Left Blank Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Klassisk musikk er fra himmelen. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Klassisk musikk er herlich. Jeg kjenner ingen stykker spesielt godt, men mye er hørbart, noe er utrolig kjeeeedelig.. VG-lista inneholder i løpet av et år ca 10-20 sanger som jeg gidder å høre på. Mye kommersiell dritt-pop som blir likt av fjortiser av andre grunner enn selve musikken (hva som er "kult", hva som spilles på NRJ, hva de tøffe i klassen hører på, om artisten er pen/kjekk osv). Ikke at jeg synes den sammenligningen er så veldig on-topic. Gammel/klassisk musikk selges ikke så mye nytt, fordi det er gammelt ( ), og har derfor dårlig sjanse på den drittlista uansett.. Har hørt at forskere har funnet ut i et prosjekt i england eller noe (litt usaklig i mangel på kilden, post gjerne om noen har den), sier at barn som spiller et instrument generelt blir smartere enn andre. (+arv&miljø). Synes uansett ikke det var en saklig debatt du postet, tror du hadde blitt litt bedre ansett uten den - de som spiller sjakk er ikke tards (jeg spiller ikke sjakk). Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Klassisk musikk er best. Foretrekker Rachmaninoff, Liszt, Grieg, Mozart og Sæverud, men bevares, det finnes også utrolig mye bra fra andre komponister. Edit: Jeg bryr meg fint lite om at noen mener jeg er nerd eller lignende, og syntes uansett det er et dårlig argument i en diskusjon. Folk som påstår at Colplay og annen listepop med sur vokal er fantastisk, har ikke stemmerett i denne tråden, da deres gehør ikke fortjener en uttalse om hvorvidt klassisk musikk er givendes å høre på. Endret 5. oktober 2006 av HenHau Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 At pianospillere er nerder er kanskje det mest überteite jeg har hørt... (virkelig unnskyld for uttrykket). Lenke til kommentar
sixx Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 At pianospillere er nerder er kanskje det mest überteite jeg har hørt... (virkelig unnskyld for uttrykket). 7006091[/snapback] Vet mange svart-metall folk som spiller piano også jeg;) (kanskje ikke så mange:P men noen er det ) greia er jo at jeg trur at folk som er UTROLIG flink me et "nerde instrument(piano, fiolin, cello, klarinett osv)" blir stemplet pga missunnelse fra de som ikke kan noe som helst... Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Du kan for øvrig fortelle kompisen din at pwned ikke kommer fra "power owned", men en skrivefeil i PC-spillet Warcraft. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Du kan for øvrig fortelle kompisen din at pwned ikke kommer fra "power owned", men en skrivefeil i PC-spillet Warcraft. 7007098[/snapback] That makes sence! Etter som P og O faktisk _er_ rett ved siden av hverandre... (Et eksempel på en nerdete pianist er... The Videogame Pianist?) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Har aldri hatt noko inntrykk av at nerdar ofte spelar piano, tvert imot, ein som er dyktig på piano trur eg ikkje er så veldig nerdete. Er nok mange internettuttrykk som har sitt opphav i ein skrivefeil. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Piano er kult, spiller selv og ser ikke på meg selv som nerdete. Hva er definisjonen på en nerd egentlig? Er en som arbeider greit med skolearbeid og får gode karakterer en nerd? For da har jeg ingen problemer med å bli kalt for en. Endret 5. oktober 2006 av HenHau Lenke til kommentar
FL1P Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Ingenting er fetere enn når en venn klarer melodier ifra band som muse osv på piano. Lenke til kommentar
Maiev S. Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Ingenting er fetere enn når en venn klarer melodier ifra band som muse osv på piano. 7009808[/snapback] Muse - New Born kan jeg. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Jeg kan Lisa gikk til skolen og starten på nasjonalsangen. Lenke til kommentar
Maiev S. Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Jeg kan Lisa gikk til skolen og starten på nasjonalsangen. 7009876[/snapback] Shit! Kan du sende meg noter til "Lisa gikk til skolen"? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Sorry borry, kanke noter. It's all in the feelings and hands, boy. Lenke til kommentar
Maiev S. Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Sorry borry, kanke noter. It's all in the feelings and hands, boy. 7009882[/snapback] Oh, begavede folk som deg må ta vare på talentet sitt. Use it with wisdom, man. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Bror min er ein meget dyktig pianist og det er alltid like artig når han speler MacGyver eller Mario. Lenke til kommentar
Maiev S. Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Bror min er ein meget dyktig pianist og det er alltid like artig når han speler MacGyver eller Mario. 7009963[/snapback] simen2k <--- Kan MacGyver Ikke Mario da. :/ Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Måneskinnssonaten 3. sats. Tar av. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Piano er kult, spiller selv og ser ikke på meg selv som nerdete. Hva er definisjonen på en nerd egentlig? Er en som arbeider greit med skolearbeid og får gode karakterer en nerd? For da har jeg ingen problemer med å bli kalt for en. 7009704[/snapback] I mitt hode er ikke en nerd en som nødvendigvis er god på skolen! Det er en som har spessiell stor interesse innenfor et oråde Data nerd, musikk nerd, skole nerd, fotball nerd, bil nerd, osv. Det vil si at såklart finnes det nerder som driver med piano... Men det betyr ikke at klassisk musikk er nerdete! Jeg spiller sykelig mye el gitar, å ser derfor på meg selv som en liten nerd...men rettskriving å matte å slikt kan jeg rett å slett ikke... Så i mine øyne er uansett ikke nerd negativt.... å klassisk kan være akkurat like nerdete som R&B feks Noen er vel spessielt intresert i R&B åsså kan jeg tenke meg... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Oh, begavede folk som deg må ta vare på talentet sitt. Use it with wisdom, man. 7009923[/snapback] Forumet og ironi går ikke alltid like lett sammen til å begynne med, gjør det vel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå