chokke Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 har et problem med bittorent og internett i huset. Uansett hvis noen bruker bittorent kan intenrettern falle ut når som helst, hver halvtime til 2-3 timers mellomrom. Det er også ikke uvanlig at enkelte porter blir blokka når dette skjer og ruterne (trådløs+NGT ruter) blir restarta. Og siden jeg har slutta å bruke dette selv så er det kun dem ed trådløs tilkobling i huset som bruker det. Derfor lurte jeg på om det erm ulig å koble på en switch/ruter/whatever til NGT rutern som kobles til meg med kabel og fra switchen går det en kabel til den trådløse rutern? ELler vil ikke den trådløse godta det? Eller kan man få en switch/hub whatever som kun splitter signalet i 2/4/6/8, avhengig av utvalget ved hjelp av kun kabler? så hvis internetten faller ut vil kun de med trådløse oppleve det for det erm est sannsynlig den rutern som ikke trives. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg vil tro dette er fordi routeren ikke tåler BitTorrent så veldig bra. Du må begrense antall tilkoblinger i BT-programmet ditt. Dette vil variere fra program til program. Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Det er nok noe MrGlenn er inne på er riktig. Det kan også være at de lar unlimited være på hastighets innstillingene på både inn og ut. Da er det ikke så rart at det faller ned for det blir alt for mye å gjøre. For å lette litt av det hadde nok en SHDSL linje være tingen grunnet ikke forskjel på ut og inn hastigheten. Men man må uansett ha god innstilling på BitTorent programmene også da. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 så for eksempel begrense alle pcene til 10 ut og 100 inn eller noe? Lenke til kommentar
Eirikgg Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 så for eksempel begrense alle pcene til 10 ut og 100 inn eller noe? 6989539[/snapback] Begrens antall tilkoblinger som er maximum tilatt totalt. Bør ikke være mere en 1000 ca. Hvilken router/moden har du fra ngt? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 begrense antall tilkoblinger på rutern eller på torrentprogrammet? Eeeeh, fra NGT står det bare speedtouch på rutern, ikke noe modellnavn som jeg fant. men det var 3-4 forskjellig nummere under, kan skrive de hvis dere vil.. Lenke til kommentar
CSM Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Begrens det i programmet, evnt. bytte til ett "lettere" bittorrent program. Utorrent f.eks. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Prøv et program som heter NetLimiter, da trenger du kun limite uTorrent til å bruke kun halve linja. Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Disable uPnP på routeren... Wintel Lenke til kommentar
Coney Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Prøv et program som heter NetLimiter, da trenger du kun limite uTorrent til å bruke kun halve linja. 6989947[/snapback] Er det ikke da like greit å sette limit rett i programmet? Kjenner ikke uTorrent, men i azureus kan man lette begrense opp/nedlasting og i tillegg sette når på døgnet begrensningene skal gjelde. Har speedtouch selv. Og den tryner hvis jeg har for mange connections. Begrens antallet så går det nok bra Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Man kan dette med µTorrent ja. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Disable uPnP på routeren... Wintel 6989993[/snapback] hvilken effekt gir dette på spill som gta san andreas multiplayer og world of warcraft? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Også i Utorrent kan man limite upload og download hastighet. Hvis man går på Preferences -Bittorrent i Utorrent så finner man: Global maximum number of connections: 450 Maximum number of connected peers per torrent: 100 Number of upload slots per torrent: 5 Likevel så liker kabelmodemet å slå seg vrangt hvis jeg skal tyne det ved å starte mer enn 1 torrent samtidig. Jeg har uPnP aktivert ja, hva har det med at kabelmodemet restarter seg?, gjør ikke den bare at de rette portene åpner seg for programmet? Noen som også kansje har noen forslag over hva slags instillinger jeg burde ha på min Linksys WRT54GX ? Endret 3. oktober 2006 av Slettet+5432143541 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 ikke hijack tråden min ;D . Uansett, bruker azureos eller hva det heter, så hvordan man gjør det der hadde vært fint . Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Virker som om modemet mitt tar kvelden også når jeg bruker torrents faktisk... Men ikke alltid. Litt rart er det, ettersom modemet kun er stillt inn til sende videre alt til routeren, som da gjør all jobben. Damn stabil jo. (linksys WRT54G Ca..) Mulig firmware oppgradering må til på modemet da..? Speedtouch 510i... Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Det er ikke båndbredden som er problemet ditt (altså hvor mange kb/s inn/ut du stiller inn Azureus til å bruke), men ANTALL connections. Speedtouch routeren takler ikke de flere hundre samtidige connections man kan få med bittorrent. I Azureus gjør du følgende: Gå til Tools - Options -Transfer. Finn "Max connections per torrent default" og "Max connections globally". Sett den først til 50 og den andre til 200. Dersom det fungerer greit etterpå, kan du forsøke å stille opp disse tallene for å få bedre fart. Går det fortsatt dårlig, stiller du de enda lengre ned. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 MEEEEEN! drittruter!!! Er det ikke mulig å koble på en billig switch(heter det vel?) fra NGT - rutern, så koble den trådløse på den igjen, så hvis de med trådløs skal laste ned er det bare dem det går utover hihihihi. Eller er det NGT-rutern som slår seg av? Og hvordan oppgraderer man firmware på den isåfall? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Gå nå inn på preferences i Azureus og still ned antall forbindelser globalt til f.eks 60 og se om det fikser problemet ditt. Begrens også upload til f.eks 60% av max. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 den faller noen ganger ut uten bittorrent, men somsagt er det mulig med NGT - trådruter - trådlusruter? Lenke til kommentar
koda Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har NGT-modem og Linksys WRT54G. Alt har fungert fint inntill nylig, men i det siste strupes linja helt når jeg bruker Bittorrent. Løsningen er da å resette Linksys-en. Kan se ut som dette kom etter at jeg oppgraderte Bittorrent... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå