wil Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Bortsett fra det er jeg ikke sikker på om Dropline-Gnome 2.16. kommer enda. Husk at det er bare 2.14.3 som er ute nå, og den har ikke komme i ISO enda en gang. Lenke til kommentar
olear Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Intill Dropline Gnome 2.16 kommer så forblir Slackware 10.2 på laptoppen. Får håpe Dropline-hackerne får ræva i gir. 7023679[/snapback] Du må nesten gi dem litt tid. Husk at Slackware 11.0 kom ut for et par dager siden. 7023686[/snapback] De har hatt god tid på seg. De pakkene de skal bygge mot har vært uforandret i lang tid. Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Checkinstall fungerer ganske bra. 7020347[/snapback] har prøvd laget noen pakker med makepkg men har enda ikke fått noen til å fungere . har du fått pakker med checkinstall til å fungere ? , de må vel være source kode pakker som det blir laget av ? Endret 8. oktober 2006 av ogger Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 ser du har lagt ut pakker for slackware 11 . har du laget dem selv ? lasta ne audacious for fedora , å kjørte rpm2tgz jeg Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Intill Dropline Gnome 2.16 kommer så forblir Slackware 10.2 på laptoppen. Får håpe Dropline-hackerne får ræva i gir. 7023679[/snapback] dropline er vertfall penest å se på . fordelen er jeg ikke så sikker på . uansett gware gnome fungerte som bare det . hva med å kjøre den intil videre ? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 har du fått pakker med checkinstall til å fungere ? , de må vel være source kode pakker som det blir laget av ? Ja, checkinstall er et verktøy for å lage egne slackware-pakker ut fra kildekode man konfigurerer med ./configure. Bruker det hele tiden. Hvorfor gidde å søke etter ferdig-pakker når det er så enkelt å lage sine egne pakker ut fra kompilering? Lenke til kommentar
olear Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hvorfor gidde å søke etter ferdig-pakker når det er så enkelt å lage sine egne pakker ut fra kompilering? Kan si det samme ang. kompilering. Hvorfor gidde kompilering når det finnes pakker tilgjengelig? Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Bortsett fra det er jeg ikke sikker på om Dropline-Gnome 2.16. kommer enda. Husk at det er bare 2.14.3 som er ute nå, og den har ikke komme i ISO enda en gang. 7023763[/snapback] Dropline Gnome 2.16 kommer, det har de skrevet selv, det er jo det er en pre-beta tilgjengelig allerede. Selv har jeg lite lyst til å oppgradere noe som helst før alt er klart og ferdig. ISO skjønner jeg ikke helt hva du skal med, med mindre du sitter på modem-linje kan du bare bruke installeren. Ser ut som DLG skal bruke slack sine x.org-pakker (Xorg 6.9.0). Like bra det, siden ATI X1xxx (avivo)-kort ikke støtter XV-video i Xorg 7.1 og nyere. Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 støtte på et merkelig problem i slack 11 nå . installerte glib 2.4 , å når får jeg ikke åpnet nettleser . finner ikke shared library libgobjects , det samme skjer både med seamonkey å firefox ? noen som vet va de skyldes . Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Hva var grunnen til at du installerte glib 2.4? Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 var depend til et program jeg skulle installere Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 var depend til et program jeg skulle installere 7027156[/snapback] Hva slags program? Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Gproftpd , tenkte jeg skulle teste den grafiske versjon av proftpd . Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Noen som har en ide på åssen jeg skal løse det ? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Har du prøvd å installere gproftd med standard glib? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 har du fått pakker med checkinstall til å fungere ? , de må vel være source kode pakker som det blir laget av ? Ja, checkinstall er et verktøy for å lage egne slackware-pakker ut fra kildekode man konfigurerer med ./configure. Bruker det hele tiden. Hvorfor gidde å søke etter ferdig-pakker når det er så enkelt å lage sine egne pakker ut fra kompilering? 7024542[/snapback] Hvis man bruker en skikkelig distro så ligger det aller meste uansett inne i repositorien, så man slipper å google Men seriøst, jeg kompilerer kanskje en håndfull programmer selv, resten installerer jeg fra binære pakker. Eneste grunnen til at jeg vil kompilere noe selv, er fordi jeg trenger å justere compile-time options på akkurat disse programmene, f.eks. FTP-serveren jeg bruker (pureftpd). Hvis jeg ikke har slike behov, ser jeg heller ingen grunn til å sløse tid og prosessorkraft på unødvendig kompilering. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Hvis man bruker en skikkelig distro så ligger det aller meste uansett inne i repositorien, så man slipper å google Det finnes vel knapt en distro som er mer lik det originale GNU/Linux. Slackware har tross alt sitt utspring i SLS, den første moderne linux-distroen. Så man kan si at Slackware er det originale GNU/Linux. Det er mye mer enn man kan si om disse "skikkelige" distroene du henviser til . Fra spøk til alvor: Det tar faktisk ikke noe særlig lang tid å kompilere mindre programmer. Men skal jeg ha et stort program, så er det klart at ferdigkompilerte pakker er å foretrekke. Lenke til kommentar
olear Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 støtte på et merkelig problem i slack 11 nå . installerte glib 2.4 , å når får jeg ikke åpnet nettleser . finner ikke shared library libgobjects , det samme skjer både med seamonkey å firefox ? noen som vet va de skyldes . 7027088[/snapback] Er ikke så merkelig, hva skjer når du erstatter et bibliotek halve Slackware er avhengig av? Det meste vil ikke fungere. Avinstaller din Glib og installer den som fulgte med Slackware. Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 har da inne glib ? Lenke til kommentar
olear Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Que? Gjorde du som jeg sa? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå