Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hmmm, kommer meg ikke på nett..

Anbefalte innlegg

Jeg har følgende: (og ikke peiling på data)

En laptop

En stasjonær

En trådløs router

Et modem

Etter uværet i helgen fungerte ikke den stasjonære lenger - eller, jeg kom ihvertfall ikke på internett lenger. Regnet med at det var nettverkskortet som var gåent, ettersom laptopen fortsatt ville på nett. Kjøpte nytt nettverkskort i går, installerte det som normalt, men kommer fortsatt ikke på nett. Får enten beskjed om at "nettverkskabel er koblet fra" og sånt rødt kryss, eller "denne tilkobplingen har begrenset eller ingen forbindelse". Har også prøvd å installere det nye nettverkskortet i andre porter uten at det hjalp stort. Driver til kortet er selvsagt installert. Har også prøvd å legge inn IP-adr. fra laptopen manuelt på den stasjonære, men fikk da "tilkoblet", men kom ikke på nett, mens jeg fikk beskjed på laptopen om en "ip-conflikt" eller noe sånt....jadda....

Noen idèer om hva som kan være galt?

thaaaaaaanks!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan hende at enkelte deler av den trådløse routeren har tatt kvleden. Det trådløse nettet kan f.eks fungere fint hvis det bare er de kablede portene og kontrollerbrikken til de som er ødelagt.

Hvis du har mulighet til å låne en trådløs router f.eks fra naboen eller en kollega så kan du finne ut om hypotesen min stemmer. I så fall fet du at løsningen er å kjøpe en ny trådløs router. Alternativt at du må feilsøke videre på PCen.

Du kan f.eks teste portene ved å slå av den trådløse tilkoblingen på den bærbare og bruke kabel mellom den og routeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...