Gå til innhold

IE7 best i test

Anbefalte innlegg

Eneste problemet jeg har med testen (bortsett fra at Opera / FF beta ikke er med) er at 27% av phishingdataene er tatt fra hotmail sin liste over slike. Hotmail er som kjent eid av MS så det er klart de dekker ~100% av hva sine egne brukere har klassifisert som phishing.

EDIT: Heh, gone-phishing.pdf

*larf*

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, gratulerer @ Microsoft. Er i tråd med hva har begynt å forvente fra selskapet i det siste. Savner også Opera i testen, men siden nettleseren vel fremdeles har under 1% på verdensbasis så gadd vel bare ikke testerene prøve med den.

Hadde jeg vært McAfee nå hadde jeg øyeblikkelig trukket anti-phishingen min, fikset den og relansert senere under annet navn :p

6991636[/snapback]

Fra wikipedia.

As of July 2006, estimates suggest that Firefox's usage share is around 12% of overall browser usage (see market adoption below), with its highest usage in Germany (about 39% as of July 2006).

As of July 2006, usage data gives Opera's overall global share of the browser market as being between 0.5% and 1.0%, although Opera's usage share is over 11% in Ukraine [34], over 8% in Russia [35] [36], over 7% in Poland[37] and over 6% in Lithuania [38].

The adoption rate of Internet Explorer seems to be closely related to that of Microsoft Windows, as it is the default web browser that comes with Windows. Since the integration of Internet Explorer 2.0 with Windows 95 OSR 1 in 1996, and especially after version 4.0's release, the adoption was greatly accelerated: from below 20% in 1996 to about 40% in 1998 and over 80% in 2000. This effect, however, has recently been dubbed the "Microsoft monoculture", by analogy to the problems associated with lack of biodiversity in an ecosystem. By 2002, Internet Explorer had almost completely superseded its main rival Netscape and dominated the market.

After having fought and won the browser wars of the late 1990s, Internet Explorer began to see its usage share shrink. Having attained a peak of about 96% in 2002, it has since been in a steady decline, likely due to the rapid adoption of Mozilla Firefox, which statistics indicate is the current most significant competition. Nevertheless, Internet Explorer remains the dominant web browser, with a global usage share of around 85% (based on statistics reference). Usage is higher in Asia and lower in Europe. For example, the share is around 94% in Japan[25], and around 56% in Germany[26].

IE har rundt 70% i Europa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...