Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

bittorent gjør at internett faller ut stadig vekk?

Anbefalte innlegg

men er det NGT-rutern eller den trådløse philips driten som faller faller ut?

Hvis det er NGT-rutern, hva kan gjøres? hvis ikke, er det mulig med NGT ruter - kabelruter/switch (hvor jeg og en annen pc som ikke bruker Bittorent er kobla til) og en ruter kobla på den igjen hvor de trådløse brukerne kan få internett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så det er med andre ord den trådløse rutern som gjør at internetten faller ut?

Vil det d afunke å koble på en trådruter på NGTrutern og den trådløse på den igjen?

7026852[/snapback]

1) Du kan ikke være sikker på hvilken av boksene som klikker, men du kan f.eks. prøve å gå inn på admin-sidene til den trådløse ruteren (192.168.1.1 sannsynligvis) når internetten er borte; hvis disse ikke vises er det ganske sikkert den trådløse ruteren som klikker. Hvis det vises noe så vet man ikke.

2) Hvis NGT-ruteren er en ruter, og ikke bare et modem, så ville jeg brukt en switch isteden for en ruter mellom NGT-r. og din PC / den tådløse ruteren. Switcher er mye enklere elektronikk, så det er mindre som kan gå galt + at "trippelt-NATing" er ingen elegant løsning. Du kan finne ut om NGT-ruteren er en ruter ved å se på den eksterne (public) IP-adressen til den trådløse ruteren, hvis denne begynner med 10. eller 192.168. så er NGTruteren en ruter!

edit: var litt uforståelig (er det fortsatt:)

Endret av fa2001
Lenke til kommentar

huh?

skjønte ikke det med IP-adressen. Men hvis jeg skriver 10.0.0.1 kommer jeg inn på speedtouch-sia (NGT-rutern), 192.168.1.1 eksisterer ikke.

Men når internetten er nede og jeg prøver å gå inn på NGT rutern, er det ikke sånn at det ikke skal funke da?

Og poenget er at jeg MÅ ha på en trådlus drit pga 2 brukere i huset som bruker trådløst (de som laster ned).

edit: se hva jeg fant:

Informasjon om Forbindelse

Oppetid: 0 dager, 1:50:11

Data Overført (Sendt/Mottatt) [MB/MB]: 152,02 / 330,11

Brukernavn: (blabla)

Passord: ********

Husk Passord: Ja

IP-adresse: 80.203.70.252

Primær DNS: 217.13.7.140

Sekundær DNS: 217.13.4.24

Restarta den for snart to timer sia som dere ser. Er dette en switch da?

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Er dette en switch da?

7026959[/snapback]

Da er den Speedtouch saken en ruter :D

Anbefaler dette oppsettet:

---internett---|SpeedTouch(NGT)|-----|SWITCH|----|Philips(Trådløs)|
                                                                      |______Din PC

Hvis SpeedTouch har flere enn 1 LAN-port så trenger du ikke switchen, bare koble din PC til der. Det jeg prøver å tegne er at man setter en switch på utgangen fra SpeedTouch, og så kobler du til PCen din og den trådløse ruteren i den samme switchen. Du vil da IKKE få delt filer mellom PCene på den trådløse, og din PC, med windows fildeling.

Det lar seg gjøre å dele filer hvis du kobler på en annen måte:

1) skru av DHCP server i den Philips ruteren.

2) kobler speedtouch inn på en LAN-utgang på Philips ruteren (ikke på WAN-porten)

3) kobler også din PC inn på en LAN utgang

da vil du unngå NAT funksjonen på den trådløse ruteren og KANSKJE problemet ditt løses. Det er noen ting som kan gå galt underveis, så du bør kunne sette manuell IP-adr. før du begir deg ut på noe sånt som det her. Hvis det er den trådløse funksjonen som får Philips ruteren til å klikke ved stor trafikk, så vil nok ikke dette kunne fixe problemet.

Rekkefølge hvis du vil gjøre dette:

1) logg inn på admin for trådløs ruter

2) skru av (disable) dhcp-server funksjon

3) flytt ledningen fra speedtouch til en LAN kontakt

4) renew IP adresse på alle pcene

merk at for å konfigurere phillips-ruteren nå så må du sette fast ip på det nettet som den delte ut adresser på før (192.168.0.x kanskje?). dette medfører at philips ruteren ikke blir brukt som den er tiltenkt, blir som å bruke en golfkølle som et balltre elns ;)

håper jeg ikke trippeltposter nå, "serveren er overbelastet"

Lenke til kommentar

hmm, jeg har ikke noe behov for å dele filer med pc'ene på nettverket, jeg vil bare ha en stabil internett som ikke faller ned hver 2. time...

Men først må jeg finne ut om det er NGT eller den trådløse driten som "kutter" internett, og da er det bare å vente...

åja, det var deg jeg tenkte med NGT ruter - switch (hvor jeg er kobla på) - ustabil trådløs drit

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...