MrLuni Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Genial: Taco-ovn-dings Køttdeig (ferdigstekt) + tacokrydder + snøfrisk + creme fraiche + pasta(skruer:) = Bland alt i form og ha mykje ost på toppen + sett i ovnen på rundt 200grader. Ha salat og dressing til Altso... Den dingsen som heter bogskinke. Må kommentere det dær. Bog = frampart/framfot + Skinke= Bakpart/rompa Så bogskinke er en blanding mellom seikt og mørt kjøtt? Endret 29. januar 2007 av luni Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 flere tips ønskes.. helst noe som er litt godt... Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Senneps-kylling! Striml opp noen kyllingfileer(eller bruk ferdigstrimlet), ha i ei panne, ha i rikelig med iduns sterk sennep på sånt glass.. stek ei stund til det er ferdigstekt, server med hva du måtte ønske. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 jeg liker å lage nudler, tortelini, fjordland's middag retter, og andre middagsretter som ligner på fjordland, muli toro? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 nja... men sånn hurtig middag fra fjordland blir vel litt dyrere? vet ikke hvor mye slikt koster... middags tips for idag hadde vært fint... Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Forresten, noen som vet hvor jeg kan finne/ noen som har oppskriften til peking suppe (peking soup) skulle gjerne ha hatt den... Lenke til kommentar
marradi Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Kutt pølser i små skiver, bacon i terninger/småbiter og løk i småbiter. Stek dette. Lag potetstappe(kjøp ferdig) og ha fyllet over potetstappen med masse masse ketchup! Elsker det! Lenke til kommentar
thrice Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 For å komme med en litt sunnere variant enn de aller første her. 1 stk kylling (filet hvis du virkelig satser på sunnheten) 1 stk pakke salat 1 stk Brød av grov eller fin type, alt etter som Saus - ketchup - fetaost og andre slike ting etter hva du liker, og hvor sunn du skal være. Anbefales på det sterkeste! Hvis du kjøper en hel / halv varm grillet kylling trenger du ikke røre ovnen engang. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Men det jeg ikke forstår her er faktisk at dere klarer å ha på ketchup på all maten dere sier er god.. altså.. masse ketchup? hva smaker maten da? ... uff.. litt ketchup går.. men bare litt... _____________________________________ Pekingsuppe For 2 personer Ingredienser: 100 g magert svinekjøtt, eller kyllingkjøtt 100 g bambusskudd 1 egg 4 svarte kinesiske sopper det hvite av en halv purre 1 ss olje 7,5 dl hønsebuljoing 10 g kinesisk vermicelle 2 ss tørr hvit vermut 1 ½ ss sitronsaft 1 ss soyasaus 1 tsk chilipulver Tilberedning: Vask soppene og legg dem i bløt 10 minutter i lunkent vann. Ta dem opp, tørk og skjær dem i strimler. På samme måte skjæres svinekjøttet og bambusskuddene. Den halve purren hakkes fint. Pisk eget i en skål. I en annen skål blandes vermut, sitronsaft, soyasaus og rødt chilipulver. Varm 1 ss olje i en gryte over sterk varme. Stek svinekjøttstrimlene ca 1 minutt, tilsett soppen og rør godt. Etter 1 minutt helles kyllingbuljongen og vermutblandingen i gryten. La suppen koke 10 minutter før du tømmer over bambusskuddene og de kinesiske vermicelle. To minutter senere er retten ferdig. Hell til slutt i det piskede egget i den kokende suppen og rør godt. Dryss med hakket purre til slutt. ____________________________________ Takk til Knut_ som kom med denne.. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Ellers da... noen tips? begynner å bli en del nå.. kanskje vi skulle samlet dette til en stor tråd? eller er det bare jeg som ønsker middagstips.. synes det er like vannskelig å finne på middag hverdag jeg.. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Nei jeg liker denne tråden jeg også. Er ikke alltid like lett å finne på noe spennende om man føler seg sløv en dag. Lagde svinekjøttdeig med en saus av knuste tomater og HP garlic sauce her om dagen, med spagetti. Lettvint og ble ganske godt. Lenke til kommentar
fox Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Kylling med pita Det du må ha: -Ris -Kylling -mais -hvitost -pitabrød -rømme DEt du må gjøre: -Steke kylling -Koke ris -Riste pitabrød (eller what ever) Når du er ferdig med kylling, hold den varm og bli ferdig med ris. Putt ris i en bolle, dele opp kylling og sett oppi bolla. Gjort? Ta ut hvitost fra kjøleskap og skjære en del ost (størrelse som feta, hvis du skjønner) og få dem oppi bolla med mais.. Bland! VIPS, du er ferdig. Nå trenger du bare pitabrød, åpne og få maten fra bolla oppi pitabrødet med rømme.. Drittgod Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hvis du har litt dårlig tid eller bare ikkel iker å lage mat så kjøp. En pose frossenerter, en pakke grillpølser/wienerpølser og en boks tomatbønner. Varm opp tomatbønne litt og hell oppi ertene og klipp(!) så pølsene opp i gryta i passe store biter. Smaker greit og man blir mett. Kan evt ha makaroni o.l. sammen med "pølsegryta". Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Kan anbefale matpart.no's Swett n' Sour med strimlet svinekjøtt. http://www.matprat.no/Recipe.aspx?artid=12...mnu1=&mnu2=5005 Lenke til kommentar
xmarionx Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hurtig mat?? taco, pytt i panne.. eller bare kjøp noe ferdigmat i en kafè eller noe.. (eks: taco-bolle, langang! osv...) enkelt! HUSK: du blir va du spiser!! Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Jeg lagde karri idag! Prøvde ut kokosmelk for første gang også. Svinekjøttdeig(en halv pakke) Eple(jeg foretrekker grønne) Gul paprika Hot madras curry(jeg kjøper det i store poser på den lokale asian shop'en) Paprikapulver Blue Dragon kokosmelk(på en liten boks) 1.5 desiliter vann Skjær opp eplet og paprikaen i små terninger sånn at du har de klar. Stek kjøttdeigen med litt olje, og ha over en spiseskje karri og en spiseskje paprikapulver. mens den steker. Når den ser gjennomstekt ut, ha i paprikaen og eplet. Deretter ha i 1.5 desiliter vann og boksen med kokosmelk, bland godt. Ha i mer karri og paprikapulver etter hvor sterkt du liker det. Så la det hele småkoke til det er passe tykt og "kremaktig". Evt mindre om du liker det. Server med ris. Håper det smaker. Endret 8. mars 2007 av Neophus Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 En box Cornbeaf blandet sammen med ris og mais er digg! Evt. litt grønnsaks blanding også i. Billig og veldig enkelt! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Noe jeg har begynt å bruke en del i det siste; Løvbiff! Billig, godt, enkelt, sunt, krever 30 sek steking på hver side. Ved spesialtilfeller steker jeg noen som jeg spiser uten noe til, ellers er det f.eks. pommes frites og bernaise.. Om du har tatt vare på litt kokt ris kan du jo steke den sammen med noen grønnsaker osv. også. Løvbiff er en god basis for et enkelt og hurtig måltid, så får du finne ut av tilbehøret selv Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Wraps/pitabrød/hamburgerbrød og løvbiff funker ganske bra sammen. Litt ost, salat og hvitløksdressing, så er smaksløkene mine fornøyd i en stund. Endret 9. mars 2007 av Neophus Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 * ny dag, nytt måltid, er det noen som har tips? dama har reist på praksis så er hjemmealene igjen. Trenger middagstips nok engang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå