Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre med mitt kabinett?

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har noen ideer om hva jeg kan gjøre, tenkte jeg skulle spraye den sort inni og sette inn ett vindu i siden, pluss en 120mm vifte nederst i høyre hjørnet på døren (er ikke plass foran) og to 92mm vifter bak.

Fronten er belagt av ett tynt lag gummiaktig materiale, og siden dette materialet er ganske slitt lurer jeg på om noen vet hvordan jeg enkelt kan fjerne dette laget slik at jeg kan lakke hele kabinettet samme farge...

Beklager (eXtremt) dårlig kvalitet på bildene (Røda pila viser den siden som er oppover :innocent: :

Noen forslag til fronten?

Slik ser døra ut den dag i dag.. preget av enklere lufteløsninger og en del riper og dritt.

Som bildet viser så er plexiglasset litt for stor så jeg må kappe litt for og få det til og pases!

Merket opp glasset, den største biten skal inn i døra, den lille biten sparer jeg. (man vet jo aldri)

PS: Er litt flau over hvordan det ser ut, så ikke ta i for hardt :p

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstod ikke akkuratt hva som har skjedd med den side døren din, men det er vel der du burde begynne ;)

I og med at du faktisk har plexi, tipper jeg at å lage et hull i side døren som fjerne det hullet du allerede har laget, er en VELDIG god plass å begynne;) Finn en ikke-a4-from som du liker, lag den i en passe størrelse. Masker opp sidedøren, tegn på formen og kutt ut :)

Hvis du sliter med varmt kabinett, så kan det være smart å lage hull til vifte i toppen av kabinettet. 120mm vis du har plass og viften til det. (den viften blåser ut)

Jeg ville også ha pusset ned og lakkert sidedøren på ny, for å få vekk de stygge ripene.

Lyst på flere forslag? :)

Lenke til kommentar
jeg synes du burde omlakkere den ene sidedøren, eventuelt sette inn plexi glass. btw ser ud som noen har tagga med tusj på sidedøren?

6990987[/snapback]

Hehe, ja hadde planer om og kjøpe nytt kabinett bare, men så tenkte jeg at jeg kunne heller modde det kabinettet jeg hadde så godt som mulig og se om det blei noe bra :p

Skal sette inn plexi (lett frostet? noen som vet om det vil se bra ut hvis jeg bare froster den littegranne?) og to 120mm vifter i døra, viftene nede til høyre (rett til høyre for plexien) sammen med brytere for lys. Lakke døren på nytt skal også gjøres!

Skal også lakke innsiden med sort og ett tynt lag med blått slik at man kan se en anelse av blå inni der.

Blir nok ikke noe vifte i toppen siden det ikke er nok plass, men kanskje jeg tar og lager noen små hull lignende Dette!. Setter også inn to 92mmm vifter bak i kabinettet, noen som vet om en enkel og grei viftestyring som jeg kan bruke til viftene (logisk nok)? Sort...

Tror jeg dropper og gjøre særlig med fronten for denne gang... bortsett fra viftestyringa som vil stå ut der :whistle:

Simpel plan i Paint for døra :tease:

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
kan jo hive vekk kabinettet, kjøpe en billig microovn og modde den til et kabinett ;)

7001308[/snapback]

Stikker ned på nærmeste Elkjøp og finner meg en kastet micro og røsker ut innmaten jeg... så skal vi se om jeg faktisk gjør det ^^

Lenke til kommentar

Du kan gjøre mye rart med det der, begynn med sidevindu som du har gjort.

Hvis du planlegger å gjøre noe mer med det, opprett en worklog.

Ikke opprett en logg bare for å vise bilder av kabinettet, men vent til du har

fått tatt noen bilder av arbeid, så snakker vi ;)

Petter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...