stigfjel Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Og da var ventetiden over for oss som ikke vil ha såkalte "nybegynnervennlige" distroer: Slackware 11.0 er endelig lansert. De som trodde at den eldste gjenlevende linux-distroen var død, tok skammelig feil. Gleder meg til å sette tennene i denne utgivelsen. Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 slackware er en super distro . eneste problemet er at den ikke har noe bra pakkesystem ... men hvem er de som bryr seg om de når man har den stabiliteten slackware er også fin for maskiner med gammel hardware men har noen trodd den var døende ? , de er jo en stein bra distro , kan ikke dø Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Det har visst blitt noen forbedringer i pakkesystemet ved denne releasen. Nå er det visstnok lettere å lage sine egne pakker, ifølge release-informasjonen. Slackware er en flott distro, men jeg ser begrensninger, da i forhold til servere som krever ekstra sikkerhet, brannmurer, samt fleksibilitet og enkelhet med administrasjon i forhold til filserver. Da er nok BSD eller UNIX bedre alternativer etter min mening. Men dette gjelder ikke Slackware spesielt, men GNU/Linux som helhet. Uansett, jeg er glad 11.0 nå er ute, og ser frem til å få denne installert på multimedia-maskinen min. Endret 3. oktober 2006 av stigfjel Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 hva er forbedringene med pakkesystemet ? hva slags program brukes for å lage pakker ? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 hva er forbedringene med pakkesystemet ? hva slags program brukes for å lage pakker ? 6989043[/snapback] Det er noe jeg skal finne ut av. Lenke til kommentar
quarkey Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Endeligen! Har brukt slackware siden 5.1 Aldri prøvd noen andre distroer Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Endeligen! Har brukt slackware siden 5.1 Aldri prøvd noen andre distroer 6989176[/snapback] Slackware kom aldri i versjon 5. Det var en versjon 4, men 5 og 6 ble hoppet over, og versjon 7.0 kom etter 4.x. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Da har jeg endelig fått lagt hånden på et Slackware 11.0 ISO-image. Installerer systemet på nytt nå. Kommer med oppdateringer etter hvert. Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Ja, ja. På tide å nedgradere fra current til stable på serverene da Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Pokker heller. Nå fungerer ikke lyden på TV-kortet mitt, med 2.6.17.13 (egenkompilert, men med kildekode fra /extra og config dratt ut med 'make oldconfig'). Uansett hva jeg gjør, fungerer det ikke . Begynner å bli møkk lei. Får jeg ikke til TV-kortet i Slackware er det takk og farvel til GNU/Linux og inn med FreeBSD. Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Prøv 2.6.18 fra /testing da. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Prøv 2.6.18 fra /testing da. 6994103[/snapback] Det har vært sånn med alle distroer nyere enn 2.6.13. Prøvde 2.6.13, men da kræsjet udev og sa at jeg måtte ha en kjerne nyere enn 2.6.15 for at udev skulle fungere. Ingen enheter ble oppdaget med 2.6.13-kjernen. Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Vel, 2.6.13 er gammel. Slackware må ha minimum 2.6.15, da den bruker udev istedenfor hotplug (noe alle andre også gjør). Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Vel, 2.6.13 er gammel. Slackware må ha minimum 2.6.15, da den bruker udev istedenfor hotplug (noe alle andre også gjør). 6994238[/snapback] Jeg vet den er gammel. Men det er den nyeste kjernen TV-kortet mitt har fungert på. Med alle nyere kjerner >=2.6.14 har jeg sett det samme, lyden bare skurrer. Vet virkelig ikke hva pokker jeg skal gjøre for noe. Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Er ikke lyden styrt av ALSA da? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Er ikke lyden styrt av ALSA da? 6994327[/snapback] Jo, men det er et eller annet galt med selve driveren til lyddelen av TV-kortet (det er forøvrig et Pinnacle PCTV, bt878 chipsettet). Et eller annet ble endret etter 2.6.13, og det liker ikke det TV-kortet i det hele tatt. Endret 3. oktober 2006 av stigfjel Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Kan nevne at med SlackNET er det mulig å installere Slackware med kernel 2.6 (og annet digg) fra /extra. For de som vil oppgradere fra 10.x til 11.0 så er det veldig enkelt: echo ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/slackware-11.0/ > /etc/slackpkg/mirrors slackpkg update slackpkg upgrade-all slackpkg install-new slackpkg clean-system lilo reboot Endret 3. oktober 2006 av olear Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Men er det noen som har en idé om hva som hjelper? Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Genialt! Gleder meg til å teste det ut, men det blir nok en stund til. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Det kan være det fins en løsning på problemet. Installerer for å finne det ut. Funker det, blir jeg glad. Da slipper jeg å måtte bruke en gammel release og en gammel kjerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå