Gå til innhold

Klassisk musikk for nerder?


Maiev S.

Anbefalte innlegg

Jeg blir sint av å høre klassisk musikk. Jeg er veldig glad for at vi slipper å høre klassisk musikk på radioen. Jeg vet ikke om det er nerdete, men det er irriterende musikk. På en annen side er det sykt teknisk avansert musikk, men som i mine ører høres forferdelig ut.

 

P4 synes jeg er en bra radiokanal, litt nytt og litt gammelt. Skulle gjerne hatt mer blues og metall på radioen, så det er bra vi har pyro på p3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg blir sint av å høre klassisk musikk. Jeg er veldig glad for at vi slipper å høre klassisk musikk på radioen. Jeg vet ikke om det er nerdete, men det er irriterende musikk. På en annen side er det sykt teknisk avansert musikk, men som i mine ører høres forferdelig ut.

 

P4 synes jeg er en bra radiokanal, litt nytt og litt gammelt. Skulle gjerne hatt mer blues og metall på radioen, så det er bra vi har pyro på p3.

6991083[/snapback]

Da har du tydeligvis ikke hørt mye av den klassiske musikken.

 

Er du en som er avhengig av vokal? Det finnes operaer også vet du.... :roll:

Lenke til kommentar
Beyoncé og Beethoven lager vidt forskjellig musikk, å sammenlikne dem blir som å sammenlikne en stol og et bord. Begge fyller ut sitt virkeområde, men noen liker bordet bedre enn stolen. Ingen skal fortelle deg hvilket møbel som er best. Jeg tror ikke Beethoven hadde klart å lage musikken til Beyoncé heller, for å si det sånn. Poenget er at de lager musikk som skaper variasjon blant de som måtte finne på å lytte til begge. På denne måten spiller de begge en viktig rolle. Kan neppe tenke meg at Beethoven hadde passa bra inn på diskotek. Hvorfor skulle Beyoncé ønske å lage musikk som ble lagd (og på mange måter perfeksjonert) for 200 år siden? Hun har sine evner, Beethoven hadde sine. De utnytter det på hver sin måte. Noen liker det ene bedre enn det andre. Ingen skal komme og heve seg over andre, men man kan gjerne argumentere saklig for hvorfor den ene er bedre enn den andre i sitt respektive syn.

6989613[/snapback]

 

helt sant det du sier der da! musikken er jo veldig forskjellig... kiss er jo et "showband" de å... å de liker jeg veldig godt :cool:

Men hvis man ser på komposisjonen så er klassisk mye mer "komplisert" musikalsk sett. det er ikke bare å komponere på samme nivå som Beethoven... jeg tør påstå at det er mye vanskeligere å komponere noe med fiolin, cello, bass osv enn det blir å komponere noen trommemaskiner osv. Å verst av alt er at mange "pop musikere" ikke lager sangene sine selv! Beethoven lagde hvertfall alt selv ;)

Lenke til kommentar
Klassisk musikk er langt fra utdødd. Hva brukes igjen og igjen og igjen i filmer og tv? Det finnes haugevis av konserter hver uke i Norge, av ulik rang. Bare fordi noe ikke gjenspeiles på VG-lista, betyr ikke det at det ikke finnes. VG-lista er en liten brøkdel av hva folk hører på.

6989494[/snapback]

 

akkurat!! :) vg lista er i hovedsak sell out band(ikke alle såklart:P)

 

Men klassisk er liksom MUSIKK... det er det som er musikk uansett hva du vrir og vender på det... prøv å få beyonce til å komponere noe slikt som Beethoven(han er genial) har gjort! hun klarer aldri noe lignende frykter jeg...

 

Vet jeg er utrolig fordommsfull idenne posten...beklager... men måtte bare si det

6989548[/snapback]

 

er ikke sikker på om det var Beethoven eller Mozart eller hvem det var, men det var en av dem som komponerte sin første symfoni når han var 4-5 år. da er du rimelig skarp. i mine øyne musikalske genier.

Lenke til kommentar

Vennen din synes at klassisk er for nerder og dumme folk mens han hører på sanger fra VG Topp 20 lista?

 

HAHAHAHAHAHA.....

 

Uansett, klassisk musikk er ikke bare for nerder. Mange Black Metal band har hentet inspirasjon og t.o.m lagd et par klassisk låter selv (f.eks Fear and Wonder - Dimmu Borgir) og de er ikke særlig.. Nerdete. Selv liker jeg Vivaldi og Jaquin Rodrigo best :)

Endret av H-e-l-l-o
Lenke til kommentar

Den klassiske musikken er stort sett mer kompleks og "avansert" enn musikken som til enhver tid ligger på topp 20. Nå er det ikke sagt at enkelt er dårlig, bare annerledes. De enklere sangene blir man dog lettere lei av enn den klassiske musikken som somregel er veldig kompleks (ett klassisk verk blir ikke laget på flyet mellom London og New York...) Som regel har man behov for andre impulser og innspill når man er 13 år enn når man er 35 år, men dette er veldig individuelt. Personer som hører på klassisk musikk hører på en musikk som "lever lengre", og er ikke nødt til å bytte ut musikken like ofte som dem som kjøper topp 20 musikk. Tviler feks på at det er veldig mange som fortsatt hører på "the Ketchup song" fortsatt, selv om denne solgte i bøtter og spann. Disse kjøper da flere plater, og denne musikken klatrer mye høyere på listene.

 

Personlig liker jeg rockesjangeren godt, men en sjelden gang er det herlig å sette på klassisk musikk. Og forresten så suger jeg i sjakk ;)

Lenke til kommentar

For en toskete kompis du har. Argh som jeg hater slike som alltid har rett, og uansett hvor mye du prøver å få dem til å innse at de tar feil, så gir de seg ikke. Han der er av typen som begynner med idiotiske argumenter (som personangrep, definere nerder osv) med en gang han ser diskusjonen går en annen vei.

 

Han kan si hva han vil, men klassisk musikk er definitivt ikke for nerder.

Lenke til kommentar
Han kan si hva han vil, men klassisk musikk er definitivt ikke for nerder.

6993841[/snapback]

 

Mener du at nerder ikke kan høre på klassisk musikk?

 

Off/On topic: Jeg hørte en gang et radioprogram hvor de hadde satt opp et orkester med instrumenter fra samme tid som da musikkstykket ble skrevet (tror det var ett av Mozarts) til å spille, og det hørtes helt hæstræv ut. Muligens på grunn av manglende intonasjonsmuligheter (Spesielt fra blåserne vil jeg tro) men like fullt hæstræv.

 

Når det er sagt har jeg en krukke med karameller som det står Guiseppe Verdi på, og her synges det også, kan jeg fortelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...