Gå til innhold

G80 kommer neste måned?

Anbefalte innlegg

blackbrrd skrev:
så, hvis du spiller fear med 4x AA i 1600x1200 så vil du få 62% høyere fps i xp som i Vista.

7000443[/snapback]

Dette er kjørt på blamt annet en ATI Radeon X1900XTX, er dette kortet laget for Vista?

Når maskinvaren som Vista er ment til og kjøre på kommer, tviler jeg ikke på at den sparker rumpe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  ATWindsor skrev:
  Giddion skrev:
  sveinsel skrev:
Vista er laget for å møte teknologi som hverken du eller jeg har sett ennå.

6999187[/snapback]

Veldig godt poeng der.

Det er vel ikke så farlig om du ikke får 200fps i et eller annet "gammelt" spill.

Og bare for å få det ut så brukes DX9 til rendering av vinduer å sånt no i vista.

Og når DX10 bryter med DX9 betyr ikke at alt i dx9 må emuleres i CPU

Altså testene jeg lenket til var ganske moderne spill, BF2, Fear osv. Jeg tror ikke forskjellene melom XP og Vista kommer pga av DX9-implmentasjonen i Vista, men jeg kan jo ta feil.

AtW

6999720[/snapback]

Hvis du hadde tatt deg tid til å lese de neste linjene så hadde du skjønt(forhåpentligvis) at jeg prøvde å gjøre et poeng av at siden vista bruker dx9 og dx10 kommer så er det total idioti hvis man ikke kan få ganske bra ytelse i vista hvis man har et dx10+ kort. Siden da dx9 funksjoner da må mappes om til dx10 HW (dette må da sansynligvis være rimelig kjapt)

Og siden vi lever i den raskt forandrende verden som vi gjør så regner ikke jeg BF2 og Fear som skinnende nye akkurat, men jeg forstår deg. Det er rett og slett snakk om definisjon.

Lenke til kommentar
  Giddion skrev:

Hvis du hadde tatt deg tid til å lese de neste linjene så hadde du skjønt(forhåpentligvis) at jeg prøvde å gjøre et poeng av at siden vista bruker dx9 og dx10 kommer så er det total idioti hvis man ikke kan få ganske bra ytelse i vista hvis man har et dx10+ kort. Siden da dx9 funksjoner da må mappes om til dx10 HW (dette må da sansynligvis være rimelig kjapt)

Og siden vi lever i den raskt forandrende verden som vi gjør så regner ikke jeg BF2 og Fear som skinnende nye akkurat, men jeg forstår deg. Det er rett og slett snakk om definisjon.

7001339[/snapback]

Klart man får ganske bra ytelse med et dx10-kort, for disse er jo kraftige. Om det er idioteisk eller ikke hindrer ikke det faktumet at ytelsesforskjellen i spillene mellom XP og Vista ser ut til å være ganske stor, om det ikke endrer seg med dagens kort, så er det ingen grunn til å tro at det endrer seg med DX10-kort som kjører DX9-spill (overgangen til dx10 skjer ikek umiddlebart), jeg ser heller ingen grunn til å anta at XP ikke hadde vært raskere på dx10-spill om dx10 hadde fantes til XP.

Nå skal det understrekes at dette er en beta (vista altså), men det er allikevel bekymringsverdig.

Hvilke FPS-spill er det som krever noe særlig mer hardware enn FEAR og BF2 da?

AtW

Lenke til kommentar
  ATWindsor skrev:
  Giddion skrev:

7001339[/snapback]

Klart man får ganske bra ytelse med et dx10-kort, for disse er jo kraftige. Om det er idioteisk eller ikke hindrer ikke det faktumet at ytelsesforskjellen i spillene mellom XP og Vista ser ut til å være ganske stor, om det ikke endrer seg med dagens kort, så er det ingen grunn til å tro at det endrer seg med DX10-kort som kjører DX9-spill (overgangen til dx10 skjer ikek umiddlebart), jeg ser heller ingen grunn til å anta at XP ikke hadde vært raskere på dx10-spill om dx10 hadde fantes til XP.

Nå skal det understrekes at dette er en beta (vista altså), men det er allikevel bekymringsverdig.

Hvilke FPS-spill er det som krever noe særlig mer hardware enn FEAR og BF2 da?

AtW

7001455[/snapback]

Hvorfor fortsette å vri, vende og kakle om dette da??

Microsoft kommer til å selge Vista, DX xx, osv. uanset i milioner ...

Du kan bare fortsette å være lykkelig i din Linux

Tråden gjaldt nvidia G80, og de henger med så godt de kan. Gjør du??

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4442

"The marketing material included with the card claims NVIDIA requires at least a 450W power supply for a single GeForce 8800GTX, and 400W for the 8800GTS. Top tier vendors in Taiwan have already confirmed with DailyTech that GeForce 8800 cards in SLI mode will likely carry a power supply "recommendation" of 800W. NVIDIA's GeForce 7950GX2, currently the company's top performing video card, carries a recommendation of 400W to run the card in single-card mode."

Dette tyder på at det krever endel effekt, froskjellen i krav mellom ett og 2 kort er 350 watt om dette stemmer. Dvs at et effektforbruk på 200 watt (per kort) ikke virker helt usannsynlig.

AtW

Lenke til kommentar

Ytelsen kommer til å bli bedre i Vista. Hvis dere har hørt om ReadyDrive, ReadyBoost, SuperFetch. Dere vil nok kanskje til RTM merke å miste et par FPS i CS:S, Battlefield 2. Dette er fordi man kjører Vista i bakgrunnnen på disse spillene. De er så "gamle" at de ikke støtter Direct3D Exclusive Mode, et modus som vil være en av årsakene til å fjerne linjen mellom konsoll og PC-spilling.

Du har f.eks tilbehøret til X360 som spill laget for Vista MÅ ha for å få logoen "Games for Windows" stempelet på topp av coveret. Dette brukes også på X360-spillene. Spill må også gi informasjon om;

1) Hvilken aldersgrense det har.

2) Bilde av coveret til spillet

3) Fortelle hvilken rating det trenger av PCen for å kjøres.

Alan Wake er et eksempel på når alle kreftene jeg har snakket om smelter sammen. Det inngår ikke noen kompromiss. Skal du spille spillet, så skal du ikke bruke MSN samtidig. HVIS du velger å gjøre det kan du bare takke deg selv for at ytelsen går ned.

Vista vil være en bedre spillplattform enn XP.

On-topic: G80 er interessant fordi den er først ute, men ATi vil nok lansere det første kortet som virkelig vil støtte DX10 fullt ut. Jeg venter dog til både Vista, Leopard og DX10 er lansert med å kjøpe noe som helst. Jeg liker ikke å inngå kompromiss.

Lenke til kommentar
  Lakus skrev:
  Dell_9200 skrev:
Jeg venter dog til både Vista, Leopard og DX10 er lansert med å kjøpe noe som helst. Jeg liker ikke å inngå kompromiss.

7005982[/snapback]

Enig med deg der, kommer til å gjøre det samme selv. Men kna jeg spørre hva Leopard er? :blush:

7007610[/snapback]

Det nye operativsystemet til Mac.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...