Gå til innhold

Bestille fra UK - hvordan fortolle?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg har bestilt en del fra utlandet..

Hva som skjer når den (pakka) kommer hit avhenger av hvilken distributør leverandør(nettbutikken) bruker.

Selv har jeg vært mest fornøyd med de som bruker/samarbeider med Posten AS.

Der er jeg/har jeg "tollkonto" slik at jeg henter pakken på "vanlig måte".

Nå vil det si pr.oppkrav (moms/tollavgift), tidligere med tilsendt faktura.

Samme gjelder andre (f.eks DHL, Nordic Express..m.fl). De har alle vært dyrere enn Posten..(disse krever også at du oppgir personnummer for å ha "tollkonto" hos Tollvesenet).

Det blir sjeldent mye billigere enn å bestille samme vare hos norske webshops.

Ihverfall når det gjelder hardware..

"Noe" mer å spare på MC-deler... .)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Poenget er vel egentlig at varen ikke er tilgjengelig i norge... Men jeg tviler på at thermochill(jeg bestiller direkte fra thermochill) har noe samarbeid med posten. Jeg kan også bestille fra www.vcore.dk, men de er dyrere, og frakten er mye dyrere. Men er det slik at varer under 1000kr kan jeg fortolle selv eller noe sånt? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Poenget er vel egentlig at varen ikke er tilgjengelig i norge... Men jeg tviler på at thermochill(jeg bestiller direkte fra thermochill) har noe samarbeid med posten. Jeg kan også bestille fra www.vcore.dk, men de er dyrere, og frakten er mye dyrere. Men er det slik at varer under 1000kr kan jeg fortolle selv eller noe sånt? :dontgetit:

6990917[/snapback]

Poenget var vel at jeg svarte på spørsmålet ditt? ;)

Å fortolle sjøl koster deg akkurat det samme (i kroner) og tid/heft (du har ikke jobb kanskje? Dette må du gjøre i arbeidstiden). Noen distributører tillater heller ikke at du kan "fortolle selv" dvs. gå til ett tolllager der pakka di ligger i påvente av at du kommer dit.. Funksjonæren åpner/sjekker pakka.. Han/hun regner ut moms evt. toll + gebyr for at du bruker tida hans/hennes.. og så får du hente "raddisen" din.

Har leverandør gjort en feil (tolldeklarasjon) går den i retur. (Det har jeg opplevd).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Du får den nok i Posten:

"Shipping And Handling Shipping is performed via a combination of CityLink for UK Deliveries, and ParcelForce for Overseas Deliveries."

ParcelForce er Posten i UK, så jeg antar (men det er ikke alltid slik) at den ankommer Posten i Norge.

På posten.no kan du lese om forenklet tollbehandling. Kort sagt får du automatisk pakken din rett på postkontoret, og betaler alt der. Det er nok også den billigste løsningen for deg.

Får vi høre hvordan det går? Jeg er spent på om du får den i Posten.

Endret av perjohan
Lenke til kommentar

kjøp den heller på ebay(billig som svin) og be de declare value mindre enn full pris,f.eks 20£.Mark the package as computer hardware - value 20£.Legge til 25% mva,og voila,der snøt du du kommuniststaten.

Endret av tunam85
Lenke til kommentar
Du får den nok i Posten:

"Shipping And Handling Shipping is performed via a combination of CityLink for UK Deliveries, and ParcelForce for Overseas Deliveries."

ParcelForce er Posten i UK, så jeg antar (men det er ikke alltid slik) at den ankommer Posten i Norge.

På posten.no kan du lese om forenklet tollbehandling. Kort sagt får du automatisk pakken din rett på postkontoret, og betaler alt der. Det er nok også den billigste løsningen for deg.

Får vi høre hvordan det går? Jeg er spent på om du får den i Posten.

6993181[/snapback]

Vet du noe om hvor mye ekstra det blir med det forenklet tollbehandling av Posten? Blir vel sikkert pristillegg?

tunam85: Den der tok jeg ikke helt :dontgetit: . Hva hjelper det å merke den med det?

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
jo mindre value,jo mindre du må betale i moms.Det har jeg gjort mange ganger.

6994912[/snapback]

Det er jo forståelig, men hvis man skriver value på la oss si £15, så blir det under 200kr og kan derfor sendes avgiftsfri? :whistle: Og hvis jeg kjøper på ebay.co.uk(ser ut som om det er mest thermochill i uk), kan da kjøperen merke varen som gift og jeg slipper unna alle avgifter? Kanskje litt tvilsom den :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...