Gå til innhold

Ny mobil og batteri

elzon

Anbefalte innlegg

Hei. Har prøvd å lete litt gjennom ladning til nye batterier og slik, og fått med meg at nye trenger ikke å lade i flere timer...

Men en anna ting som jeg lurer oxo på; Nye batterier kommer med ca halv ladning fra før av(etter det jeg kan huske), er det mening at det skal slås på og tømme ut batteriet før man setter på ladning første gang, eller sette direkte på ladning før man slår på mobilen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Info om hvordan batterier skal lades og om når og hvor grundig de skal tømmes varierer veldig. Det siste jeg fikk beskjed om var at hvis jeg skrudde på telefonen FØR jeg ladet den helt opp (ikke nødvendig med 12-18 timer fikk jeg beskjed om, det holder å lade den opp) så måtte jeg bruke batteriet helt ut før jeg satte den på lading igjen. Men om jeg IKKE ladet den, men skrudde den på var det viktig å tømme den helt før jeg satte den til lading.

Trikset er derfor:

Sett den rett på lading. Om du ikke gjør det, tøm batteriet helt før du lader det. Var det telekiosken sa til meg når jeg kjøpet min 6680 for litt over ett år siden.

EDIT: Skriveleif

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...