IngKogni2 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Om dette er plassert i feil kattegori, håper jeg en moderator flytter det dit det hører hjemme. Webcamra: Logitech QuickCam Communicate STX Program: WebCam XP Modem (for internett): Thomson Speed Toutch 546 T2 Ruter (for lokalt nettverk): D-link DI-524 Hensikt: Koble opp webkameraet til å sende til hjemmesiden min via bruk av WebCam XP. Problemet er: Har laga to "rules" i hver modem/ruter; en for portene 8080/8080 og en for portene 8090/8090. Har "Assign the public IP address of a connection to a device" i Speed Toutch'en. Satte først opp WebCamXP med IP'n til nettverket, men da var det kunn maskinene på nettverket som kunne koble til, ikke noen kunne koble til via internett. Nå er WebCamXP satt opp med IP'n til Speed Toutch'n ("public IP"), men verken jeg eller andre kan koble til mot programmet. Hva har jeg glemt/oversett? Kunne INGEN tin om IP-adresser og porter og slikt før jeg begnte med å sette opp dette, så vær så snill å ikke bruk så veldig mye "data-uttrykk". På forhånd takk! IngKogni2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Kanskje du har en brannmur på PC'n som hindrer at folk får tilgang til webkameraet? Lenke til kommentar
IngKogni2 Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Har ikke brannmur, annet en den som ligger inne i XP, men den er deaktivert. IngKogni2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Har ikke brannmur, annet en den som ligger inne i XP, men den er deaktivert. IngKogni2 7042230[/snapback] Mange antivirus programmer har brannmur intergrert i seg. Har du noen antivirusprogrammer? Lenke til kommentar
IngKogni2 Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Nei, har ikke noen form for antivirus... Maskinen min er fiendtlig innstilt mot antivirus-programmer... Har hatt antivirus før og da måtta jeg formater omtrent hver andre måned, men uten antivirus holdt formateringa over 6 mnd... Nokk om det... Har heller ikke noen form for sikkring i nettverk-oppsettet... IngKogni2 Lenke til kommentar
oleping01 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Om dette er plassert i feil kattegori, håper jeg en moderator flytter det dit det hører hjemme. Webcamra: Logitech QuickCam Communicate STX Program: WebCam XP Modem (for internett): Thomson Speed Toutch 546 T2 Ruter (for lokalt nettverk): D-link DI-524 Hensikt: Koble opp webkameraet til å sende til hjemmesiden min via bruk av WebCam XP. Problemet er: Har laga to "rules" i hver modem/ruter; en for portene 8080/8080 og en for portene 8090/8090. Har "Assign the public IP address of a connection to a device" i Speed Toutch'en. Satte først opp WebCamXP med IP'n til nettverket, men da var det kunn maskinene på nettverket som kunne koble til, ikke noen kunne koble til via internett. Nå er WebCamXP satt opp med IP'n til Speed Toutch'n ("public IP"), men verken jeg eller andre kan koble til mot programmet. Hva har jeg glemt/oversett? Kunne INGEN tin om IP-adresser og porter og slikt før jeg begnte med å sette opp dette, så vær så snill å ikke bruk så veldig mye "data-uttrykk". På forhånd takk! IngKogni2 6988430[/snapback] HAR DU FÅTT DET TIL?? sliter medakkurat samme problemet! Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Hvis dere skal ha live bilder så har jeg en løsning. Hvis du skal laste dem opp på en server som har ftp er det ikke noe probb. hvis du skal bruke en lokal server så er det enda bedre. du laster ned Webcam Timershot det er et av de programmene som microsoft har lagt ut som PowerToys Hvis du skal vise det over lokal server (f.eks. xampp) så velger du den mappa som er ute på servern du vil vis bildene. Hvis det er en server ute på nettet og du har ftp tilgang så skriver du: ftp://brukernavn:[email protected]/adresse/til/mappe så setter du den f.eks slik at den tar et bilde hvert 20. sek. da vil den legge et blide ut på servern. Husk å sett det slik at den erstatter det bilde den tok før. Dette er kanskje ikke den aller beste metoden, men den funker Endret 12. desember 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå