Gå til innhold

Kjøp av laptop - anbefalinger


mezz

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har tenkt å kjøpe meg en laptop, men er litt i tvil om hvilken.

 

Har følgende alternativer:

 

- Acer Travelmate 634LC (15"SXGA, 20g, cdrw, 256mb ram) --> ~18000,-

- Asus M2 (med cdrw, 30g hd, 14,1"XGA, 256mb ram)--> ~18000,-

 

- Zepto 2002 (med cdrw, 30g hd, 14,1"SXGA, 256mb ram) --> ~18000,-

 

Rundt 18k er akseptabelt.

Hvilken av disse bør jeg velge? Asusen er lettest med 2,2kg. Acer TM er ca 2,7kg mens Zepto'en ligger på rundt 2,5kg.

Viktig at den ikke er altfor tung.

 

Har dere noen andre anbefalinger i samme prisklasse?

Evt hva synes dere om disse alternativene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville fjernet acer maskinen som et valg, den er greit utstyrt, men jeg er ikke helt stor fan av acer. Skjermkortet den har er ikke blandt de aller raskeste, og noen ganger svakere enn den som sitter i zeptoen. Asus maskinen er ganske stilig, men har også et svakt skjermkort, den er til gjengjeld endel mindre.

 

Andre alternativer er Compaq Evo N800V, N1000V eller N1005V. Eller Dell Inspiron 4150. Vet at mange her på forumet føler at dell har dårlig leveringsrutiner og service, men etter å ha bestilt 6 bærbare fra dem i år, og ingen har blitt nevneverdig forsinket. Den ene gangen jeg har vært i kontakt med kundeservicen tok det under en uke før skjermen med litt for mange døde pixler ble reparert på stedet, synes det var veldig bra!

Lenke til kommentar

Litt avhengig av hva du skal bruke maskinen til:

 

Asus'en har nok høyere teknisk kvalitet (bedre tastatur, mindre viftestøy, bedre materialvalg osv.) enn Zepto, men langt svakere skjermkort (fortsatt ok).

Asus har vel svakt skjermkort.

 

Zepto er ok, litt mye viftestøy og litt dårlig kvalitetsfølelse rent fysisk, men ellers en glimrende maskin.

 

Har selv en Compaq EVO N800C som jeg absolutt kan anbefale, men disse faller nok i en litt dyrere prisklasse. Hvis du kjenner noen som går på NTNU / HIST i trondheim kan du få kjøpt en 800C for 22000 inkl. alt mulig utstyr. Sjekk http://www.hp.no/ntnu-pc

 

Støtter forøvrig opp under tipset om valg av høyere oppløsning enn XGA. SXGA+ er glimrende på 15", også på 14.1"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...