thunderstorm77 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Noen som kan hjelpe meg med forklaring til en del blåskjermer i Windows XP MCE? Jeg får 2-3 blåskjermer i løpet av en dag, med litt forskjellige feilmeldinger. De kommer til ulike tidspunkt, ofte uten at noen programmer kjører i det hele tatt: DRIVER_NOT_LESS_OR_EQUAL PAGE_IN_UNPAGED_AREA ks.sys win32k.sys Hva kan dette komme av? Har søkt en del på nettet uten å finne noen god forklaring. Det nevnes mange muligheter: - Hardware-feil på minne eller harddisk - Feil med noen windows-oppdateringer ( vet ikke hvilken jeg skal fjerne) - Feil med drivere til skjermkort Burde ikke være temperaturproblemer, har CPU-alarm på 60 grader, og den uler aldri. Temperaturen på CPU ligger på rundt 40-45 grader, kabinettet rundt 40 grader. Mitt oppsett er slik: Auzentech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect Crucial DDR2-667 1024 MB Gigabyte GA-965P-S3 Gigabyte GeForce 7600 GT Silent Pipe II Intel Core 2 Duo E6300 MIST 80mm vifte MISTKOFA8025V2B Nec ND-3550 Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA Seasonic S12 380W Silverstone LC16M SMC EZ Connect 108 Mbps PCI Zalman CNPS7700-AlCu Evt: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=32105 Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
redstuff Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Vil anbefale å søke opp feilmeldingene på google. Jeg vil tippe det er noe med rammen din . Test gjerne med en annen brikke. Kan vel også være drivere o.l., hard to say, må bare begynne å feilsøke et sted... google er din venn Lenke til kommentar
rah Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 95% sikker på at det er minnet ditt. Prøv med bare en av brikkene hvis du kjører dual. Feiler det fortsatt prøv med den andre. Lenke til kommentar
thunderstorm77 Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 95% sikker på at det er minnet ditt. Prøv med bare en av brikkene hvis du kjører dual. Feiler det fortsatt prøv med den andre. 6988888[/snapback] OK, synd jeg har en single RAM-brikke på 1GB. Får se om jeg kan få prøvd med en annen RAM på en måte. Har lest at det går an å kjøre RAMTEST også, vil det gi meg svaret? Lenke til kommentar
thunderstorm77 Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) 95% sikker på at det er minnet ditt. Prøv med bare en av brikkene hvis du kjører dual. Feiler det fortsatt prøv med den andre. 6988888[/snapback] OK, synd jeg har en single RAM-brikke på 1GB. Får se om jeg kan få prøvd med en annen RAM på en måte. Har lest at det går an å kjøre RAMTEST også, vil det gi meg svaret? 6989190[/snapback] Nå har jeg kjørt memtest 3.2 på maskinen. Jeg skjønner meg ikke helt på denne testen, men det ser da ut som det er mange feil med minnet (se vedlegg). EDIT: Det var feil ved de fleste testene. Endret 3. oktober 2006 av thunderstorm77 Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Du kan også prøve å sette nettverkskortet ditt i en annen slott. Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Evt. sjekk om ram brikken er i kompatibel-listen til hk manualen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå