Gå til innhold

"Validerende side" prosjekt


Anbefalte innlegg

Oki snakket om dette i en annen tråd men tenkte å lage en egen en.

 

Har tenkt å lage en kjempe bra side som validerer, med et bra design, med en eller annen form for underskriftskampanje.

 

med kanskje noen "søster sider" som: stygge sider, og uoversiktlige sider.

 

VG og IE er 2 som burde fått streng beskjed om visse standarer.

 

Vet det er et stort marked over sider som ikke validerer men er det et stort nok marked over folk som faktisk bryr seg om siden validerer eller ikke?

 

Hva mener folk her?

er dette noe folk feks her på forumet bryr seg om, kanskje spesielt på denne delen av forumet?

 

Prosjektet trenger

- noen som er god i feks PS eller GIMP eller lignende.

- kodere(php, html/xhtml, css, My sql osv)

- noen som bare elsker å gjøre narr av "de store stygg"

- m.m

 

Kan selv en god del HTML og CSS og litt php, men suger på designet. eller det vet jeg ikke det største problemet er å komme på designet, fantasien.

 

så slå dere løs, kom med ideer, for og imot.

 

-KillYou

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det største problemet er at Ola Nordmann ikke aner hva validering er, ei heller bryr han seg om det, så lenge siden vises i Internet Explorer, som er nettleseren han bruker. :)

 

Lag gjerne også en side med hvorfor validering er viktig, og helst på et nivå Ola Nordmann skjønner, og ikke "det sparer kode", for det er ting Ola Nordmann ikke har interesse av. :)

Lenke til kommentar

oki hva med å først lage en side som forteller om validering hvorfor det er viktig, gi noen eksempler på sider som ikke vises riktig i IE og hvorfor de er feil.

 

men hvorfor? hvorfor er det viktig å ha en validert side?

si deres meninger.

 

greit å ha en som er med å kode, men må ha litt grafisk design. so trenger noen som er litt god med PS eller lign.

 

JiGGe. hva "koder" du i evt hva kan du?

Lenke til kommentar

har du laget den selv? siden den ser litt "kjøpt" ut med all den skriften: "slik kan din neste side se ut" ? har du tenkte å slippe meg til og eller er jeg liksom ikke med? les ideene i denne tråden at dte er viktig å få ut hva validering er å så kan vi kjefte på "de store stygge"

Lenke til kommentar

vet ikke om det designet kanskje er litt voldsomt? kanskje litt feile farger i forhold til hvem det er vi prøver å nå ut til?

 

- navn på siden?kanskje noe i slektskap med "astronomer mot ord deiling:P"

 

- og jeg mener siden bør ha et oversiktlig design med ikke for voldsomme farger. tenker litt på den oransje fargen. så vist du eller noen andre vill lage et design som kan møte og stå opp mot bedrifter? si ifra.

 

- jeg kan ta meg av kode delen. men vist folk vil hjelpe værsegod.

 

- trenger noen som er flink til å skrive tekster/ fakta, info til siden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...