen til skjermkortet, men spill situasjonen er den samme.

"Disable cursor and bitmap accelerations. Use this setting to correct problems with the mouse pointer, or to correct problems with corrupt images."

Problemet oppstod først nå jeg flyttet pc`en første gang til ny leilighet. Skrudde på pc`en som vanlig og fikk mye forstyrrelse på bildet. Det var i begynnelsen av sommeren så jeg pakket den like så greit ned etter noe prøving og feiling med å fikse dette.

Jeg flyttet enda en gang og bestemte meg får se nærmere på dette problemet igjen men da var det ikke lenger noe problem (?!). Bildet var helt klart og jeg kunne spille spill uten problemer.

..Men nå har det altså kommet tilbake igjen. Første gangen jeg så forstyrrelsen i oppstarten restarter jeg bare pc`en og den startet opp helt fin igjen, men nå blir det altså ikke borte.

Jeg har prøvd med diverse driver versioner fra PowerColor og OmegaDrivers sine drivere uten hell. All øvrig hardware er også oppdatert med de nyeste driverene.

Skjermkort biosen er aldri blitt tuklet med.

Har også prøvd å bruke en annen skjerm og en annen skjerm kabel og forskjellige outputs.

Jeg kjører Windows XP SP2 med DirectX 9.0c.

Hovedkort, prosessor og RAM kan finnes her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302020

Noen som har noen idè om hva dette kan være? Eller har hatt liknende problem?

Endret av zer0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres ut som en hardware-feil på skjermkortet. Prøv med et annet skjermkort, eventuelt prøv kortet ditt i en annen maskin. Legg gjerne ut en screenshot av problemene også.

7011634[/snapback]

Takk, lener mer og mer mot dette jeg også.

Har prøvd skjermkortet mitt i pc`en til en kompis, men samme problem der.

Bare synes det er rart feilen kommer og går hvis det er en hardware feil.

Prøvde å flash biosen på skjermkortet også, fortsatt ingen endring.

Lenke til kommentar
Det kan jo f.eks. skyldes at problemet først vises når kortet har oppnådd en viss temperatur.

7012013[/snapback]

Tenk på dette også; hadde maskinen skrudd av uten strøm kabel i og med kabinettet åpent siden i går klokken 3.

Får se det på den lyse siden, mye tid til overs til å gjøre andre ting en å spille data :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...