Storet Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Hei.. Har en Volvo 850 som har starte å riste i rattet når jeg bremser opp pluss att det slites veldig masse på ytterkant på høgre hjulet.. Hva kan dette være... Endret 3. oktober 2006 av Storet Lenke til kommentar
otis Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Styrekule, er det vel ingenting som heter. Men det kan være skjev forstilling eller slitte bærebruer, retter sagt, slitte foringer i bærebrua. Men det kan tenkes at du har skjev bremseskive også, i tillegg til evt. slitte foringer i bærebrua. Lenke til kommentar
Revi Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Risting i rattet ved bremsing er som regel forårsaket av skjeve bremseskiver. Jeg ville byttet begge skiver og klosser fram og samtidig smurt opp bevegelige deler i bremsekalipperen slik at du er sikker på at ikke klossene henger på. Dersom klossene henger på kan det bli såvidt varmt at skivene blir skjeve. Når det gjelder slitasjen på dekkets ytterkant, så kan det være feil spissing, det lar seg som regel justere på en forstillingskontroll. Det kan også være at bærebrua er skeiv eller at foringer i forstillingen er slitte. En forstillingskontroll gir ganske sikkert svar på hvorfor ytterkanten av dekket slites. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Her er det nok snakk om flere feil..... Kast i skivene er nok årsaken til vibr ved bremsing. Bytt begge og klosser samtidig. Sjekk av glidebolter ved flytende calipere samtidig er en selvfølge, selv om dette sjelden gjør skivene så varme at de får kast. Feil spissing vil gi tilnærmet lik slitasje på begge sider, enten på utsiden eller på innsiden av forhjulene. Dersom det et bare på ene siden kan det være noe som er slått ut av stilling etter brutalt møte med fortauskant, enten nedre bærebru eller selve fjærbeinet. Endret 3. oktober 2006 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
VolvoRacing Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 d høres ut som om at det kan være en drivknute som holder på å bli dårlig. ble sånn til meg da drivknuten var ødelagt. kan også være foringer som sagt tidligere. eller bremseskiver som er gått varm av en eller annen grunn og slått skeive. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Personlig har jeg ikke merket vibrasjoner under bremsing ved defekt drivknute, men man skal aldri si aldri. Drivknuter merkes som regel (best) ved å kjøre i sirkel med fullt rattutslag, og høre etter knatre-lyder fra drivverket. Nå holder drivknutene lenge, med mindre det blir hull på belgen, eller en av klemmene går av, slik at oljen renner ut og du får sand og dritt inn i leddet. En god regel er å sjekke disse hver gang man bytter hjul (vår og høst), og reparere ev. skade umiddelbart. Det blir garantert dyrere å vente. Lenke til kommentar
Stetson Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Slitte drivknuter gir ikke sjelv ved bremsing Lenke til kommentar
print Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 jeg tror feilen er at du er litt redd for å bremse, og begynner å skjelve på hendene Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 jeg tror feilen er at du er litt redd for å bremse, og begynner å skjelve på hendene 6994667[/snapback] Bli gammel nok til å kjøre bil før du uttaler deg. Lenke til kommentar
VolvoRacing Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Slitte drivknuter gir ikke sjelv ved bremsing 6993848[/snapback] så hvorfor fikk jeg det da? Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hei.. Har en Volvo 850 som har starte å riste i rattet når jeg bremser opp pluss att det slites veldig masse på ytterkant på høgre hjulet.. Hva kan dette være... 6989137[/snapback] Mine begynte å riste fordi jeg bremsa for lite...samla seg dritt på klossene. Prøvd med 2-3 harde oppbremsinger? Forøvrig så er risting ved bremsing et vanlig problem på 850 Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Har også risting på rattet med min 760,men det kommer vel av at jeg har meget ujevne skiver bak. Hardere jeg bremser,mer risting,spesielt ved høy hastighet. Hvordan er skivene dine bak? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå