Atypic Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Kort formulering: Trådløst nettverk har maks signal på laptop, 0 signal på stasjonær pc. Jeg ønsker å få dette til å funke. Vurderer å kjøpe en trådløs router og sette den opp på et eller annet vis, hva anbefales? Utdypning: Laptop har et intel-basert trådløst nettverkskort, stasjonære har en broadcom-chip av ett slag. Jeg får inn et par andre nett på stasjonære, men ikke det aktuelle. Jeg har ikke tilgang til routeren som deler ut nettet. Kan jeg kjøpe en trådløs router, satse på at DENNE klarer å ta inn det trådløse nettet og fordele det videre utover? Altså, kan jeg "multiplexe" et trådløs signal med en trådløs router, that is - ta inn et trådløst signal og sende ut et annet? Eller må jeg da evt. gå over til å bruke kabler fullstendig. Kanskje jeg heller skal kjøpe ett nytt trådløst nettverkskort? Har ekstern antenne til kortet btw. Alle hint og tips mottas med takknemlighet og vil bli belønnet med kjeks av den virtuelle sorten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå