Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverks kort, driver?

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg lagger når jeg spiller og jeg har skrevet ett langt innlegg om dette under skjermkort som heter "skjermen fryser når jeg spiller" det forklarer jeg ikke mer om nå, men fikk nytt skjermkort i dag, og lagget er fortsatt der, og jeg har prøvd alt, så det MÅ være nettverkskortet.

Her kommer Spørsmålet:

Jeg har ett nettverkskort som er inntegrert i hovedkortet, er det mulig at det er noe feil med nettverkskortet og ikke hovedkortet? eller er det sånn at hvis det er noe galt med nettverkkortet som er inntegrert i hovedkortet, så er det hovedkortet det er noe galt med og umulig at det er noe galt med nettverkskortet i hovedkortet?

Jeg har uansett tenkt til å kjøpe nytt nettverkskort (separat fra hovedkortet selvfølgelig) og hvis jeg kjøper det og det passer i hovedkortet, er det var å putte det inn i pcen så etter det sette TP cablen inn så funker nettet?

eller må jeg "slette" det gamle nettverkskortet?

må jeg innstalere noe for at det nye skl være det som virker? eller endre på noen innstillinger?

Tusen Takk for alle svar:)

M.vh Jonas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper du nettverkskort vil det vanligvis følge med drivere som skal installeres.

Det er ikke noe problem å ha flere nettverkskort i en maskin. Du kan deaktivere det du ikke bruker og helt sette fast IP nettverkskortet ditt.

(høyreklikk på nettverksikonet og velg egenskaper i TCP/IP)

Husk at standard gateway og DNS må være utfylt.

Er routerens IP 192.168.1.1, så blir TCP/IP oppsettet f.eks slik:

192.168.1.2 (IP til PC)

255.255.255.0

192.168.1.1

192.168.1.1 (DNS)

Mange spill krever at du forwarder porter. Dette finner du oppskrift på her: www.portforward.com

Installerte en PC med win-xp og eksternt nettverkskort i dag og brukte en stund på å finne nye drivere. Når jeg la inn win-xp kom alt av drivere (skjermkort, lydkort, telefonmodem, nettverkskort) på plass av seg selv!

Spørsmålet er om du går frem på rett måte? Du burde finne ut hva hovedkortet ditt heter og poste den opplysningen her. Noen hovedkort (chipset) er kjent for å skape nettverkstrøbbel. Hvilket spill har du trøbbel med?

I Battlefield2 er det f.eks ganske komplisert å vite nøyaktig hva som forårsaker 'lagg'. Faktisk så ser det ut som lagg når man skrur grafikkdetaljene for høyt!

Har man under 2GB ram kan det også forårsake 'lagg i bildet. Man får selvsagt også lagg når andre laster ned på samme nettverk. Men det rareste er at jeg fikk korte avbrudd og brutt på kontakt med server en periode pga problemer med lydinnstillingene...

Skal en nøste opp, så lønner det seg å spille lokalt mot boter en stund for å se om det fungerer 100% stabilt (husk at også oppvarming av gamer-PC er en faktor som kan skape trøbbel).

Man bør også pinge linja over tid i dosvindu/ledetekst ( PING WWW.UIO.NO -T ).

I lydinnstillingene kan du prøve å veksle mellom med EAX / uten EAX og Hardware og software setting om du har det.

EDIT: Dessuten vil jeg råde deg til å prøve å sette all grafikk ned på lav, slik at du kan utelukke at grafikken blir presset i grenseland.

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...