Gå til innhold

Pedofili og Republikanere

Anbefalte innlegg

Justice served, US Army style.

6993781[/snapback]

Bare en ting jeg må gjøre oppmerksom på. Den saken jeg linker til dreier seg ikke om My Lai.

My Lai har vi fått høre om. Dette har vi ikke fått høre om. Det dreier seg om "Tiger Force", og myrderier som skjedde mellom Mai og November 1967.

( My Lai skjedde 16. Mars 1968. )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Justice served, US Army style.

6993781[/snapback]

Bare en ting jeg må gjøre oppmerksom på. Den saken jeg linker til dreier seg ikke om My Lai.

My Lai har vi fått høre om. Dette har vi ikke fått høre om. Det dreier seg om "Tiger Force", og myrderier som skjedde mellom Mai og November 1967.

( My Lai skjedde 16. Mars 1968. )

6994083[/snapback]

(Så det etterhvert, ble finta ut av mai-november)

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er egentlig litt vanskelig å si, hvorvidt disse pedofilisakene har noe med politisk ståsted å gjøre eller ikke.

Allikevel vil jeg påstå at det er langt fler faktorer inne i spillet enn politisk standpunkt. Dette er vel bare et nytt kapittel i den endeløse rekken av hetsing av republikanerne i USA.

Lenke til kommentar
ArmenMinAU: Hva er plantet på hvem? Sexmeldingene på Foley?

7160523[/snapback]

mhm.

7160665[/snapback]

Hva er det som får deg til å være så sikker på at det er plantet? Foley selv legger jo seg flat og innrømmer jo å ha sendt meldingene. Hans forsvar er at han ble antastet da han var mindre, og at han har alkoholproblemer. Og innad i partiet er det full krig om hvem som visste hva, når, og hva som er blitt sagt videre.

Lenke til kommentar
Javel ja.

Jaja, kanskje de betaler ham.

7163493[/snapback]

De hvem, og betalt for hva? Av demokratene? For å sende slibrige meldinger til mindreårige? Blir ren spekulasjon og helt hypotetisk. Det finnes ikke en gang indisier som tilsier det annet enn at de tjener på at republikanerne rammes av en skandale.

En samling videoer rundt temaet.

Foley Attorney

1. Mark Foley sier han ble antastet av en prest fra 13 til 15 årsalderen.

2. Mark Foley går også ut og erklerer seg homofil.

3. Mark Foley presiserer at han ikke har hatt seksuell kontakt med noen av de mindreårige, men erkjenner - og tar fult ansvar for - gjennom sin advokat at han har vekslet sexmeldinger med mindreårige.

Meet The Press Brown Dewine Debate

1. Diskusjon rundt om hvorvidt de som visste om Mark Foley sin adferd overfor tenåringene som jobbet ved kongressen bør gå av eller ikke. Med i diskusjonen er Republikaneren Sherrod Brown og Senatoren Mike DeWine. Mike DeWine sier han mener det burde bli igangsatt en etterforskning for å finne ut hvem som visste hva, og når de fikk vite om det. Sherrod Brown sier at hvis det var noen som hadde kjennskap til hva Mark Foley holdt på med, så burde de gå av.

Analyst suspects Foley contributed 'bribes' for cover-up

1. Det spekuleres i om Mark Foley kjøpte seg stillhet ved å donere 100.000 dollar til andre republikanere i den tiden de angivelig skulle ha fått vite om hans kontakt med mindreårige gutter.

2. Mark Foley; Hopefully more people will be forewarned. More parents will be, uh, taking advantage of the chance taking to their kids. Instructing them on the dangers of the Internet. And certainly, more people that have seen this segment that might be thinking of interacting with a child may go ahead and get mental help counseling.

Foley's exposition on pages

1. Mark Foley tale for vikarene 6. Juni, 2002.

1. I begynnelsen av oktober gjorde MSNBC en undersøkelse. Which party do you trust on moral values? Democrats 42 %, Republicans 36 %, neither 10 %, both 4 %.

Bay Buchanan rips GOP House leadership over Foley sex scanda

1. Har gått til rehabilitering.

2. Noen hadde kommet til Dennis Hastert i kongressen med en av Mark Foley sine tvilsomme eposter hvor han skal ha bedt en av vikarene om å sende han et bilde av seg selv. Dennis Hastert nekter ikke for at samtalen skal ha skjedd, men sier han ikke husker den.

Jon Stewart on Foley child predator sex scandal, 10/4/06

1.

1. FOX prøver å stemple Mark Foley som en Demokrat. (selvfølgelig bare en skrivefeil)

1. FOX identifiserer Mark Foley som Demokrat.

2. TV sendingen er ikke direkte. FOX korrigerte ikke feilen under sending, og feilen ble heller ikke kommentert verken på eller av luften. FOX nøyde seg med å bare fjerne grafikken når programmet skulle gå i reprise.

Fox Lies About Foley Scandal (Part 1)

1. Jon Stewart gjør en lengre bit på hvordan FOX håndterer saken.

Daily Show on the Foley Fiasco

1. Jon Stewart på hvordan Mark Foley reagerer på seg selv, tre år før han gikk ut med slibrige meldinger.

Countdown: Did you get the memo?

1. MSNBC på hvordan GOP prøver å sette skylden på alle andre enn seg selv.

2. Det påstås at hvis man hadde gått ut hardt, ville man blitt anklager for fordommer mot homofile.

3. De prøver å undergrave alderen til tenåringene og sier de fristet Foley.

4. Fokus rettes over til hvor forkjellige Demokrater har vært i vinden.

5. Gerry Studds, 1983. Barney Frank, 1989. Clinten 1995.

6. FOX sier ML var 19. (hun var 22).

Olbermann: FOLEY MOLEY!

1. Dennis Hastert skal ha visst om Mark Foley sin adferd i 3 år.

2. En rapport sier vikarene ble advart mot Foley allerede i 1995.

3. Full krig mellom republikanerne om hvem viste, gjorde, husket og sa hva.

Comedy shows react to Mark Foley's resignation

1. Olbermann på hvordan komikerne håndterer saken.

1. Mark Foley resignerer og ber om unnskyldning.

2. Tenåringen kaller det "Sick".

Jeg må jo bare spørre igjen Hva gjorde deg så sikker på at sexmeldingene var plantet?

Endret av reverto
Lenke til kommentar

Jeg pleier å være tilbakeholden med å dømme folk som har gitt etter for kjødets lyst, nesten uannsett, bortsett fra hvis det åpenbart er voldtekt eller hvis en person er hyklersk ved å predike en ting, men gjør noe helt annet.

Rep. Mark Foley har visstnok kjørt hardt på lov og orden, strengere straffer osv. I tillegg var han leder av the House's Missing and Exploited Children's. Det blir for mye hykleri for min smak.

Det har lenge versert rykter om at det skal finnes en slags pedofil ring av politikere i USA som liker smågutter. Det ligger bl.a. en dokumentar på YouTube som forsøker å underbygge påstanden, og at dette har foregått i flere år.

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar

Cafferty; "Disgraced ex-congressman Mark Foley claims he was sexually abused by a clergyman when he was a teenager. The list of reasons Foley apparently thinks he's a victim in all of this keeps getting longer. First he said he was under the influence of alcohol when he sent these text messages. And now we hear from his lawyer that he claims he was molested. Foley's lawyer did say that the congressman doesn't blame his past for his inappropriate behavior, and that he doesn't offer any excuses for his conduct.

So what is the point of boring us with you personal problems, Mr. Foley? You see, what may have happened to you years ago is irrelevant to you abusing you office as a United States Congressman by trying to lure underage congressial pages into sex. There is also no excuse to the fact that members of the Republican leadership knew what you were doing for months, maybe even years, those e-mails, didn't do anything about it".

Endret av reverto
Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er litt bekymret. Republikanerne har ganske god støtte, inkludert min amerikanske bestemor som vokste opp i en republikansk familie. Jeg misliker det sterkt! Det er rett og slett forferdelig at sånne saker skjer, såklart er det ikke nødvendigvis Republikanernes, som parti, sin feil, men det virker på meg som om det er litt vel mange republikanere tatt for dette nå!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Et tre-minutters intervju med en tidligere fangevokter i Abu Ghraib. ( Synes å være autentisk. )

"The clip, originally linked via a now defunct account on YouTube, purports to show a former guard from Abu Ghraib talking about torture techniques employed at the American-run prison. The man also recounts the gang rape of a female teenage detainee, in which one guard "pimped" the girl to others for $50 each. As he recalls, "I think at the end of the day he'd made like 500 bucks before she hung herself." "

http://prisonplanet.com/articles/january20...0107torture.htm

( Han bruker ordet "hadji". Det er et nedsettende ord for irakerne. Omtrent som "goons" i Vietnam. )

Et annet eksempel på hva som rører seg i hodet til Bush-tilhengere :

"( Right Wing radio host ) Mike Gallagher (...) says that 9/11 was good in a way, in that the country was "united," and people he doesn't like, like Jane Fonda, kept their mouths shut. (...)

He puts his thoughts in print here, but last night he went on at length, saying "I hope we get hit again" a number of times, and stood by it when callers called in to object. He said the victims of the attack would be sacrificing themselves for the good of the country like the troops are sacrificing themselves now in Iraq."

http://www.democraticunderground.com/discu...5&mesg_id=80985

( Med link til Gallaghers egen web-side. )

Lenke til kommentar

De alltid så spennende disse diskusjonene......så blottet for nyanser

Syke mennesker finner du overalt, uansett politisk ståsted. Stalin, Pol Pot og Mao Zedong var ganske langt ute på venstresiden. Om de misbrukte barn vites ikke, men de gjorde en god jobb med å slå i hjel folk

Her kan dere kose dere med litt bilder fra S-12 fengselet til Pol Pot:

S-12

Her er bilde av en torturet fange i S-12 fengselet:

Fange

Hva slags konklusjon jeg trekker fra dette? Det finnes sadister overalt.......

Endret av Aldhissla
Lenke til kommentar
Stalin, Pol Pot og Mao Zedong

7841915[/snapback]

Jeg kan forsikre deg om at det er skrevet mange bøker om hva slags psykologiske mekanismer som har ligget i bunn hos hver enkelt av disse massemorderne. Og deres maktapparater.

Det har ikke med mangel på nyanser å gjøre, når en stiller det samme spørsmålet om Bush-administrasjonen og dens maktapparat.

( Uten at jeg sammenligner Bush med disse. Det er du som bringer dem inn i bildet. )

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
Stalin, Pol Pot og Mao Zedong

7841915[/snapback]

Jeg kan forsikre deg om at det er skrevet mange bøker om hva slags psykologiske mekanismer som har ligget i bunn hos hver enkelt av disse massemorderne. Og deres maktapparater.

Det har ikke med mangel på nyanser å gjøre, når en stiller det samme spørsmålet om Bush-administrasjonen og dens maktapparat.

( Uten at jeg sammenligner Bush med disse. Det er du som bringer dem inn i bildet. )

7842562[/snapback]

Skjønner ikke helt argumente ditt.....

Jeg sier at det finnes syke (kall det hva du vil) mennesker i alle politiske miljøer (påstår du at disse menneskene (les: Stalin, Pol Pot og Mao Zedong) var ved sine fulle fem?).

Kan det ikke ligge "psykologiske mekanismer" hos de du omtaler også? Er det slik at man automatisk er pedofil eller en sadist fordi man er en republikaner, er det du sier?

Vis det ikke er det du mener så må du være mer forsiktig hvordan du ordlegger deg, fordi det framstår som du tillegger republikanere er mye mer en det det er grunnlag for.....

Også kan du stille deg et spørsmål, er det slik at det er "bare" republikanere som eventuelt har pedofile blant sine rekker, og at demokratene ikke har det, eller at de bare er flinkere til å skjule det? Jeg må si meg litt enig med det ulrikft sier, at du spekulerer litt for mye.

Du skriver selv dette:

Her tror jeg du tar feil. Jeg tror ikke det var slik at irakiske vakter sto og sodomiserte med mindreårige fanger i en krok.

Jeg tror de ble oppfordret av mennene bak kameraet.

Med en tankegang at man skulle skremme andre med bildene, og at slikt som dette var greit.

Og dette tror du noe kun republikanere gjør? Tror du ikke tortur og fornedrelse har blitt brukt av andre land enn USA? Hvorfor jobber Amnesty så hardt i Kina? Hva var formålet til S-12 fangeleiren?

Er på ingen måte en USA-patriot, men jeg mener at man skal være særs så forsiktig med å generalisere slik både du og Cybbe gjør. Hvis dette egentlig bare en hetskampanje mot USA (hvilket jeg begynner å tro det er) så ser jeg ikke noe poeng å videre diskutere dette med deg, da du overhodet ikke er innteresert til å se andre perspektiver, bare din egen lille celle der USA er den store satan og alle andre er engler........

Endret av Aldhissla
Lenke til kommentar
Hvis dette egentlig bare en hetskampanje mot USA (hvilket jeg begynner å tro det er) så ser jeg ikke noe poeng å videre diskutere dette med deg, da du overhodet ikke er innteresert til å se andre perspektiver, bare din egen lille celle der USA er den store satan og alle andre er engler........

7842864[/snapback]

Aldhissa,

Hele innlegget ditt her, er misoppfatning på misoppfatning. Det blir et for omfattende prosjekt å prøve å få noe dagslys inn i *din* lille celle.

Kom på noe jeg leste for et års tid siden. Jeg er sikker på at du klarer å tolke dette også på en måte som tilsier at disse psykolgene - bak denne studien - egentlig burde bli "sperret inne".

"A study funded by the US government has concluded that conservatism can be explained psychologically as a set of neuroses rooted in "fear and aggression, dogmatism and the intolerance of ambiguity".

As if that was not enough to get Republican blood boiling, the report's four authors linked Hitler, Mussolini, Ronald Reagan and the rightwing talkshow host, Rush Limbaugh, arguing they all suffered from the same affliction.

(...)

The authors also peer into the psyche of President George Bush, who turns out to be a textbook case. The telltale signs are his preference for moral certainty and frequently expressed dislike of nuance.

"This intolerance of ambiguity can lead people to cling to the familiar, to arrive at premature conclusions, and to impose simplistic cliches and stereotypes," the authors argue in the Psychological Bulletin."

http://www.guardian.co.uk/usa/story/0,12271,1017546,00.html

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...