Qtecman Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 ser Micro$oft kom med ny update av WGA i dag..... -jeg takket pent nei. Hva blir det neste? Skal de vite hvor mange tørk jeg bruker på do også? [seriøs= on] Er det noe problem å IKKE installere dette? [/seriøs] Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Slik jeg har forstått dette så må du ha WGA for å få updates fra M$. Så problemet blir da å bruke et OS som ikke er sikkert, eller enda mere usikkert pga mangelen på oppdateringer. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 her får du noen svar om WGA: http://www.microsoft.com/genuine/downloads...?displaylang=no lykke til Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 De holder på inntil vi er smarte nok til å velge noe annet enn det som kommer fra dem. De gjør akkurat som de vil, for vi fortsetter å bruke det. Det er så mye godkjenninger og aktiveringer, som ikke gjør annet enn å plage vettet av de som har betalt svindyrt for XP. Det er takka for at du må slite med et OS som er så fult av feil og mangler. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Det er så mye godkjenninger og aktiveringer, som ikke gjør annet enn å plage vettet av de som har betalt svindyrt for XP. 6995948[/snapback] Merkelig nok så er de som lager et nummer ut av dette de som ikke betaler for XP. Jeg har hatt original XP i årevis og aldri hatt noe problemer med noe som helst av godkjenning eller oppdateringer. Ikke kostet det stort heller; en snau tusenlapp - under 10% av det PC'en min kostet - for et OS som er i bakgrunnen 100% av tiden maskinene er påskrudd... Hvordan arter dette seg for deg da siden dette tydeligvis plager deg veldig? Har du en egen OS-versjon som er lagd spesielt for å plage folk i forbindelse med oppdateringer istedet for å gjøre det i bakgrunnen uten at man legger merke til det? Endret 4. oktober 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 [seriøs= on] Er det noe problem å IKKE installere dette? [/seriøs] 6988569[/snapback] Er det noen som helst grunn til å ikke installere dette da? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har to fult betalte XP pro versjoner., men original mape og CD. Det starta med at du kunne aktivere disse kun en gang via internett. Så måtte en ringe om en reinstallerte. WGA bruker unødvendige ressurser, og plass som jeg har null nytte av. For å få oppdateringer, må du validere windowsen din er ekte. Det har også hendt at den valideringa sa min windows ikke var ekte, men da hadde MS driti seg ut og gjort en feil som ramma mange. Så hvorfor, skal jeg som har betalt for denne, ikke ha nok med å tasta inn nøkkel og aktivere den via nett? Hadde jeg brukt en cracka versjon, hadde jeg kanskje sluppet å taste inn både nøkkel og aktivere den. Å cracke WGAen er jo en 15 sekunders jobb. Så hvorfor skal jeg da bruke så mye mer unødvendig tid når jeg har betalt for det? Ja, hvorfor det? En total reinstallasjon tar mye lengre tid nå en før. I og med at en må ringe for å aktivere. En må godkjenne for å laste ned. Og i tillegg er det jo noen hundre mb med oppdateringer. Så min løsning har vært image. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Installerer du den og har orginal windows kan du laste ned ell tilegsdritet, har du uorginal får du kritiske oppdateringer men ikke noe ekstra jall Windows har ikke lov til å unndra de kritiske pga at 90% av alle pc`ene vil bli rammet og ødelegge alt av nettverk Endret 4. oktober 2006 av darkz Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Ja, det er da noe jeg vet. Poenget er at de "sperrene" der ikke lager noe annet enn plunder for de som betaler for det. En annen ting folk er inne på her, er prisen. Jeg har aldri sagt noe på prisen. Men når man betaler for noe må en forvente litt kundeservice og ikke kundefiendtlighet. Lenke til kommentar
............... Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Ja, det er da noe jeg vet. Poenget er at de "sperrene" der ikke lager noe annet enn plunder for de som betaler for det. En annen ting folk er inne på her, er prisen. Jeg har aldri sagt noe på prisen. Men når man betaler for noe må en forvente litt kundeservice og ikke kundefiendtlighet. 6997542[/snapback] så hvorfor ikke bytte til mac? eller til linux? eller bruke en eldre verson som ikke engang har oppdateringer lenger? Jeg har da alldri hatt noe problemer med windowsen min. Og som regel blir dette sterkt overdrevet når folk snakker om det.. Å hate ms er "inn" Utrolig tåplig spør du meg. og du høres da ut som en litt erfaren pc bruker. Hvorfor ikke skru av windows update, genuine osv? Har man et ordentlig virusprogram og brannmur er det null problemer i windows. En blå skjerm av og til har til og med mac Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) [seriøs= on] Er det noe problem å IKKE installere dette? [/seriøs] 6988569[/snapback] Er det noen som helst grunn til å ikke installere dette da? 6995977[/snapback] Leste om mengden informasjon MS samlet inn VHA dette programmet, -syntes det var skremmende mye.... Det står så fint at ingen identifiserbar informasjon vil bli brukt... *host* Liker fremdeles ikke at et slikt program ligge i bakgrunnen på min maskin ! Endret 4. oktober 2006 av Qtecman Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Liker fremdeles ikke at et slikt program ligge i bakgrunnen på min maskin ! 6999186[/snapback] Huff og huff. Du er klar over at ISP'en din er pålagt å logge alt du gjør på nett? Tenk på *det* du... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Jeg har god erfaring innenfor pc bruk. Dessverre må jeg benytte windows til diverse. Jeg bruker linux en god del også, og er svært fornøyd med det. Selv enn hvor gode antiviruser og firewaller du har, så hjeper det lite mot kjente og ukjente sikkerhetshøl. Problemet er at tar du ikke inn WGA programmet, så kan du glemme å få viktige sikkerhetsoppdateringen. Det finnes selvsagt crack for det, men det burde være unødvendig. Problemet er (uten at jeg har lest lisens avtalen til punkt og prikke) at de plutselig kan komme med tillegg som ikke fantes når en kjøpte sitt OS. De skal påtvinge meg ulemper om jeg vil få rettet de feil og mangler som xp har. At de ikke klarte å lage et bedre system for å hindre piratkopiering med nøkkel og aktivering den gangen, bør ikke gå utover meg og andre som har betalt for dette. Uansett, så skal jeg på vista seminaret i oslo til mandag. Da får jeg forhåpentligvis innsikt i hva de vil finne på der. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Problemet er at tar du ikke inn WGA programmet, så kan du glemme å få viktige sikkerhetsoppdateringen. En liten bump, men syntes det var viktig:Man MÅ ikke ha WGA programmet innstallert, sikkerhetsoppdateringene kan fint lastes ned hvis man ikke bruker automatisk oppdatering, og laster ned filene fra direktelinker. (http://download.windows.com/download/*****) Direktelinker finner man blant annet her Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Jeg har da alldri hatt noe problemer med windowsen min. Og som regel blir dette sterkt overdrevet når folk snakker om det.. Å hate ms er "inn" Utrolig tåplig spør du meg. 6997568[/snapback] Å hate MS er in ja. Men som oftest av feil grunner. Selv bruker jeg Mac og PC. Det irriterende OSet er XP, fordi jeg har hatt så utrolig mye trøbbel med å få "tillatelse" til å bruke det av MS. Jeg skrudde opp pc'en en gang, og satt inn en ny vifte. Da låste Windows seg helt og ville ikke validere eller noe som helst. Er dette riktig? La meg referere til en tråd om emnet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...undeharselering Lenke til kommentar
falbrigt Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Ingen problemer å unngå WGA problemet. Endre produktnøkkelen på XP'en din, samt lure Xp wil å tro at du har en aktivert versjon løser det hele. WGA-kill!! Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg trenger ikke WGA for å oppdatere. Det er vell en grunn.. Hvis ikke vi får oppdater så er VI smittekilder og det blir da MS som får ansvare for og ikke lage virus-sikker programvare derfor skal det vell i teorien ikke ha noe å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå